صفحه اصلی / مقالات علمی / کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید

کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید

کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید
  • همانطور که می دانید گربه ها یکی از حیوانات خانگی محسوب می شوند که بسیار حساس به صاحبان خود می باشند و کوچکترین تغییر رفتاری صاحبان آنها ممکن است در سلامتی و زندگی آنها تاثیر داشته باشد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید می پردازیم.

    اجازه ندهید که گربه با نخ یا کاموا بازی کند

    کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید

    یک نمونه از کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید بازی با نخ یا کاموا است چون نخ یا کاموا یک بازی ناامن برای گربه ها است و ممکن است خوردن کاموا یا نخ باعث بیماری روده ای برای آنها می شود. برای سرگرمی گربه ها بهتر است که محصولاتی را که بر روی آن بی خطر است استفاده کنید که البته می توانید از فروشگاه های پت شاپ این اسباب بازی ها را خریداری کنید.

    با دست با گربه هایتان بازی نکنید

    کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید

    یک نمونه دیگر از کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید بازی با دست است که به گربه هایتان یاد ندهید. گربه ها دوست دارند به چیزهایی که اطراف آنها است چنگ بزنند و چنین مسئله ای باعث می شود که گربه وسوسه شود و به دستهای شما چنگ بزند. برخی از محققین بر این عقیده هستند که صاحبان گربه هرگز نباید با دست با آنها بازی کنند چون گربه ها به طور ذاتی علاقه به شکار کردن دارند در نتیجه به انسانها زیان می رسانند و بهتر است از یک اسباب بازی بی جان برای بازی کردن با گربه خود استفاده کنید.

    گربه ها را با صدای بلند یا ضربه زدن به پشت آنها تنبیه نکنید چون تنبیه کردن عواقب بدی دارد. کف دست را به یکدیگر زدن ، پا به زمین زدن یا صداهای بلند برای گربه نتیجه عکس دارد و برخی صداها آن را می ترساند. بنابراین اگر گربه شما تمایل دارد که بالای کابینت یا کمد یا روی میزها برود این طبیعی و نرمال است چون نیاز به یک جای بلند دارد که اطراف را کنترل کند که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان پت شاپ اورنگ پت به صورت ِآنلاین  ارتباط و در زمینه تغذیه پت خانگی مشاوره و راهنمایی بگیرید.

    نباید گربه خود را بیشتر از ۲۴ ساعت تنها بگذارید

    کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید

    یکی دیگر از کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید این است که آنها را زیاد تنها نگذارید چون گربه ها همیشه نمی توانند از عهده کارهای خود برآیند و بهتر است که فردی به گربه شما سر بزند یا پرستار ۲۴ ساعته برای گربه خود بگیرید.

    موهای گربه خود را اصلاح نکنید

    در مقاله کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید باید گفت اصلاح موهای گربه برای سلامتی گربه ها خوب نیست چون موهای گربه دمای بدن آنها را تنظیم می کند تا در زمستان گرم و در تابستان خنک باشد. بنابراین دلیلی بر کوتاهی موهای گربه خود وجود ندارد چون با اصلاح و کوتاه کردن موهای آنها تنظیم دمای بدن آنها با اختلال مواجه می شود.

    هرگز به گربه خود استخوان ندهید

    یکی دیگر از کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید دادن استخوان به گربه است که گربه های خانگی با جویدن اسکلت ماهی یا مرغ باعث آزار و اذیت آنها می شود و یک خطر بسیار بدی برای آنها دارد چون این استخوانها خرد می شوند و در گلو و معده آنها گیر می کند. بنابراین هر نوع گوشت ، مرغ ، ماهی که به گربه می دهید باید استخوان آن را بیرون بیاورید.

    به گربه خود غذای زیاد ندهید

    گربه ها اگر ظرف غذای آنها پر باشد وسوسه می شوند و پر خوری می کنند که پر خوری باعث چاقی آنها می شود و بهتر است از غذاهای مرطوب و خشک برای گربه خود استفاده کنید که به همین منظور شما می توانید به سایت پت شاپ یا فروشگاه اینترنتی اورنگ پت مراجعه و نحوه خرید انواع محصولات خانگی پت ها را مشاهده نمایید.

    سخن پایانی

    در مورد کاری که هرگز نباید با گربه خود انجام دهید صحبت کردیم که بیشتر گربه ها رفتارها و خصوصیات خاص آنها مشترک است و صاحبان گربه باید به رفتارهای گربه خود توجه کنند و کارهای را که گربه ها دوست ندارند را انجام ندهند که به همین منظور شما می توانید با پت شاپ اورنگ پت ارتباط و از نحوه سفارش انواع محصولات پت خانگی از جمله  غذای تر گربه و غذای تشویقی گربه و همچنین اسباب بازی و اسکراچر گربه اطلاع حاصل کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد