صفحه اصلی / مقالات علمی / چطور بوی بد دهان توله سگ را رفع کنیم؟ ( 3 روش کاربردی درمان خانگی بوی بد دهان سگ)

چطور بوی بد دهان توله سگ را رفع کنیم؟ ( 3 روش کاربردی درمان خانگی بوی بد دهان سگ)

علت بوی بد دهان سگ
  • بوی بد نفس و دهان سگ برای صاحبان آنها بسیار آزاردهنده می‌باشد. در زمان نگهداری سگ در آپارتمان خود باید به بهداشت دهان او به طور کامل رسیدگی کرد تا بتوان به راحتی با این حیوان خانگی ارتباط نزدیک داشت. معمولاً بوی ناخوشایند دهان سگ به دلیل رعایت نکردن نکات بهداشتی دهان و دندان او ایجاد می‌شود. در این مقاله در مورد دلایل بوی بد دهان سگ، پیشگیری و درمان آن جامع‌ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

    علت بوی بد دهان سگ، عفونت یا بیماری است؟

    ایجاد عفونت و بیماری در لثه و دندان‌های سگ یکی از علت‌های اصلی بوی بد دهان او می‌باشد. در این مطلب تمام علت‌هایی که باعث بوی بد دهان سگ می‌شود را بررسی خواهیم کرد که شامل موارد زیر می‌باشد:

    • رعایت نکردن بهداشت دهان سگ و مبتلا شدن حیوان به بیماری پریودنتال
      بیماری Periodontal در سگ در واقع یکی از اصلی‌ترین دلایل ایجاد بوی بد در دهان او می‌باشد که بر اثر رعایت نکردن نکات بهداشتی دندان و دهان به آن مبتلا می‌شود. زمانی که رسوب غذاهای گوناگون و پلاک در لابلای دندان حیوان خانگی شما جمع شود، باکتری‌های مختلف در دهان و دندان او شروع به رشد کرده که سبب بوی ناخوشایند دهان سگ می‌شود.

     در مواردی که فرد به بهداشت دندان و دهان حیوان خانگی خود اهمیت نداده و دندان‌های سگ خود را به طور مرتب مسواک نمی‌زند، به بیماری پریودنتال مبتلا می‌شود. اگر پت یا سگ خانگی شما غذای خود را به خوبی مصرف نکند و نامنظم غذا بخورد، احتمال جمع شدن پلاک بر روی دندان‌های او زیاد بوده و موجب بد بو شدن دهانش می‌شود.

    اگر از مسواک و خمیر دندان مناسب برای بهداشت دهان سگ خانگی خود استفاده نکنید بعد از مدتی لثه‌های سگ شما بسیار ملتهب خواهد شد. ایجاد التهاب در لثه‌های سگ بعد از مدتی عفونت دهان او را بیشتر کرده، دندان‌ها و بافت لثه سگ کاملاً پوسیده شده و چرک یا آبسه ایجاد می‌شود.

    به طور کلی باید گفت یکی از مهم‌ترین نکات برای نگهداری سگ، مسواک زدن دندان‌های او بعد از غذاخوردن می‌باشد تا لثه و دندان‌های سگ خانگی سالم مانده و سبب بوی بد دهان سگ نشود، در ادامه اگر نمی‌دانید واکسن سگ چیست و برنامه زمانی آن چگونه است به مقالات اورنگ پت مراجعه کنید.

    • تغذیه نادرست سگ
      ممکن است سگ در محیط بیرون مثل باغ یا محوطه پارک زباله، لاشه جانوران دیگر یا مدفوع گربه بخورد. این عادت‌های نادرست سگ و نظارت نداشتن شما بر روی رفتار آن در محیط بیرون از خانه، در بهداشت دهان و بوی دهان او تاثیر مستقیم می‌گذارد. که گاهی اوقات باعث مسمومیت سگ هم می‌شود.
      بعضی از سگ‌ها تمایل دارند که مدفوع خود یا گربه‌ها و سگ‌های دیگر را بخورند، عادت مدفوع خواری در سگ باعث بوی بد دهان او شده و برای سلامت او خطر بسیار زیادی به همراه دارد.
    • بیماری دیابت سگ
      زمانی که احساس کردید دهان سگ خانگی شما بوی میوه یا شیرینی می‌دهد، احتمال دارد که به بیماری دیابت مبتلا شده باشد. در این مواقع باید سگ خود را به دامپزشک نشان داده تا تمام نشانه‌های بیماری دیابت در او به طور کامل بررسی شود.
      علائم بیماری خطرناک و کاملاً جدی دیابت در سگ خانگی معمولاً تکرار ادرار فراوان در طول روز و مصرف آب فراوان است.
    • بیماری کلیوی سگ
      دهان سگ شما با مدفوع خواری، همان بوی بد مدفوع را داشته و بسیار ناخوشایند است. در صورتی که دهان سگ بوی ادرار او را بدهد، یعنی اینکه سگ به بیماری کلیوی مبتلا شده است.
    • مشکلات کبدی سگ
      اختلالات مختلف و بیماری‌های گوناگون در کبد انسان، سبب بوی بد دهان او می‌شود. در سگ‌های خانگی نیز مشکل کبدی موجب بوی بد نفس و دهان او خواهد شد. اگر در سگ خانگی خود نشانه‌هایی مثل زردی لثه‌ها، کم اشتهایی و حالت تهوع را مشاهده نمودید، به معنای مشکل کبدی در او می‌باشد. در صورت بروز هر کدام از مشکلات کلیوی و کبدی باید هرچه سریع‌تر دامپزشک سگ را معاینه کرده و او را درمان کند.

    رفع بوی بد دهان سگ

    جلوگیری از بد بو شدن دهان سگ

    زمانی که سرپرستی و نگه داری یک توله سگ را قبول کردید، از همان ابتدا برای نگهداری بهتر و خوشبویی دهان او به شکل منظم دندان‌هایش را مسواک زده تا از همان کوچکی عادت کند.

    صاحبین سگ‌های خانگی می‌توانند با تهیه کردن مسواک و خمیر دندان سگ از سایت اورنگ پت، مانع بوی بد دهان حیوان خانگی خود شوند. برای رفع بوی بد دهان سگ و جلوگیری از آن حتماً به طور منظم در هفته دندان‌های او را به شکل صحیح مسواک بزنید.

    برای رسیدگی به وضعیت بهداشت دندان و دهان سگ خانگی خود حتماً از مسواک مخصوص برای تمیزی دندان‌های او استفاده کنید تا رسوبات و پلاک بر روی دندان‌های او جمع نشود. با آموزش‌های لازم می‌توانید دندان سگ را به گونه‌ای مسواک بزنید که در مقابل این کار مقاومت نکند و از مسواک زدن نیز لذت ببرد.

    برای رفع بوی بد دهان توله سگ می‌توانید اسباب بازی‌های متنوع جویدنی برای او تهیه کنید. درواقع آن زمانی که این اسباب بازی‌ها را می‌جود در حقیقت به سلامت دندان‌های خود کمک کرده زیرا رسوبات و باکتری بر روی دندان‌های آنها جمع نمی‌شود، فروشگاه اورنگ پت محصول اسباب بازی سگ را در فروشگاه خود به فروش می‌رساند برای خرید این محصول کلیک کنید.‌

    چند روش درمان بوی بد دهان سگ

    پیدا کردن علت اصلی ایجاد بوی ناخوشایند در دهان سگ، می‌تواند سبب انتخاب بهترین روش برای درمان بوی بد دهان حیوان باشد. پس در ابتدا برای درمان بوی بد دهان حیوان خانگی خود، علت آن را تشخیص دهید. اگر عفونت یا بیماری دلیل ایجاد بوی آزاردهنده دهان سگ باشد، حتماً باید دامپزشک برای حیوان خانگی داروهای مناسب را تجویز کند، رفع این بیماری‌ها موجب درمان بوی بد دهان سگ خواهد شد.

    •  یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مورد برای درمان و پیشگیری بوی بد دهان سگ، تغییر دادن رژیم غذایی او می‌باشد.
      می‌توانید در غذای سگ خود از سبزیجاتی مثل جوانه گندم یا جعفری استفاده کنید که سبب خوشبویی نفس و بوی دهان آنها می‌باشد. یک راه حل دیگر برای درمان خانگی بوی بد دهان سگ، اضافه کردن روغن نارگیل به غذای حیوان می‌باشد. روغن خوشبوی نارگیل بوی بد دهان سگ شما را برطرف کرده و برای سلامتی او نیز مفید است. هم چنین اگر سگ شما نسبت به غذاها آلرژی دارد، می توانید از رویال کنین هایپوآلرژنیک سگ برای او استفاده کنید.
    • به صورت روزانه از خمیردندان ویژه و مسواک سگ برای تمیزی دندان‌ها و لثه‌های او استفاده کنید. می‌توانید در سایت اورنگ پت مسواک و خمیر دندان استاندارد و مخصوص حیوان خانگی خود را تهیه کرده و با آن اقدام به تمیزی دندان‌های او کنید.
    • روش‌های دیگر برای درمان بوی بد دهان سگ، تغییر دادن عادت‌ها و سبک زندگی این حیوان در محیط منزل و خارج از آن می‌باشد. بر روی رفتارهای سگ خانگی خود در بیرون از منزل نظارت داشته باشید تا به زباله یا مدفوع خوردن مشغول نشود.

    درمان خانگی بوی بد دهان سگ

    روش پیشگیری بوی بد دهان سگ

    درمان خانگی بوی بد دهان سگ به نسبت سایر روش‌ها تاثیر بیشتری به همراه دارد. اگر می‌خواهید بوی بد دهان سگ خانگی خود را تجربه نکنید حتماً بهداشت دندان‌ها و دهان او را جدی گرفته و به دنبال راه حل‌هایی برای پیشگیری از آن باشید.

    توجه به تغذیه و خوراک روزانه سگ، رفع عادت‌های نادرست حیوان و توجه به بهداشت دندان و دهان او از بدبویی دهان حیوان پیشگیری خواهد کرد. سالم ماندن دندان‌ها و لثه‌های سگ علاوه بر خوشبویی دهان او، طول عمر سگ را نیز بیشتر می‌کند و مانع بیماری‌های مختلف در او می‌شود.‌

    برای اینکه دندان و لثه‌های سگ دچار التهاب و پوسیدگی نشود، می‌توانید به طور منظم به دامپزشک مراجعه کرده تا دهان و دندان او بررسی و معاینه شود. سگ خانگی با ویزیت منظم، برنامه ورزشی و رژیم غذایی مناسب و سالم هرگز دهانی بدبو نخواهد داشت.


    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۴ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد