صفحه اصلی / مقالات علمی / نژاد سگ پودل

نژاد سگ پودل

نژاد سگ پودل
  • آیا درباره نژاد سگ پودل چیزی می‌دانید؟ آیا می‌دانید سگ های پودل از چه نژادی هستند؟ ما می‌خواهیم در این مقاله اطلاعات کافی در این باره را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می‌خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری را کسب کنید پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید و مطالب را با دقت مطالعه بفرمایید.

     

    سگ پودل چگونه نژادی است؟

    همانطور که می‌دانید سگهای پودل به عنوان یکی از نژاد های قوی و باهوش در ایران شناخته شده است. این سگ ها را می‌توان به راحتی آموزش داد. آنها هر وظیفه ای که می‌خواهید را برعهده می‌گیرد. اگر صاحبان نیز بتوانند نیازهای سگ های پودل را برآورده کنند. این سگ ها یکی از باهوش و وفادار ترین سگ ها هستند. که در واقع می‌توان گفت پودل یکی از قدیمی‌ترین نژادها است.

     

     

    بسیاری از افراد بر این باورند که، نژاد پودل از آلمان می‌باشد اما برخی نیز بر این باور هستند نژاد نتیجه تلاقی چندین سگ آبزی اروپایی است، این سگ ها در زمان های قدیم توسط خانواده های سلطنتی و اشرافی نگهداری می‌شدند. و امروزه  به نام سگ های آپارتمانی شناخته می‌شوند. افراد بسیاری هستند که در خانه خود از این سگ ها نگهداری می‌کنند.

     

    رنگ های نژاد پودل

    نژادهای پول دارای رنگ های حنایی قهوه ای سفید مشکی قرمز نقره زرد و کرم هستند که شما می‌توانید هر یک از این نژاد ها را با رنگ های که مورد دلخواه شما است خریداری کنید.

    غذا دادن به نژاد های پودل

    غذای استاندارد برای نژاد های پودل ۱/۵ تا ۳ فنجان غذای خشک برای سگ استاندارد، ۳/۴ تا ۱ فنجان سگ مینیاتوری

    ۱/۴ تا ۱/۲فنجان برای سگ عروسکی غذا در روز لازم است، برای تهیه غذای خشک سگ می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اورنگ پت انواع محصولات را مشاهده کرده و خریداری نمایید.

     

    انواع نژاد پودل

    نژاد سگ های پودل درسه دسته مختلف می‌باشد اما آنها فقط در جثه و قد با هم تفاوت دارند:

    پودل مینیاتوری

    پودل استاندارد

    پودل عروسکی (توی پودل)

     

    سگ پودل استاندارد

    سگ پودل استاندارد بزرگترین سگ از لحاظ جثه و قد از پودل های دیگر بزرگتر میباشد. این سگ یکی ازباهوش ترین سگ ها می‌باشد و می‌تواند نگهبان خوبی برای شما باشد.

     

    سگ پودل عروسکی

    این سگ ها نیز کوچکترین سگ های پودل می‌باشند و به دلیل کوچک بودن آنها می‌توان آنها را در جیب جای داد به همین دلیل به آن ها پودل جیبی نیز می‌گویند.

    این سگ های جیبی بسیار خانواده دوست مهربان هستند و ممکن است با شنیدن صدای ای از خانواده پارس و واق واق کنند.

    اگر در خانه خود گربه دارید و نمی‌دانید چه غذایی برای این حیوان کوچک تهیه کنید توصیه می‌کنیم که غذای تر برای گربه خرید کنید این غذا بهبود سلامت گربه شما بسیار مناسب خواهد بود.

    سگ پودل مینیاتوری

    پودل مینیاتوری از پودل استاندارد کوچکتر می‌باشد اما از لحاظ ایی بسیار شبیه پودل استاندارد میباشد.

    نژاد سگ پودل

     

    عمر سگ هانژاد پودل

    همانطور که در مطالب بالا ذکر شد جثه سگ پودل استاندارد نسبت به پودل مینیاتوری و عروسکی بزرگ تر می‌باشد و همین دلیل این موضوع می‌تواند در کوتاه  شدن طول عمر پودل استاندارد موثر باشد. عمر پودل استاندار ۱۲ سال است اما پودل مینیاتوری و عروسکی ۱۵ سال

     

    سلامت و بهداشت

    افرادی که آلرژی دارند می‌توانند  نژاد پودل را انتخاب کنند زیرا پودل نژادی است که ریزش مو ندارد برای اصلاح موهای پودل باید از ۳ تا ۶ هفته مو سگهای پودل را اصلاح کنید. برخی از افراد برای این کار هزینه بالایی به آرایشگر پرداخت می‌کنند. اما شما می‌توانید این کار را در منزل خود به راحتی انجام دهید. موهای پودل در رنگ های مختلفی مانند نقره قهوه ای خاکستری سفید آبی سیاه می‌باشد.

    شما می‌توانید با مدل‌های گوناگون موهای پودل را اصلاح کنید. لازم است که بدانید پودل ها از نیاز به رسیدگی و نگهداری بالایی برخوردار هستند و بیشتر پودل ها چشم گریانی دارند و این باعث می‌شود که موی زیر چشم آنها دچار لکه شود. بنابراین شما باید هر روز با استفاده از دستمال مرطوب و الکل دور چشم و صورت پودل را تمیز کنید. برای سالم نگه داشتن دندان های پودل باید حداقل دو یا سه بار در هفته دندان‌های پودل را مسواک بزنید.

     

    نژاد سگ پودل

     

    سخن آخر

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شده اید که، سگ پودل یکی از قدیمی‌ترین نژادهای هستند که بسیار باوفا و مهربان  بوده. شما برای اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید به سایت پت شاپ اورنگ پت مراجعه کنید این سایت اطلاعات بیشتری در این باره را در اختیار شما خواهد گذاشت.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد