صفحه اصلی / مقالات علمی / انتخاب غذای سگ مناسب🐶

انتخاب غذای سگ مناسب🐶

bored buldog liying on he boalfull of dog food
  • انتخاب غذای سگ مناسب

    هنگام انتخاب غذای سگ چه نکاتی را باید در نظر گرفت:

    حقیقتی که باید بدانید این است، هیچ غذای سگی وجود ندارد که برای تمامی سگ ها و به طور یکسان مناسب باشد.سگ ها با توجه به میزان فعالیت، نوع محیط زندگی، نژاد و حتی وزنشان به غذاهای مختلفی نیاز دارند و انتخاب غذایی مناسب برای سگ نیازمند کمی تحقیق و توجه است.

    سن:

    سگ ها در هر دوره ای از زندگی خود به مواد مغذی متفاوتی نیاز دارند و تهیه غذایی متناسب با سن سگ از اهمیت بالایی برخوردار است.برای مثال غذایی که

    برای توله سگ تهیه شده است به هیچ عنوان نباید برای تغذیه سگ بالغ استفاده شود، زیرا غذای توله سگ، دقیقا مانند شیر خشک برای  نوزاد انسان می باشد.شیر خشک برای رشد و نمو نوزاد حیاتی و مفید است، اما انسان بالغ درصورت مصرف شیر خشک دچار بیماری کبد چرب می شود.

    برای مثال اگر به دنبال غذای مناسبی برای توله سگ هستید غذایی با پروتعین بالا، حاوی روغن ماهی و با کیفیت مناسب را انتخاب کنید.مثلا غذای مخصوص توله سگ رویال کنین، که برای سگ هایی با سایز کوچک، متوسط و بزرگ تولید شده است و در فروشگاه آنلاین اورنگ پت موجودمی باشد مناسب ترین و با کیفیت ترین غذای موجود حال حاضر، برای تغذیه توله سگ شما می باشد.

    یکی از انواع سگ‌ها، سگ شیتزو است که باید متناسب با آن غذای سگ شیتزو را تهیه کرد، در صورت داشتن هر گونه سوال درباره این مقاله کلیک کنید.

    غذای خشک سگ رویال کنین مدل Mini Starter وزن 4

    غذای توله سگ نژاد کوچک

    غذای خشک توله سگ رویال کنین مدل Medium Puppy وزن 4 کیلوگرم

    غذای توله سگ نژاد متوسط

    غذای خشک توله سگ رویال کنین مدل Maxi Puppy بسته 4

    غذای مخصوص توله سگ نژاد بزرگ

    پروتئین برای رشد عضلات، روغن ماهی برای رشد هرچه بیشتر و بهتر مغز و همچنین افزایش فرمان پذیری سگتان از شما مناسب است. سگ ها از سن یک سالگی بالغ می شوند و غذای توله سگ دیگر برای آن ها مناسب نمی باشد و باعث آسیب رسیدن به سگ شما میشود، زیرا چربی و انرژی غذای توله سگ بسیار بیشتر از غذای سگ بالغ است، این موضوع باعث افزایش بیش از حد وزن سگ شما شده و باعث از کار افتادگی کبد در او می شود. همان طور که سگ شما بزرگتر می شود، نیاز او به مواد مغذی کمتر شده وباید از غذای مخصوص سگ های سالخورده استفاده کند.

    برای اطلاع از قیمت غذای سگ فله ای پیشنهاد میکنم از این صفحه تهیه کنید.

    اندازه

    اندازه سگ نیز در انتخاب غذایی که برای او تهیه میکنید تاثیر گذار است.برای مثال، سگ هایی با اندازه بزرگ به غذایی نیاز دارند که مفاصل آن ها را تقویت کند و از تضعیف آن ها جلو گیری کند برای همین موضوع غذای آن ها باید سرشار از گلوکزامین و اسید های چرب امگا3 باشد.

    سطح فعالیت

    سگ‌های کار و سگ های مخصوص نگهبانی نسبت به سگ‌هایی که تنها فعالیت آن ها پیاده‌روی روزانه است، کالری بیشتری می‌سوزانند. اگر سگ شما ورزشکار است و برای مسابقات نمایشی تمرین می کند، شما باید غذایی با سطح پروتعین بالاتر را برای او تهیه کنید، تا از عضله سوزی و تحلیل ماهیچه ها در بدن او جلوگیری کنید . از سوی دیگر، اگر سگ شما فعالیت کمتری دارد، باید غذای برای او تهیه کنید که میزان کالری کنترل شده ای داشته باشد تا سگ شما دچار اضافه وزن نشود و مشکلات جدی، مانند از کار افتادگی کبد برای او به وجود نیاید.

    برای مثال غذای رویال کنین mini sterilised , mini light weight care  دو مدل از غذاهایی هستند که برای کنترل وزن سگ ها و جلوگیری از چاقی آن ها استفاده می شوند.انتخاب غذای سگ مناسب🐶

    انتخاب غذای سگ مناسب🐶

     

    نیازهای تغذیه ای خاص

    در برخی از مواقع، سگ ها نیاز به غذایی خاص دارند و یا به علت بیماری خاص مجبور به استفاده از غذاهای درمانی و یا غذا های مراقبتی هستند.

    برای مثال برای تقویت پوست و موی سگ غذای mini coat care رویال کنین گزینه ای بسیار مناسب می باشد.این غذا در فروشگاه آنلاین اورنگ پت در دسترس شما عزیزان می باشد.

    انتخاب غذای سگ مناسب🐶

    سخن آخر:

    همیشه به یاد داشته باشید غذایی که سگ میخورد سوختی است که اورا به حرکت در می آورد.سگ ها عمر مشخصی دارند اما کیفیت گذراندن این زندگی کاملا بر عهده شما و نوع تغذیه ای است که برای او در نظر میگیرید.

    وقت گذاشتن برای انجام کمی تحقیق و مشورت با دامپزشک برای انتخاب رژیم غذایی مناسب سگتان ضروری است. مطمئن شوید که مقدار غذای مناسب برای تغذیه سگ خود را می دانید تا بتواند تناسب اندام داشته باشد و سالم بماند. انجام این مراحل می تواند تفاوت بزرگی برای شما و سگتان ایجاد کند.

    منبع:www.purina.com/articles/dog/nutrition/how-to-choose-a-healthy-dog-food

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد