صفحه اصلی / مقالات علمی / کم رنگ شدن لثه سگ ها

کم رنگ شدن لثه سگ ها

کم رنگ شدن لثه سگ ها
  • کم رنگ شدن لثه سگ ها , آیا می دانید لثه ای کم رنگ در سگ نشانه چیست؟ آیا در رابطه با این موضوع اطلاعاتی دارید؟ ما می خواهیم در این مقاله در رابطه با این موضوع اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان بگذاریم، اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می خواهید در رابطه با این موضوع  اطلاعات بیشتری کسب کنید پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید و مطالب را با دقت مشاهده کنید.

     

    کم رنگ شدن لثه سگ ها نشانه چیست

    کم رنگ شدن لثه سگ ها
    همانطور که میدانید کم رنگ شدن لثه سگ ها نشانه کم خونی در سگ می باشد، رنگ طبیعی لثه های سگ معمولاً از صورتی ملایم تا صورتی روشن است

    کم رنگ شدن لثه سگ ها , همانطور که میدانید کم رنگی لثه های سگ نشانه کم خونی در سگ می باشد، رنگ طبیعی لثه های سگ معمولاً از صورتی ملایم تا صورتی روشن است اگر سگ با نشانه های مانند خونریزی، ضعف، بی حالی افتادن و غش کردن همره باشد  اینها همه نشانه کم خونی در سگ ها هستند اگر آنها به موقع درمان نشوند ممکن است که این بیماری باعث مرگ آنها شود. کم خونی زمانی اتفاق می افتد که گلبول های قرمز با تعداد کافی در خون وجود نداشته باشند. اگر سگ شما به دلایلی خون از دست بدهد و در بدن خود به اندازه کافی خون نداشته باشد به کم خونی مبتلا می شود. کم خونی نیز باعث کم رنگ شدن لثه ها و بی حالی ضعف و غش کردن سگ ها میشود.  بیماری هایی مانند ابتلا به سرطان،  وجود انگل های خون قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و سموم کاهش تولید سلول های قرمز خون باعث ایجاد کم شدن گلبول های قرمز میشود.  می توان گفت تغذیه نامناسب یا عدم تعادل تغذیه کم کاری تیروئید بیماری های خود ایمنی باعث می شود تا سگ به کم خونی مبتلا شود.

     

    درمان لثه های کم رنگ سگ ها

    برای درمان لثه های کم رنگ سگ باید قبل از انجام هر کاری اول آزمایش گلبول های قرمز صورت بگیرد و اگر نیاز بود سگ باید برای مدتی در بیمارستان بستری شود و تحت مراقبت قرار بگیرد یا در برخی مواقع ممکن است که سگ به خون احتیاج داشته باشد بنابراین دامپزشک باید داروهای کم خونی برای سگ تجویز کند.

    نگهداری از سگ در منزل

    افرادی که در خانه های خود از سگ خانگی نگهداری می کنند باید بدانند آنها باید شرایط نگهداری از سگ را کاملاً بلد باشند سگ ها  نیز نیاز به تغذیه مناسب و خواب کافی دارند برای نگهداری از آنها باید درباره تمامی نکات آگاهی داشته باشید اگر متوجه علائم های کم خونی در سگ شده اید باید هرچه سریعتر به یک دامپزشک  مراجعه کرد ممکن است که چند وقتی سگ به دلیل کم خونی نیاز به بستری را داشته باشد در این زمان شما باید مراقب آن باشید و از آن به خوبی نگهداری کنید تا سگ شما سلامتی خود را به دست بیاورد.

    جلو گیری از کم رنگ شدن لثه سگ ها

    کم رنگ شدن لثه سگ ها , برای جلوگیری از کم رنگ شدن لثه سگ ها هیچ راهی وجود ندارد زیرا این علائم نشان دهنده بیماری های مختلفی میباشد ، صاحبان سگ باید در این زمان آنها را از انجام کارهایی که ممکن جان خود را به خطر بیندازد دور کنند، در این زمان قبل از انجام هرکاری  باید آزمایش صورت بگیرد تا بر اساس آن بیماری سگ را بفهمیم . پنهان کردن اشیای تیز خطرناک دور از دسترس سگ زیرا ممکن است که با این اشیا خودش را زخمی کند و با انجام این گار جان خود دا به خطر بیندازد.

    رنگ طبیعی لثه سگ ها

    همانطور که می‌دانید سگ ها نیز نژاد های مختلفی دارند که رنگ لثه آنها هم در هر نژاد متفاوت میباشد، اما می توان گفت رنگ طبیعی لثه به رنگ صورتی یا رنگ ماهی سالمون است. اگر شما متوجه تغییر رنگ لثه سگ خود شدید حتماً باید به یک دامپزشک مراجعه کنید زیرا تغییر کردن رنگ لثه نشانه مبتلا شدن سگ به بیماریی می باشد. و اگر به موقع درمان نشود ممکن است که جان سگ را بگیرد.

    سخن آخر

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شده‌اید کم رنگ شدن لثه سگ ها می تواند باعث بیماری های کم خونی یا بیماری های مختلف دیگری باشد. برای اطمینان کامل باید چکاب صورت بگیرد، اگر بیماری کم خونی به موقع درمان نشود ممکن است که جان سگ را به خطر میاندازد افرادی که  در خانه های خود از سگ های خانگی نگهداری می کنند کاملا باید با این موضوع آشنایی داشته باشند تا در صورت نیاز و با  این علائم ها فوراً به دامپزشک مراجعه کنند. همچنین می توان گفت  افراد می‌توانند با مراجعه به سایت پت شاپ آنلاین اورنگ پت اطلاعات کافی در این باره را کسب کنند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد