صفحه اصلی / مقالات علمی / 5  نکته درمورد زبان بدن سگ ها

5  نکته درمورد زبان بدن سگ ها

زبان بدن سگ ها
  • سگ‌ ها جزو حیوانات خانگی بسیار باهوش و حساسی هستند. و نگهداری از آن‌ها تا حدودی دشوار می‌باشد. شما باید نسبت  معنی زبان بدن سگ ها و عکس ‌العمل‌های این موجودات را به‌خوبی دانسته و به عبارت زبان آن‌ها را بفهمید. درست برعکس ما انسان ‌ها که با فهمیدن زبان هم دیگر می‌توانیم نسبت‌به نیازهای یکدیگر آشنا شویم، سگ‌ها با بدن خود با دیگران صحبت خواهند کرد.

    درحقیقت اگر بخواهید معنی زبان بدن سگ را متوجه شوید، شاید در این خصوص دچار مشکل شوید. چرا که آن‌ها صدایی به‌ جز پارس کردن، زوزه کشیدن و یا عو عو کردن، از خود در نمی آورند. در ادامه با ما همراه باشید تا 5 نکته درباره زبان بدن سگ‌ها به شما ارائه داده و در این خصوص توضیحاتی را بیان کنیم.

    در حال‌ حاضر مربیان زیادی هستند که زبان بدن سگ‌ها را به ‌خوبی متوجه ‌شده و می‌توانند به شما نیز آموزش دهند. اما ما در این مطلب تمامی احساسات رفتار و حالات سگ‌های خانگی را مورد بررسی قرار دهند.و در مورد معنی آن‌ها اطلاعات را به شما ارائه خواهیم داد، تا بتوانید با پت خود ارتباط بهتری را برقرار کنید.

     

    بررسی زبان بدن سگ ‌ها

    در واقع شما می ‌توانید از راه ‌های مختلف متوجه معنی زبان بدن سگ ها یا Body language شوید. و نسبت‌به احساسات آن‌ها آگاهی پیدا کنید. در ادامه انواع زبان بدن بدن سگ را و معرف به شما معرفی کرده و در مورد معنی هر یک توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

    زبان بدن سگ ها

     

    دم تکان دادن

    بدون ‌شک شما هم این رفتار را در سگ خانگی خود به‌وفور مشاهده کرده‌اید.دم تکان دادن یکی از نشانه های زبان بدن سگ ها است. تصور اکثر افراد از دم تکان دادن سگ‌ها این است که آن‌ها احساس خوشحالی دارد. اما این تصور همیشه هم درست نیست. در برخی مواقع ممکن است  دم تکان دادن سگر به‌ معنای ناامیدی و یا هیجان بسیار زیاد باشد.در چنین مواقعی با کمک اسباب بازی سگ می توانید این هیجان را کنترل نمایید.

    شما باید جهت تشخیص درست به ‌سرعت تکان خوردن دم سگ توجه کنید و بر اساس آن متوجه زبان بدن این موجودات شوید. درصورتی‌ که دم سگ آهسته تکان بخورد، به‌ معنای احوال‌پرسی است. زمانی‌که سگ‌ها با یک چیز ناخوشایند با یک مورد ناخوشایند مواجه می‌شوند. دم خود را به ‌سرعت به سمت چپ تکان می‌دهند و زمانی‌که دم خود را به‌صورت دایره‌ای تکان دهد، به معنی خوشحال بودن آن است. بنابراین شما باید برای فهمیدن این نوع زبان بدن حتما به حالت تکان خوردن دم توجه داشته باشید.

     

    گوش‌های سگ

    از طریق زبان بدن سگ ها و  گوش‌های خود نیز با اطرافیان خود صحبت می کنند. به‌ عبارت ‌دیگر یکی دیگر از زبان‌های بدن سگ تکان دادن گوش‌ها است. درصورتی‌که گوش‌ها صاف و رو به بالا باشد، نشان‌دهنده کنجکاوی او می‌باشد. و به دلیل این‌که اکثر سگ‌ها بسیار باهوش بوده و نسبت‌به اتفاقات اطراف خود آگاه هستند. با در نظر گرفتن تشویقی سگ کنجکاوی آنها را برطرف نمایید.

    در صورتی ‌که متوجه چیز عجیب و یا جدیدی شوند، گوش خود را روبه بالا قرار می‌دهند. البته که تغییر حالت گوشت سگ در برخی اوقات نیز نشانه ترس اوست. در چنین شرایطی گوش‌های سگ‌  به ‌صورت آویزان در دو طرف سر دیده می‌شود. در برخی موارد نیز گوش های  سگ‌ به‌ صورت پایین و رو به چپ بوده که او که نشان‌دهنده مواجه شدن با یک انسان غریبه است که نسبت‌به او احساس خوبی ندارند.

     

     صورت سگ‌ها

    شما می‌توانید با توجه به هر صورت سگ‌ها متوجه زبان بدن سگ ها شوید.  شاید شما احساس کنید که خمیازه کشیدن سگ‌ها به‌معنای خواب ‌آلودگی آن‌ها می‌باشد. اما این تصور کاملاً اشتباه است در اکثر اوقات این نوع زبان بدن در واقع نشان‌دهنده استرس  بودن سگ بوده و یا زمانی‌که با یک سگ بزرگ‌تر مواجه می‌شوند، خمیازه می‌کشند.

    چنانچه سگ‌ها با خمیازه‌های شما خمیازه بکشند. به این دلیل است که برای این است که به شما وابستگی زیادی دارند. همچنین درصورتی‌که سگ‌ها احساس خطر کند، دور دهان و بینی خود را لیس می‌زنند. بنابراین توجه به صورت سگ‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا از و شرایط روحی آن‌ها باخبر شوید و بتوانید ارتباط بهتری با این موجودات باهوش و دوست‌داشتنی برقرار کنید.

     

    5 نکته مهم در مورد زبان بدن سگ ها

    حال که تا حدودی با زبان بدن سگ ها  آشنایی پیدا کردید. بهتر است که به ‌طورکلی پنج نکته را به شما عزیزان یادآور شویم.

    1. دم تکان دادن سگ‌ها همیشه به‌معنای خوشحالی آن‌ها نیست.
    2. خمیازه کشیدن سگ تنها به معنی خواب‌آلودگی او نخواهد بود.
    3. توجه به چهره سگ‌های خانگی باعث شده تا بتوانید با آن‌ها ارتباط بهتری برقرار کنید.
    4. اما توجه به هر یک از رفتارهای سگ نیز باعث شده تا شما نسبت با خلق‌وخو و روحیه این موجود اطلاعات بیشتری را به دست بیاورید.
    5. همیشه به حالات گوشهسگ توجه کنید تا متوجه شرایط روحی او شوید.

    شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درمورد حیوانات خانگی و خرید غذای سگ و گربه به سایت اورنگ پت شاپ مراجعه کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد