صفحه اصلی / مقالات علمی / 10 حقیقت جالب درباره بچه گربه تازه متولد شده

10 حقیقت جالب درباره بچه گربه تازه متولد شده

10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده
  • بچه گربه ها از همان لحظه که متولد می شوند نیاز به نگهداری و حمایت دارند که این کار توسط مادر گربه ها یا صاحبان گربه انجام می شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی 10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده می پردازیم.

    1-شیر مادر برای تقویت سیستم ایمنی بدن بچه گربه

    یک حقیقت دیگر از 10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده این است که از ۲۴ ساعت تا ۴۸ ساعت بعد از تولد بچه گربه ها باید از شیر مادر تغذیه کنند چون شیر مادر دارای آنتی بادی های است که بدن بچه گربه را مقاوم در برابر بیماری ها می کند و بدون شیر مادر سیستم ایمنی بچه ضعیف می شود.

     

    پس از به دنیا آمدن گربه ممکن است به فکر تهیه یکسری لوازم گربه مثل قلاده گربه باشید، به همین منظور در فروشگاه اورنگ پت انواع لوازم آن با قیمت مناسب به فروش می‌رسد.

     

    2- بچه های گربه نابینا و ناشنوا بدنیا می آیند

    یکی دیگر از 10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده این است که آنها با چشمان بسته و گوش بسته به دنیا می آیند و حدود ۷ تا ۱۴ روز طول می کشد که چشم و گوش آنها باز شود. جالب این است که تمام بچه گربه ها چشمان آبی رنگ دارند و بعد از ۸ هفتگی رنگ چشمان آنها تغییر می کند.

    3- بچه گربه ها باید هر دو تا سه ساعت شیر بخورند

    بچه گربه ها باید غذای کافی بخورند و شیر مادر برای بدن آنها بسیار اهمیت دارد. اگر شما به بچه گربه خود شیر می دهید باید آن را روی شکم بخوابانید تا شیر به ریه آن وارد نشود و حدود ۳ تا ۴ هفته طول می کشد تا بچه گربه شروع به غذا خوردن کند که به همین منظور شما می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان پت شاپ اورنگ پت ارتباط و در زمینه مکمل ها و غذای تشویقی گربه و ویتامین های این بچه گربه ها مشاوره و راهنمایی بگیرید.

    4- وزن آنها در زمان تولد بین ۸۵ تا ۱۲۰ گرم است

    10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده

    یک حقیقت از 10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده این است که وزن آنها کم است و بچه گربه ها هر هفته باید ۱۲۰ گرم افزایش وزن داشته باشند و حدود ۴ هفتگی باید نیم کیلوگرم به وزن آنها اضافه شود.

    جهت مشاهده حوله و پتو سگ در انواع مختلف، کلیک کنید.

     

    5- بچه های گربه نمی توانند حرارت بدن خود را تنظیم کنند

    برای دو تا چهار هفته اول بچه گربه ها نیاز به منبع حرارتی مانند یک پد گرم دارند تا دمای بدن آنها تنظیم شود. دمای مناسب بدن این بچه ها باید ۲/۳۲ درجه سانتیگراد باشد و رطوبت ۵۵ تا ۶۵ درصد داشته باشند.

    7- بچه گربه ها به تنهایی به دستشویی نمی روند

    یکی دیگر از 10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده این است که آنها نمی توانند به دستشویی بروند و باید برای دستشویی کردن تحریک شوند که معمولا مادر گربه با لیس زدن پشت بچه گربه آن را تحریک می کند ولی اگر مادر نبود شما می توانید با یک پنبه مرطوب و گرم پشت بچه گربه را تحریک کنید.

    8- ظاهر شدن دندان های بچه گربه در سه هفتگی

    معمولا دندان این بچه ها از سه هفتگی رشد و بعد از ۱۴ هفتگی دندان شیری آنها می افتد و دندان دائمی رشد می کند. بچه های گربه در ۶ ماهگی تمام دندان های خود را دارند.

    پوچ، نوعی غذای مرطوب و مغذی برای گربه‌ها است که گاهی اوقات به عنوان سوپ نیز شناخته می‌شود. پوچ گربه، به صورت بسته‌بندی‌های آماده و متنوع ارائه می‌گردد، حاوی مقدار زیادی آب است و به عنوان یک گزینه تغذیه‌ای کامل برای گربه‌ها به شمار می‌رود.

    9- تغذیه بچه گربه

    10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده

    بچه گربه ها برای سلامت بدن و تقویت سیستم ایمنی نیاز به تغذیه مناسب دارند تا وزن آنها مناسب و کم خونی نداشته باشند. بنابراین تغذیه صحیح برای آنها بسیار اهمیت دارد. پیشنهاد می شود از غذای بچه گربه استفاده کنید.

    10- در معرض کم خونی به علت گزیدگی کک قرار می گیرند

    یک حقیقت جالب از 10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده درباره بچه گربه های تازه متولد شده این است که توسط کک ها گزیده می شوند و باعث کم خونی آنها می شود که دارو برای این بچه ها مناسب نیست و بهتر است که با آب و صابون ملایم کک ها را از بدن آنها جدا کنید که به همین منظور شما می توانید به سایت پت شاپ اورنگ پت مراجعه و نحوه خرید محصولات بهداشتی و غذای تر گربه  پت ها را مشاهده نمایید.

    سخن پایانی

    در مورد 10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده صحبت کردیم که این بچه ها در هنگام تولد بسیار ضعیف و نیاز به مراقبت دارند تا بتوانند سالم و سلامت باشند که به همین منظور شما می توانید با پت شاپ اورنگ پت ارتباط و در مورد انواع محصولات غذایی و اسباب بازی و اسکراچر گربه برای پت ها اطلاع حاصل کنید.سپاسگزاریم که تا آخر مقاله 10 حقیقت جالب درباره بچه گربه های تازه متولد شده همراه ما بودید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد