صفحه اصلی / مقالات علمی / عروس هلندی و نگهداری آن

عروس هلندی و نگهداری آن

عروس هلندی و نگهداری آن
  • یکی از بهترین و باهوش ترین طوطی ها که محبوبیت بسیار بالایی در بین افراد دارد عروس هلندی است که این نژاد مخصوص مناطق گرمسیری و خشک استرالیا است و شما به عنوان یک پرنده خانگی به راحتی می توانید از آن در خانه نگهداری کنید که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی عروس هلندی و نگهداری آن می پردازیم.

     

    معرفی عروس هلندی

    عروس هلندی و نگهداری آن

    در مورد عروس هلندی و نگهداری آن می توان گفت که این نوع طوطی از خانواده کاکاتو است و دارای پرهای رنگی و زیبا می باشد و عمر تقریبی آن حدود ۱۲ تا ۱۴ سال است. این نوع طوطی با صاحب خود بسیار زود ارتباط برقرار می کند و با آموزش صحیح می توان آن را سخنگو کرد. این پرنده دارای رنگ های مختلفی مانند خاکستری ، سفید ، زرد ، سبز مایل به نارنجی و غیره است که از پرندگان زینتی محسوب می شود. روی سر عروس هلندی کاکلی بلند و زیبا قرار دارد و یک پرنده خونگرم ، بازیگوش و عاشق جایزه گرفتن است.

     

    نگهداری عروس هلندی

    عروس هلندی و نگهداری آن بسیار راحت است و سازگاری بالایی با محیط دارند و در محیط های گرمسیری و خشک به راحتی می توانند زندگی کنند ولی با آب و هوای سرد میانه خوبی ندارند که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان اورنگ پت به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه نگهداری این پرندگان مشاوره و راهنمایی بگیرید.

     

    قفس مناسب برای نگهداری عروس هلندی

    عروس هلندی از پرنده های کوچک محسوب می شود ولی قفس آن باید بزرگ باشد تا احساس آزادی و آرامش داشته باشد. بهترین قفس برای این پرندگان قفس های بزرگ است که بتوان در آن ظرف غذا و آب را جای داد و فضای مناسبی برای بازی و حرکت داشته باشند. این طوطی ها بسیار بازیگوش هستند و به صورت پریدن و پرواز کردن در قفس حرکت می کنند‌. ابعاد قفس آنها نباید از ۴۵ ×۶۰ سانتیمتر کوچکتر باشد که اگر هر چه قفس بزرگتر باشد طوطی در آن آزادانه حرکت می کند.

     

    شرایط دمای نگهداری از عروس هلندی

    عروس هلندی و نگهداری آن

    عروس هلندی و نگهداری آن بستگی به شرایط دمای محیط دارد چون این پرنده اصالتش از نواحی گرمسیر و خشک استرالیا است به راحتی می توان در نواحی داخلی ایران از آن نگهداری کرد ولی نباید نوسانات دما زیاد باشد چون دمای سرد و خنک این پرنده را اذیت می کند. این پرنده و قفس آن باید در مکانی قرار بگیرد که امکان هواخوری و تنفس برای پرنده فراهم شود.

     

    تغذیه عروس هلندی

    از مهمترین مسائل در رابطه با نگهداری عروس هلندی تامین غذای آن می باشد که این پرنده می تواند انواع دانه ها ، گندم پخته ، ماش ، جوانه عدس ، جوانه گندم را بخورد و در کنار آن از تخم مرغ ، هویج ، کرفس ، اسفناج ، نخود فرنگی ، سیب ، موز و غیره هم می توان استفاده کرد. لازم است که تمام مواد غذایی این پرنده دارای ویتامین ها و پروتئین باشد و شما می توانید در کنار غذا از بیسکویت خورد شده یا نان خورده شده هم به پرنده بدهید. از مهمترین موارد برای این پرنده مصرف مواد معدنی مانند کلسیم است.

     

    نظافت عروس هلندی

    از مهمترین نکات در عروس هلندی و نگهداری آن نظافت این طوطی است که هر چند روز باید ناخن های آن بررسی و پرهای آن تمیز شود. برای بازی کردن و تیز کردن منقار پرنده می توان از یک چوب بلوط یا درخت افرا در قفس استفاده کنید . این پرندگان عاشق حمام کردن هستند و بهتر است یک کاسه آب در قفس بگذارید تا خودش داخل کاسه برود و استحمام کند. این پرنده به صورت فصلی پرهایش می ریزد و به تدریج پرهای جدید جایگزین می شود که به همین منظور شما می توانید به سایت اورنگ پت مراجعه و هزینه و قیمت غذای این طوطی ها را مشاهده نمایید.

     

    سخن پایانی

    عروس هلندی و نگهداری آن بسیار آسان است چون یکی از انواع پرندگانی است که با افراد به راحتی سازگار است و در کنار اعضای خانواده به راحتی می تواند زندگی کند. این طوطی بسیار زیبا سوت می زند و به راحتی با آموزش صحیح می تواند سخن بگوید که به همین منظور شما می توانید با اورنگ پت سایت پت شاپ ارتباط و از نحوه خرید و تغذیه این پرنده اطلاع حاصل کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد