صفحه اصلی / مقالات علمی / نکاتی که باید در گرفتن ناخن گربه رعایت کنید! + آموزش گرفتن ناخن گربه در خانه

نکاتی که باید در گرفتن ناخن گربه رعایت کنید! + آموزش گرفتن ناخن گربه در خانه

گرفتن ناخن گربه
  • در زمان نگهداری گربه خانگی یکی از مسائل مهم بهداشتی در خصوص سلامت آنها این است که حتماً به کوتاه کردن منظم ناخن‌های او اهمیت بدهید. ناخن گرفتن گربه برای صاحبان آنها کار راحتی نیست و نیاز به دقت فراوان دارد تا در حین کار خونریزی یا دردی در حیوان ایجاد نشود. در این مطلب گرفتن ناخن گربه به طور کامل آموزش داده شده و نکات بسیار مهم در خصوص آن توضیح داده شده است.

    علت کوتاه کردن ناخن گربه

    • در زمان مراقبت از گربه‌های خانگی در خانه، باید از بلند شدن و تیز شدن ناخن‌های حیوان خانگی خود جلوگیری کرده زیرا در غیر این صورت گربه با ناخن‌های بلند خود به تمام مبلمان و وسایل خانه آسیب وارد می‌کند.شما با خرید اسکرچر گربه می توانید تا حد زیادی از آسیب به مبلمان و وسایل خانه خود جلوگیری کنید.
    • علاوه بر آن آغوش گرفتن گربه زمانی که ناخن‌های او بلند شده کار بسیار سختی بوده و ممکن است با گیر کردن ناخن‌های او به لباس‌هایتان، پاره یا سوراخ شوند.
    • برای در امان ماندن خود حیوان خانگی و اهالی خانه حتماً نسبت به کوتاه کردن ناخن‌های او اقدام کنید زیرا در غیر این صورت به پوست بدن یا صورت شما آسیب وارد کرده و خراش وارد می‌کند.
    • زمانی که ناخن‌های گربه بیش از اندازه بلند باشد، موقع بازی کردن با اسباب بازی‌ها در آنها گیر کرده یا شکسته شده و سبب ناراحتی و درد حیوان خانگی خواهد شد. صاحبان گربه خانگی برای جلوگیری از تمام صدمات و آسیب‌ها به حیوان و خود، باید هر یک الی دو هفته ناخن‌های او را بررسی کرده و در صورت نیاز با رعایت تمامی نکات مراقبتی کوتاه کنند.

    نکات مهم گرفتن ناخن گربه

     

    ناخن گرفتن گربه

     

    گرفتن ناخن گربه در خانه برای حیوان بهتر بوده زیرا زمانی که گربه را به کلینیک می‌برید ممکن است دچار استرس و نگرانی شود. بسیاری از افراد برای راحتی خود حیوان را پیش دامپزشک برده تا ناخن های نامنظم و بلند او را کوتاه کند، اما باید بدانید گرفتن ناخن‌های گربه در منزل برای حیوان فواید بیشتری به همراه دارد.

    • حتماً از سنین پایین نسبت به کوتاه کردن ناخن‌های گربه خانگی خود اقدام کنید تا از همان ابتدای کار به آن عادت کرده و در زمان گرفتن ناخن هایش، بی قراری نکند. از حدود ۲ الی ۳ ماهگی باید ناخن بچه گربه را کوتاه کرده و به طور هفتگی آنها را کنترل و بررسی کنید.
    • گربه‌ها از نوازش و لمس بدنشان آزرده نشده و بسیار این کار را دوست دارند، اما تعداد زیادی از آنها نسبت به پنجه‌ها و ناخن‌های خود حساسیت داشته و لمس آن نقاط را توسط صاحبان یا افراد دیگر دوست ندارند.
    • قبل از اینکه شروع به گرفتن ناخن‌های حیوان خانگی خود کنید، در مرحله اول حساسیت او را نسبت به ناخن‌های پا و دستانش کمتر کرده و با نوازش مداوم آنها، حیوان را برای اینکار آماده کنید. با نوازش پنجه‌های گربه، حیوان اعتماد زیادی نسبت به شما پیدا کرده و اجازه خواهد داد تا ناخن‌های او را به راحتی بگیرید.
    • حتماً در زمان مناسب نسبت به گرفتن ناخن‌های گربه اقدام کنید. باید بدانید گرفتن ناخن‌های حیوان در وسط بازی‌های هیجانی و زمانی که پر از انرژی بوده، کار اشتباهی می‌باشد. معمولاً زمانی که گربه در حالت ریلکس و آرامی قرار دارد، می‌توانید با نکات لازم نسبت به کوتاه کردن ناخن‌های او اقدام نمایید.‌
    • بهترین زمان وقتی است که گربه غذای گربه جوسرا کلاسیک  خود را میل کرده و کاملا سیر است، در این حالت آرام بوده و بر روی زمین دراز کشیده، می‌توانید به راحتی ناخن‌های او را بگیرید.‌
    • نحوه گرفتن ناخن گربه به این صورت است که در مرحله اول حیوان را بر روی پاهای خود گذاشته و به آرامی او را در آغوش بگیرید. در حالی که صورت گربه پشت شما بوده یکی از دست‌های او را بالا آورده و شروع به گرفتن ناخن‌هایش کنید. شما می توانید در این حالت از کسی بخواهید برای آرامش گربه به او تشویقی گربه وینستون بدهد.
    • تعدادی از گربه‌ها بغل کردن را دوست نداشته و معمولاً از آغوش شما فرار می‌کنند، در این صورت باید وضعیتی را که گربه در آن راحت بوده انتخاب کرده و در همان حالت ناخن‌های او را بگیرید. با ناخن گرفتن گربه می‌توانید به سلامت او کمک کرده و مانع انواع بیماری‌ها در او شوید.

    به طور کلی باید به نظافت و بهداشت حیوان خانگی خود اهمیت دهید پس هر زمان که ناخن های او را کوتاه کردید حتما گربه خود را حمام ببرید اگر با این موضوع نیز آشنایی ندارید می‌توانید مقاله آموزش حمام کردن گربه را بخوانید.

    آموزش گرفتن ناخن گربه

     

    نحوه گرفتن ناخن گربه

     

    برای گرفتن ناخن گربه در خانه ابتدا باید آموزش‌هایی را فرا بگیرید تا با توجه به آنها بتوانید به راحتی این کار را در منزل انجام دهید. برای کوتاه کردن ناخن‌های حیوان خانگی خود به ابزاری شامل اسباب بازی، وسایل تشویقی، آب ولرم، دستمال تمیز، پودر بچه، بتادین، سوهان مخصوص و ناخن گیر گربه احتیاج دارید. از آنجایی که کوتاه کردن ناخن‌های بلند بسیار مورد اهمیت بوده، به همین خاطر آموزش‌های متعددی برای آن در نظر گرفته شده تا صاحبان گربه با توجه به آن این کار را به راحتی در منزل انجام دهند.

    • مرحله اول

    باید حیوان خانگی یا همان گربه خود را با نوازش کردن و در آغوش گرفتن آماده کنید. و می توانید برای رفع استرس او تشویقی مدادی کچت تهیه کنید. تمام پنجه‌ها و ناخن‌های او را لمس کرده و با نوازش حیوان را کاملاً ریلکس نمایید. نکته بسیار مهم در این مرحله این است که تنها بر روی نوازش پنجه‌های او تمرکز نکرده و سایر قسمت‌های مورد علاقه گربه مثل چانه و پشت گردن او را هم لمس کرده و نوازش نمایید.

    • مرحله دوم

    بعد از اینکه گربه به شما اعتماد لازم را کرد می‌توانید پنجه‌اش را در دستان خود گرفته و با تشویق و تمجید از او به کار خود ادامه دهید. ابتدا پنجه گربه را ماساژ داده و با دقت به ناخن‌های او نگاه کرده تا بتوانید از قسمت سفید رنگ و ضخیم آن اقدام به کوتاه کردن کنید.

    فراموش نکنید در زمان گرفتن ناخن‌های گربه، قسمتی از ناخن که صورتی رنگ بوده در واقع رگ‌های خونی حیوان می‌باشد که گرفتن آنها ممنوع بوده و موجب خونریزی ناخن گربه می شود. همواره قسمت‌های سفید و شفاف ناخن گربه که کاملا ضخیم بوده را کوتاه کنید.‌

     

     

    نتیجه گیری

    حتماً به گرفتن ناخن‌های گربه به طور منظم و هفتگی اهمیت داده و برای این کار ناخن گیر مخصوص گربه تهیه کنید که مناسب با اندازه ناخن‌ها و سن حیوان باشد. با رعایت تمام نکات مهم و آموزش‌های لازم در زمان ناخن گرفتن گربه، هیچ مشکل و ناراحتی در حیوان ایجاد نشده و بسیار از این کار لذت خواهد برد.‌

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد