صفحه اصلی / مقالات علمی / آیا استفاده از استخوان برای سگ صحیح است؟

آیا استفاده از استخوان برای سگ صحیح است؟

آیا تغذیه سگ با استخوان صحیح است ؟
  • شاید شما هم بر این باورید که استخوان برای سگ غذایی سالم است که منجر به تمیزی دندان های سگ و البته باعث تغذیه خوب می شود ! اجازه دهید در ادامه تمامی نکات مثبت و منفی تغذیه سگ با استخوان را مورد بررسی قرار دهیم .

    تغذیه سگ با استخوان مختلف

    تغذیه سگ با استخوان از نظر سلامتی و تغذیه مشکلی ندارد البته نه هر استخوانی ! چرا که سگ نمی تواند هر استخوانی را بخورد و برخی استخوان ها برای سلامت سگ بسیار خطرناک هستند.

    قطعا استخوان پخته شده به راحتی شکننده است و برای سگ مضر است و استخوان های شکسته شده هم باعث سوراخ شدن روده حیوان می شود . استخوان پخته نشده شکسته نمی شود ولی ممکن است حاوی باکتری های مضر باشند که باعث اسهال و بیماری سگ می شوند .

    همچنین هیچ وقت سگ را با گوشت خام خوک یا بدون استخوان تغذیه نکنید و هیچ گاه استخوان های خیلی کوچک که بسیار خرد می شوند مانند استخوان خرگوش ، استخوان های کوچک گاو ، استخوان مرغ یا بوقلمون به سگ ندهید چرا که ممکن است باعث خفگی شود و یا به دندان و لثه سگ آسیب برساند .

    آیا تغذیه سگ با استخوان صحیح است
    آیا تغذیه سگ با استخوان صحیح است ؟

    تغذیه سگ با استخوان مرغ | تغذیه سگ با استخوان

    شاید شما نیز این جمله را بارها شنیده اید که ، سگ را با استخوان های مرغ تغذیه نکنید ! اما آیا واقعا جویدن هر استخوان پخته شده ای برای سگ خطرناک است ؟!

    توجه داشته باشید که استخوان های پخته شده ممکن است به راحتی شکننده باشند و همین موجب آسیب به معده و روده سگ شما خواهد شد .

    معمولا استخوان های پخته نشده یا خام به راحتی شکسته و یا خرد نمی شوند . جالب است بدانید اکثر حیوانات خانگی عاشق جویدن گردن مرغ ، بوقلمون و بال مرغ به صورت خام هستند که البته این چند مورد عاری از هر گونه باکتری است و حیوانات از جویدن آنها بسیار لذت می برند . همچنین استخوان های خام گاو نیز برایشان جذاب و لذیذ است .

    عوارض خطرناک استخوان برای سگ |تغذیه سگ با استخوان

    تغذیه سگ با استخوان پخته یا استخوان های کوچک باعث ایجاد عوارض و خطرات زیر می شود :

    • یبوست
    • خون در مدفوع
    • زخم شدن مری ، معده و روده
    • خونریزی شدید
    • التهاب در بافت حفره های شکمی
    • انسداد گلو و خفگی
    • زخم شدن لثه و زبان
    • خرد شدن دندان ها

    بهترین تشویقی های استخوانی برای سگ ها

    سگ ها می توانند با استفاده از تشویق های استخوانی نیاز جویدن خود را برآورده سازند بدون اینکه داخل خانه ، کف و یا مبلمان کثیف شوند . استخوان های تشویقی فک را تمرین می دهند و با این کار جریان بزاق را تحریک کرده و در نهایت منجر به حفظ سلامت دهان و دندان می شوند .

    با توجه به اینکه تشویقی های استخوانی در روده سگ ها هضم نمی شود ، لذا حتما مطمئن شوید که اندازه ی استخوان به قدری بزرگ مانده باشد که حیوان خانگی تان نتواند آن را قورت دهد و به محض مشاهده کوچک شدن استخوان تشویقی و قبل از اینکه حیوان خانگی آن را قورت دهد ، استخوان تشویقی را دور بیندازید .

    آیا تغذیه سگ با استخوان صحیح است ؟1
    آیا تغذیه سگ با استخوان صحیح است ؟

    نکات مهم جویدن استخوان برای سگ ها

    باید روزانه برای 20 دقیقه اجازه دهید سگ استخوانی را بجود برای این کار ابتدا استخوان را در سرکه بخوابانید تا تمام باکتری های آن کشته شود سپس استخوان را بشویید و یک روز کامل در یخچال قرار دهید . حتما بعد از چند روز استفاده باید استخوان ها را دور بیندازید .

    اکنون می توانید دادن استخوان به توله سگ ها را نیز شروع کنید . با این کار آنها یاد میگیرند که استخوان را فقط بجوند و قورت ندهند . همچنین مراقب سگ های بالغی که برای اولین بار به آنها استخوان می دهید نیز باشید چرا که همیشه بزرگترین مشکل حیوان خانگی این است که بیش از حد هیجان زده می شوند و به استخوان ها حمله می کنند ، آن را گاز می گیرند و تکه های آن را قورت می دهند که این کار ممکن است باعث انسداد روده و یا پارگی روده شود.

    توجه داشته باشید وقتی حیوان خانگی شما استخوان دارد ، قبل از آنکه استخوان کوچک شود آن را از سگ دور بیندازید تا آن را نبلعد . همچنین مراقب باشید در حین برداشتن استخوان گاز گرفته نشوید. بهتر است ابتدا قلاده سگ خود را یکشید و حیوان را از استخوان دور کنید سپس استخوان را بردارید.

     

     

    ویژگی خوب تشویقی های سگ

    بهتر است بدانید که تشویقی های سگ تمام مزایای استخوان های خام را برای سگ شما دارند. و اگر بهداشت دندان های سگ برای شما اهمیت دارد می توانید از این تشویقی ها به جای استخوان های خام و طبیعی استفاده کنید .

    توصیه می شود در دادن تشویقی به سگ حتما اعتدال را رعایت کنید تا بدین وسیله از اضافه وزن حیوان جلوگیری شود.

    بیشتر بخوانید!

    لباس گربه

    تشویقی گربه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد