صفحه اصلی / مقالات علمی / تاریخچه گربه بنگال | نحوه تربیت و بیماری های رایج گربه بنگال خانگی

تاریخچه گربه بنگال | نحوه تربیت و بیماری های رایج گربه بنگال خانگی

گربه بنگال
  • گربه بنگال یکی از گرانبهاترین و دوست داشتنی ترین گربه خانگی در دنیا می‌باشد. در ایران همواره نمی‌توان این گربه را پیدا کرد. در سایر کشور های خارجی قیمت آنها تقریبا ۴۰۰۰ دلار می‌باشد. این گربه دارای نژادی نو و دورگه است که از آمیزش گربه های اهلی و پلنگی آسیایی، ایجاد شده اند.

    بدین علت می‌توان ویژگی اهلی و وحشی را در نژاد گربه بنگال مشاهده نمود. به عنوان مثال ظاهر این نژاد کاملا وحشی به چشم می‎‌آید. این موجود دارای خال هایی بزرگ، عضله های پشت بازو و ران، شکم سایه روشن و پیکره ماهیچه ای قوی و استخوان های سخت و مقاوم می‌باشد که آن را شبیه پلنگ کرده است.

    ویژگی های اخلاقی و روحی این گربه مانند گربه های اهلی می‌باشد و رفتار کاملا ملایمی دارد. در این مقاله می‌خواهیم به معرفی گربه بنگال بپردازیم و کلیه خصوصیات رفتاری، روحی، نحوه نگهداری و مراقبت، بیماری های مرسوم آن و… را بررسی کنیم در این صورت با ما تا پایان این مبحث جذاب همراه باشید.

     

    تاریخچه گربه بنگال

    قبل از معرفی این گربه می‌خواهیم در خصوص تاریخچه آن مباحثی ارائه دهیم. نخستین اشاره به این موجود جذاب و دورگه در تاریخ، به سال ۱۸۸۹ باز می‌گردد. پس از آن در سال ۱۹۲۷ در یک مجله مبحثی در خصوص تلفیق یک گربه وحشی با یک گربه اهلی در مالایا درج شد. به تدریج در پژوهشات مختلف در خصوص این گربه مطالبی نوشتند و در پایان در دهه ۱۹۷۰ نژاد گربه بنگال به ثبت رسید. هم اکنون تقریبا ۶۰ هزار گربه از این نژاد در جهان به ثبت رسیده اند. اخیرا گربه های بنگال مو بلند هم مشاهده شده‌اند.

     

    خصوصیات گربه بنگال

    احتمالا خیلی از افراد گمان می‌برند به علت اینکه گربه بنگال مشابه گربه وحشی است سازش با او خیلی سخت و طاقت فرسا است یا اینکه می‌تواند خطر ساز باشد. در صورتی که این موجودات خیلی خواستنی و عاشق زندگی کردن با آدم ها می‌باشند. نژاد گربه بنگال خیلی ملایم و با محبت است و رابطه خیلی خوبی با آدم ها دارد و حتی دوست دارد با آدم ها معاشرت نماید.

    هوش این گربه جذاب مانند میزان فعالیتش بالا است و احتیاج به توجه بالایی هم دارد. این گربه پر جنب و جوش، بازیگوش و جسور است و به علت شخصیت خاص، هواداران زیادی دارد.

    همانطور که این گربه خانگی به هیچ وجه دوست ندارد تنها بماند. چنانچه مدل زندگی شما به نوعی است که مدت زیادی در بیرون از منزل هستید و یا نمی‌توانید یک گربه پر جنب و جوش را تحمل کنید اصلا به سمت انتخاب این نژاد گربه نروید.

    نژاد گربه بنگال

    نحوه نگهداری و تربیت نژاد گربه بنگال

    گربه بنگال از لحاظ مرتبی و تمیزی صاحبش را کلافه نمی‌کند. در این حیطه لازم است موهای کوتاه و پر پشت این موجود جذاب را هر هفته یک بار با شانه یا با برس گربه مرتب کنید. این گربه خانگی معمولا به مراقبت مرتب از دهان احتیاج دارد تا به عارضه های لثه و دندان دچار نشود. این گربه جزء نژادی است که بایستی ناخن های او را مرتبا سوهان کشید. در این صورت به منظور اینکه به لوازم خانه صدمه ای نرسد بایستی ناخن های گربه را در مدت زمان مشخصی کوتاه نمود.

    به منظور اینکه بتواند تندرستی خود را تا حد زیادی حفظ کند، این گربه بایستی با غذای مناسب و با کیفیت تغذیه شود. پژوهشات حاکی از آن است که غذا های صنعتی سبب نابینایی این گربه می‌شود. بدین علت گربه های این نژاد اکثرا آماده دریافت رژیم خام هستند. علاوه بر غذا بکارگیری مکمل های غذایی ساخته شده برای گربه ها در فاصله های زمانی مشخص این گربه را قوی تر نشان می‌دهد.

     

    غذای گربه بنگال

    غذای این نژاد گربه بایستی شامل گوشت زیادی باشد. منبع پروتئینی نظیر، مرغ، گوشت قرمز، بوقلمون، ماهی و… جهت تغذیه آن خیلی ایده آل است برای این نژاد غذای گربه جوسرا را به شما پیشنهاد می‌کنیم که شامل همه مواد پروتیئنی است. این گربه ها با مواد غذایی گیاهی اصلا رشد نمی‌کنند. بدین علت رژیم گیاه خواری نباید برای آنها در نظر گرفته شود، شاید در حین نگهداری از گربه‌تان متوجه شوید که بد غذا شده اگر با گربه بد غذا آشنایی ندارید مقاله‌های سایت اورنگ پت را مطالعه بفرمایید.

     

    نحوه تربیت گربه بنگال

    بعد از معرفی گربه بنگال و خصوصیات متنوع او نوبت به تربیت این نژاد می‌باشد. تربیت این گربه ها همانند تربیت نوزاد می‌باشد. تنها موضوعی که حائز اهمیت است و به آن احتیاج دارید زمان و صبر است. چنانچه گربه های بنگال خیلی زیرک و باهوش هستند و به مالکان خود وفادار می‌باشند ولی فراگیری یک دستور امکان دارد کمی زمان بر باشد.

    با این وجود این مدت زمان هم زیاد طولانی نیست که آن را ۳۰ روز بیان کرد. چرا که بنگال زیرک تر و نکته سنج تر از خیلی از نژاد های گربه می‌باشد. فهم، زیرکی و توانایی آنها در فوکوس بر روی یک مسئله آنها را به یکی از بهترین یادگیرندگان مبدل نموده است. تقریبا پس از دو هفته می‌توانید با علاقه، مواظبت، عشق و دادن غذا های تشویقی به او تعلیم های لازم را دهید، همچنین برای خرید تشویقی گربه می‌توانید از فروشگاه اورنگ پت اقدام به تهیه آن نمایید.

    شیوه استنباط و عکس العمل گربه بنگال خانگی به اتفاقات و رخداد ها از دیگر گربه کمی متمایز تر است. این گربه ها با حرکات بدن و تولید صدا می‌گویند که قصد انجام چه کاری را دارند. این نوع نژاد تشویقی ها را خیلی دوست دارند و به آن ها علاقه دارند. در این صورت این احتمال وجود دارد که گربه خود را در خصوص بعضی خوراکی ها یا غذا ها و اسباب بازی مخصوص گربه که امکان دارد دوست داشته باشد تعلیم دهید. با این روش کاربردی می‌توان با او ارتباط گرفت. این گربه چه جوان و چه بالغ می‌تواند با هوش و فهم خود با خرید اسباب بازی گربه، شما را کاملا متعجب نماید.

    گربه بنگال خانگی

    بیماری های رایج گربه بنگال خانگی

    سن و طول عمر این گربه بین ۹ الی ۱۵ سال است. این مدت زمان برای این نوع نژاد زمانی معتبر است که تقریبا تندرست و سالم باشند. با این وجود همانند تمام گربه ها، مسائل ژنتیکی یا تندرستی حیاتی امکان دارد در گربه های این نژاد رخ دهد. یکی از رایج ترین عارضه ها در این گربه ها ناراحتی قلبی است. این عارضه سلامتی مخصوصا در گربه های بنگال سن بالا مشاهده می‌شود.

    از دیگر مسائل سلامتی می‌توان به عارضه چشم اشاره نمود. اختلال در شبکیه چشم این گربه ها متاسفانه می‌تواند سبب ایجاد مسائل بینایی تا کور شدن او شود.

    در پایان، بنگال ها، یک نژاد خیلی حساس به مواد بی حسی و بیهوشی هستند. بدین علت در طی هر پروسه جراحی، من جمله عقیم سازی بایستی با دقت هر چه تمام تر تحت نظر باشند. عکس العمل به دارو های بیهوشی می‌تواند سبب ایست قلبی این موجود شود.

    با این وجود گربه بنگال با تغذیه مرتب و مناسب، واکسیناسیون منظم و سبک زندگی استاندارد به همراه استفاده از  قرص مولتی ویتامین جیم کت به صورت میانگین بین ۱۲ الی ۱۶ سال عمر می‌کنند. این گربه ها که در میان دیگر نژاد ها کاملا قوی هستند اغلب امکان دارد از عارضه های متنوعی رنج ببرند. وضعیتی چون سندروم بچه گربه، لوکساسیون کشکک، دیسپلازی هیپ، کمبود پیروات کینلز بعضی از این عارضه ها می‌باشند.

     

    نتیجه گیری

    در این مقاله به معرفی گربه بنگال پرداختیم. نژاد این گربه های خانگی مانند دیگر حیوانات خانگی است، در این صورت چنانچه نمی‌توانید به خوبی از آنها مواظبت کنید نباید مسئولیت آنها را قبول کنید. مالک آن بایستی تا جایی که امکان دارد وقت بیشتری را با گربه خود بگذراند. مواظبت از این حیوان خانگی تقریبا آسان است. در صورتی که بعضی نژاد ها به مواظبت بیشتری احتیاج دارند. این گربه یکی از نژاد های گربه می‌باشد که مواظبت از آن راحت است و تنها لازم است به مواردی چون بهداشت، تغذیه و تربیت آنها توجه شود.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد