صفحه اصلی / مقالات علمی / گربه چین چیلا چه خصوصیاتی دارد؟ + نحوه نگهداری و طول عمر چقدر است؟

گربه چین چیلا چه خصوصیاتی دارد؟ + نحوه نگهداری و طول عمر چقدر است؟

گربه چین چیلا
  • گربه ها به عنوان یکی از محبوب ترین حیوانات خانگی در سراسر دنیا شناخته می‌شوند و با توجه به اقلیم آب و هوایی و برخی دیگر از فاکتور ها به همراه دستکاری های ژنتیکی برای سازگاری بیشتر این حیوان با زندگی انسان ها، انواع نژادهای گربه امروزه در دنیا وجود دارند. یکی از نژادهای این گربه که البته امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است و در دنیا بسیار رایج می‌باشد را می‌توان گربه چین چیلا دانست.

    در واقع گربه های چین چیلا به عنوان یک نژاد از شاخه گربه های پرشین بوده و با آب و هوا و اقلیم ایران سازگاری کاملی دارند. اجتماعی بودن و رنگ خاص این حیوان خانگی از مهم ترین دلایلی است که امروزه مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله با شما همراه هستیم تا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم که در خصوص گربه نژاد چین چیلا می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

     

    تاریخچه گربه چین چیلا

    یکی از مهم ترین ویژگی هایی که در راستای انتخاب یک گربه خانگی برای صاحبان مهم است، دانستن تاریخچه نژاد گربه است. همانطور که گفته شد، چین چیلا به عنوان یک نژاد فرعی از نژاد پرشین شناخته می‌شود و باید به این مسئله توجه داشت که این گربه به عنوان یک نژاد از خاستگاه انگلستان شناخته می‌شود.

    با این وجود می‌توان گفت که در متون قدیمی شاخه ای از گربه های چین چیلا به اصفهان باز می‌گردد و یک جهانگرد ایتالیایی که به این شهر سفر کرده است، این نژاد را به کشورهای اروپایی وارد شده است. با این وجود می‌توان گفت که گربه چین چیلا که حالا با این نام شناخته می‌شود روزگاری در کشور ایران زندگی می‌کرده است و از این روی با اقلیم ایران بیشترین سازگاری را دارد.

    باید در نظر داشته باشید که در طول قرن ها و سال های گذشته نژاد گربه چین چیلا بارها مورد دستکاری ها و بهبود هایی قرار گرفته است و در حال حاضر به عنوان یکی از محبوب‌ترین گربه های خانگی شناخته می‌شود.

    این گربه در سال 2015 به عنوان دومین نژاد گربه خانگی شناخته می‌شود که در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است و بسیاری از مردم در جهان این نژاد گربه را خریداری می‌کنند. در ادامه بیشتر در مورد خصوصیات ظاهری و رفتاری گربه چین چیلا با شما صحبت خواهیم داشت.

    ممکن است پس از خریداری گربه خانگی‌تان بخواهید اسمی مناسب برای او بگذارید ولی هیچ ایده‌ایی به ذهن‌تان نمی‌رسد، سایت اورنگ پس در این زمینه به شما راهنمایی می‌کند تا اسم گربه مناسبی را انتخاب کنید.

    قیمت گربه چین چیلا

     

    مشخصات ظاهری گربه نژاد چین چیلا

    حالا که با نژاد گربه چین چیلا آشنا شدیم، لازم است که در مورد مشخصات ظاهری این گربه نیز با شما صحبت کنیم. سر گرد و صورت کوچک را می‌توان به عنوان مهم ترین ویژگی های گربه های چین چیلا در ظاهر دانست.

    رنگ چشمان این گربه نیز باعث شده است که از لحاظ ظاهری گربه نژاد چین چیلا بسیار مورد توجه قرار گیرد. باید در نظر داشته باشید که گوش های این نژاد به صورت کوچک و ایستاده بوده و دندان های تیز و کوچک از دیگر ویژگی های گربه های چین چیلا شناخته می‌شود.

    بدن این گربه پوشیده شده است از موهای بلند و ابریشمی و موهای نرم این نژاد را منحصر به فرد کرده است. موی گربه چین چیلا در بسیاری از موارد سفید و نقره ای بوده و رنگ این گربه نیز به این صورت تعیین می‌شود.این گربه نیز با لیس زدن موهای ابریشمی خود به مشکل گلوله های مویی در معده دچار میشود که بهتر است با استفاده از قرص مالت جیم کت به رفع این گلوله ها کمک کنید. رنگ های طلایی و نقره ای نیز به عنوان دیگر رنگ های نادر شناخته می‌شود و لکه های گربه چین چیلا نقره ای و طلایی می‌تواند برای این گربه رایج باشد. با این وجود رنگ یکی از مهم ترین ویژگی های این گربه شناخته می‌شود.

    باید در نظر داشته باشید که این گربه در دنیای امروز بسیار محبوب بوده و بسیاری از کسانی که به دنبال خرید یک حیوان خانگی هستند، این نژاد گربه را خریداری و استفاده می‌کنند. در ادامه مشخصات رفتاری این گربه را بیان خواهیم کرد که در انتخاب و خرید این حیوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. با ما همراه باشید.

     

    خصوصیات رفتاری نژاد گربه چین چیلا

    گربه ها همواره به عنوان حیواناتی سرخود شناخته می‌شوند که معمولا پس از بازگشت به منزل صاحبانشان را به دردسر می‌اندازند. باید این مسئله را بیان کرد که این نژاد چنین ویژگی نداشته و با صاحب خود رفتاری صمیمی و آرامی دارد.

    ضریب هوشی بالا به همراه شناسایی خلق و خوی صاحب خود را می‌توان از دیگر ویژگی های این حیوان دانست. در ادامه نیز باید در نظر داشته باشید که این گربه رفتاری بسیار با ادب و آرام را دارد.

    با وجود تمامی ویژگی های بیان شده نگهداری گربه چین چیلا برای کسانی که فرزند خردسال یا کودک دارند کمی سخت به نظر می‌رسد. چین چیلا گربه‌ای است که نسبت به کشیدن و دست زدن به موهای خود حساس است و ممکن است کودکان در هنگام بازی با این گربه دچار مشکل شوند. راهکار نگهداری این نژاد گربه به همراه کودک آن است که شخصی بزرگسال همواره آن ها را زیر نظر داشته باشد چرا که چین چیلا ممکن است خصوصا به نوزادان و خردسالان آسیب وارد کند.

    با توجه به تمامی مسائل بیان شده توصیه می‌شود که اگر کودک یا فرزندی خردسال و نوزاد دارید، فعلا این نژاد گربه را خریداری نکرده و در موقعیت مناسب نسبت به تهیه این نژاد گربه اقدام گردد. در ادامه توضیحات بیشری را در خصوص نگهداری از این گربه را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که قطعا می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

     

    نحوه نگهداری از گربه چین چیلا

    گربه چین چیلا و گربه بنگال می‌تواند انتخابی مناسب به خصوص برای کسانی باشد که می‌توانند در طول روز زمان زیادی را برای نگهداری از این گربه صرف کنند. موی بلند گربه های چین چیلا ممکن است در هم گره بخورند و همین مسئله باعث شده است تا این گربه ها در طول روز به 15 الی 20 دقیقه نیاز به شانه کشی داشته باشند.

    در نظر بگیرید که گره خوردن موی این گربه ممکن است برای شما مشکلاتی را به وجود بیاورد. همچنین باید همواره دمای مطبوع در منزل خود داشته باشید چرا که موی این گربه بلند بوده و در فصل تابستان ممکن است گرما زده شود.

    با این وجود گربه های چین چیلا کمتر به دامپزشکی مراجعه می‌کنند چرا که مقاومت بالاتری دارند. پس باید مراقب عفونت های چشمی این گربه ها باشید. از سوی دیگر حساسیت به بیماری های انگلی از دیگر موارد مراقبتی از این گربه به شمار می‌رود.

    با وجود توضیحات بیان شده باید در نظر داشته باشید که به جهت نگهداری مناسب از گربه های چین چیلا لازم است از ظرف غذای گربه و وسایل بهداشتی ارائه شده برای این گربه ها استفاده شود و همچنین این گربه ها باید غذای مخصوص خود را داشته باشند که می‌توانید غذای خشک گربه را با قیمت مناسب از فروشگاه اورنگ پت انجام دهید.

    همچنین در بازه های زمانی مشخص شده از سوی دامپزشک باید نسبت به کوتاه کردن موی این حیوانات اقدام شود. در صورت نگهداری اصولی از این حیوان، گربه چین چیلا کمتر دچار هرگونه بیماری می‌شود و شما با خیال راحت می‌توانید نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

    در ادامه توضیحات بیان شده توصیه می‌شود که حتما وسایل مربوط به دستشویی این گربه را خریداری کنید. خاک بدون انگل و باکتری که مرتب تعویض شود به همراه یک ظرف مناسب برای دستشویی می‌تواند تاثیر بسزایی بر سلامت این نژاد گربه داشته باشد. باید در نظر بگیرید که خاک بیرون از منزل معمولا باکتری ها و انگل هایی دارد که این گربه را اذیت خواهند کرد و از سوی دیگر قیمت خاک گربه بدون باکتری معمولا آن قدر مناسب است که شما می‌توانید بدون مشکل خریداری کنید.

    از سوی دیگر برای حفظ بهداشت منزل برای سایر ساکنین و از جمله خود حیوان بهتر است محیطی که خاک و ظرف دستشویی گربه قرار دارند به خوبی تهویه شود. همچنین لازم است فرش ها در بازه های زمانی هفتگی برس مخصوص کشیده شوند تا موی ریخته شده از این گربه جمع آوری گردد، کار دیگری که می‌توان در راستای بهداشت گربه انجام داد این است که موهای گربه را با استفاده از برس گربه شانه کنید.

     

    بیماری‌های خطرناک برای گربه‌های نژاد چین چیلا

    گربه‌های نژاد چین چیلا نیز مانند سایر نژادها، در معرض برخی بیماری‌های جسمی قرار دارند. برای حفظ سلامتی گربه‌تان و جلوگیری از بیماری‌ها، مهم است که انواع مختلف بیماری‌هایی که ممکن است آنها را تهدید کنند را شناخته و اقدامات مناسبی انجام دهید.

    • آلرژی‌ها: یکی از عواملی که می‌تواند گربه‌های چین چیلا را آزار دهد، حساسیت به گرد و غبار موجود در محیط است. برای کاهش احتمال آلرژی‌ها، سعی کنید محیط زیست گربه‌تان را تمیز نگه دارید و گرد و غبار را کاهش دهید. بیش از حد گرد و غبار می‌تواند منجر به بستن مجاری اشک و در نتیجه ایجاد بیماری‌های قرنیه شود.
    • بیماری‌های قلبی: گربه‌های چین چیلا، به ویژه در دوران اولیه زندگی خود، ممکن است با بیماری‌های قلبی مواجه شوند. بنابراین، اهمیت دارد که در این دوران به صورت مرتب مراقبت و نظارت بر روی سلامتی گربه خود باشید. بیماری‌های قلبی می‌توانند جان گربه را تهدید کنند و در موارد خاص به مرگ منجر شوند. همچنین می توانید برای حفظ سلامتی این گربه از مولتی ویتامین جیم کت استفاده کنید.
    • بیماری‌های کلیوی: بیشترین میزان بیماری‌های کلیه در گربه‌ها در سنین 3 تا 10 سالگی رخ می‌دهد، و نژاد چین چیلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. بیماری‌های کلیه در این نژاد بسیار شایع هستند، بنابراین مهم است که به صورت دوره‌ای گربه خود را به دامپزشک ببرید.

    نحوه نگهداری گربه چین چیلا

     

    طول عمر گربه چین چیلا

    گربه نژاد چین چیلا معمولا 12 الی 14 سال عمر کرده و در صورتی که شما بتوانید بهترین محیط را برای زندگی این گربه ایجاد کنید ممکن است طول عمر این حیوان بیشتر نیز باشد. پس در صورتی که می‌خواهید یک گربه با طول عمر مناسب داشته باشید باید حتما شرایط زندگی سالم را برای آن تهیه کنید.

    از سوی دیگر نباید از یاد برد که دامپزشک ها معمولا می‌توانند مشکلات داخلی این گربه را بیشتر و بهتر شناسایی کنند و از این روی باید حتما در بازه های زمانی مناسب نسبت به مراجعه به دامپزشکی اقدام کرده و حتما واکسن ها و داروهای ارائه شده را استفاده کنید، برای اطلاعات بیشتر درباره واکسیناسیون گربه به مقالات اورنگ پت مراجعه کنید. در ادامه بیشتر در مورد قیمت این گربه که طول عمر بالایی نسبت به برخی دیگر از نژاد های گربه دارد را بیان خواهیم کرد.

     

    قیمت گربه چین چیلا

    یکی از مهم ترین مسائلی که در مورد انتخاب یک حیوان خانگی در نظر گرفته می‌شود را می‌توان قیمت آن دانست. در نظر داشته باشید که قیمت این گربه بر اساس برخی از ویژگی ها مانند رنگ و سن و تربیت انجام شده تعیین می‌شود.

    با این وجود نباید از یاد برد که این گربه با قیمتی میان 8 الی 12 میلیون تومان در بازار عرضه شده و شما می‌توانید نسبت به خریداری آن اقدام کنید. در صورتی که سوالی در این خصوص داشته باشید نیز می‌توانید با کارشناسان این حوزه در ارتباط باشید و بهترین گربه را خریداری کنید.

     

    نتیجه گیری

    گربه ها به عنوان یکی از جذاب ترین حیوانات خانگی به شمار می‌روند و امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت اورنگ پت نسبت به مشاهده ویژگی های هر حیوان خانگی اقدام کنید. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا انواع ویژگی های گربه چین چیلا را بیان کنیم که در انتخاب و خرید این حیوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید نیز می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید و سوالات خود را بپرسید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد