صفحه اصلی / مقالات علمی / انواع بیماری های گربه

انواع بیماری های گربه

انواع بیماری در گربه‌ سانان
  • انواع بیماری در گربه سانان

    بیشتر افراد به حیوانات علاقه بسیاری دارند و دوست دارند که از آن‌ ها به بهترین نحوه و با روش های مدرن نگهداری کنند. برای انواع بیماری در گربه سانان یکسری مراقبت های اصولی لازم است. اما برخی معتقدند که فقط نگهداری از حیوان کافی است و اکثرا موارد مهم دیگر را در نظر نمی‌ گیرند. مثلاً این‌ که فقط تغذیه و خوراک حیوان و مکان زندگی حیوان مهم است.

    البته باید بگوییم که این موارد گفته‌ شده نیز یکی از مهم ترین اقداماتی است که شما باید انجام دهید. اما به طور کلی باید به موارد بیشتری برای نگهداری حیوان خانگی تان توجه کنید و اهمیت بسیاری برای این مسائل قائل باشید.

    شما اگر بخواهید در نگهداری حیوان خانگی موفق باشید، باید اطلاعات کامل راجب تغذیه ، مکان و بیماری‌ های آن‌ ها را داشته باشید و اگر با مشکلات کوچکی رو به رو شدید بتوانید کارهای اولیه آن را خودتان انجام دهید. برای مثال اگر حیوان شما نا آرام است، شما می‌ توانید در مرحله اول خودتان چند دلیل را تشخیص دهید.

    اولین احتمال این است که حیوان شما گرسنه یا تشنه است و شما باید به حیوان تان غذا و آب دهید.
    همچنان اگر حیوان شما بی طاقتی می‌ کند به‌ احتمال خیلی زیاد دچار بیماری و یا ویروسی شده‌ که در این هنگام باید سریعاً به دامپزشک مراجعه کنید و تمامی علائم را برای او توضیح دهید تا درمان صورت بگیرد. ما در این مقاله برای آشنایی هرچه بیشتر شما به موضوع انواع بیماری در گربه سانان می پردازیم.
    خرید تشویقی گربه در طعم های گوناگون با ارسال به درب منزل

    بررسی انواع بیماری در گربه سانان

    بیماری‌ های زیادی همچون بیماری‌ های گوارشی ، پوستی ، عفونت های ویروسی و سرطان های رایج در میان گربه سانان وجود دارد. مبتلا شدن به هر کدام از این بیماری‌ ها دلایل مختص به خود را دارد. برای مثال بیماری‌ هایی که انتقال پیدا می‌ کنند از طریق حیوانات دیگر و در برخی مواقع حتی انسان‌ ها نیز به وجود می آیند.

    در مقابل برای بیماری‌ های دیگر نیز که قابل انتقال نیستند باز هم دلایلی برای مبتلا شدن وجو‌د دارد. بر فرض مثال یکی از علت مبتلا شدن به بیماری های پوستی عدم نظافت و بهداشت است. همچنین شما باید به طور کامل به نوع مواد های شست و‌ شو اهمیت زیادی دهید. چون در صورتی که محصولی با کیفیت نا مناسب و نامرغوب تهیه کنید، باعث خشکی پوست ، ریزش مو و حتی بیماری های خطرناک تری برای حیوان تان می شود. در این قسمت به صورت مجزا به انواع بیماری در گربه سانان اشاره می کنیم.انواع بیماری در گربه سانان

    کلسی ویروس گربه

    یکی از بیماری‌ های عفونی که دستگاه تنفسی این گربه سانان را تحت‌ الشعاع قرار می‌دهد که کلسی ویروس است. این بیماری معمولاً به سراغ حیواناتی می‌آید که واکسینه نشده‌اند یا در پناهگاه‌های بزرگ همانند جنگل مشغول به زندگی هستند‌. از علائم این بیماری می‌توان به سختی در تنفس، سختی در راه رفتن، خون‌ریزی از قسمت‌های مختلف بدن، درد، تب، ترشحات چشم و بینی اشاره کرد. کلسی ویروس از انواع بیماری در گربه سانان بوده که بدن حیوان به شدت ضعیف می کند.

    هنگامی که علائم این بیماری نمایان می شود در وهله اول برای حیوان مبتلا آنتی بیوتیک تجویز شده و اگر آنتی بیوتیک پاسخ مثبت نداد، داروهای قوی تری توسط پزشک تجویز می گردد که این داروها درست باید در زمان مقرر به حیوان داده شوند.

    بیماری های کلیوی در گربه سانان

    یکی از شایع‌ ترین بیماری‌هایی که گربه‌سانان به آن مبتلا می‌شوند، بیماری‌های کلیوی است. همان‌طور که می‌دانید از وظایف اصلی کلیه جداسازی مواد سمی و دفع آن از طریق ادرار است. هنگامی‌که این اندام دچار آسیب شود سم وارد بدن و خون شده در نتیجه مشکلات متعددی را به بار می‌آورد. ازجمله دلایلی که سبب بروز این بیماری می‌شود، می‌توان به خوردن سم، انواع عفونت، بالا رفتن سن و تصادف یا ضربه اشاره کرد.

    این مشکل باید در اولین فرصت توسط دامپزشک درمان شود. از نشانه‌های مبتلا شدن به بیماری کلیوی در گربه‌سانان می‌توان از بی‌حالی، ضعف، کاهش وزن شدید، بی‌اشتهایی و ریزش مو نام برد.

    سخن پایانی

    همانطور که ملاحظه کردید، این ما در این مقاله به بررسی انواع بیماری در گربه سانان اشاره کردیم که تمامی بیماری های نامبرده شده باید توسط دامپزشک تشخیص و در مرحله بعد درمان شود. برای اینکه بتوانید با کارشناسان و متخصصان این حیطه مشورت کنید، می توانید به سایت اورنگ مراجعه کرده و اطلاعات مورد نیاز را بدست آورید.

    انواع بیماری در گربه سانان

    بیشتر بخوانید!

    غذای خشک گربه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد