صفحه اصلی / مقالات علمی / چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟!

چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟!

چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟!
  • بیماری و مشکلات معده هم برای گربه های خانگی وجود دارد و علائمی مانند یبوست ، تهوع ، استفراغ ، کاهش اشتها ، نفخ معده ، اسهال را دارند که باید توسط صاحبان گربه و دامپزشک بررسی شود و معالجه و درمان انجام شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟! می پردازیم.

     

    دلایل مشکلات معده در گربه ها

    مصرف برخی سموم

    برای درک بهتر از موضوع چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟! باید به مصرف برخی سموم اشاره کرد. این سموم و مواد شیمیایی باعث مشکلات معده برای گربه ها می شود و حتی انواع خاصی از گیاهان و گل ها سمی هستند که معده گربه ها را اذیت می کنند.

     

    تغییرات غذایی

    یکی دیگر از مسائلی که چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟! یک تغییر رژیم غذایی می باشد. معمولا مشکلات معده و گوارشی در تغییر رژیم غذایی ایجاد می شود. یک رژیم غذایی مناسب هم ممکن است مشکلاتی برای گربه ها ایجاد کند ولی وقتی معده گربه با ماده غذایی سالم سازگار شد دیگر مشکلی نخواهد داشت.

     

    انواع مشکلات معده در گربه ها

    بیماری گاستریت

    یکی از مشکلات معده در گربه ها بیماری گاستریت است و عواملی مانند کمبود مواد معدنی در غذاهای گربه، تومور، انگل، زخم ها باعث بیماری گاستریت می شود که باعث کاهش وزن، کاهش اشتها و استفراغ در گربه ها است که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان اورنگ پت به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه انواع محصولات پت شاپ آنلاین مشاوره و راهنمایی بگیرید.

    در صورتی که حیوان خانگی‌تان انگل دارد می‌توانید از قرص ضد انگل سگ و گربه استفاده کنید این قرص یکی از بهترین قرص‌ها است که در کشور اوکراین نیز تولید می‌شود.

     

    یبوست

    در مورد اینکه چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟! باید به یبوست گربه ها اشاره کرد که معمولا این بیماری در اثر کم آبی ایجاد می شود و مصرف غذاهای حاوی فیبر و مایعات کافی و غذاهای نرم از یبوست جلوگیری می کند. بنابراین بیماری یبوست را در اکثر گربه ها می توان مشاهده کرد که با بیشتر غذاها و داروها می توان گربه ها را درمان کرد.

    چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟!

     

    مشکل زخم معده

    زخم معده هم یکی از مشکلات گوارشی گربه ها است که علائمی مانند استفراغ ، بی حالی ، یبوست ، تب و مدفوع خونی را برای گربه ها به وجود می آورد که با مشاوره با دامپزشک می توان این مشکل را حل کرد.

    روش معالجه و درمان مشکلات معده

    یکی از موارد مهم در چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟! این است که روش درمان برای گربه ها متفاوت است ولی با یک رژیم غذایی مناسب می تواند مواد غذایی را هضم کند. همچنین از دیگر روش های معالجه گربه ها تجویز داروهای ضد استفراغ ، آنتی بیوتیک ها ، ضد تهوع ، رفع اسهال است که توسط دامپزشکان انجام می شود . از روش مایع درمانی برای رفع کم آبی گربه ها می توان استفاده کرد. همچنین مصرف محرک های اشتهاآور و پروبیوتیک ها هم با تجویز دامپزشک برای درمان مشکلات معده بسیار مفید است.

    جلوگیری از مشکلات معده در گربه ها

    رژیم غذایی با کیفیت

    از موارد دیگر که چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف کنم؟! رژیم غذایی با کیفیت است و مواد غذایی بی کیفیت را باید از غذاهای روزانه آنها حذف کرد. گربه ها باید از ویتامین ها ، آنتی اکسیدان و فیبر بالا در غذاهای خود استفاده کنند تا مشکلات گوارشی آنها حل شود.

    پروبیوتیک ها برای گربه

    پروبیوتیک ها برای دل درد و مشکلات معده بسیار کارایی دارند و این مواد باعث افزایش باکتری های خوب در معده می شود که پروبیوتیک ها دارای ویتامین C , E  هستند و با مکمل های غذایی شما می توانید پروبیوتیک ها را به بدن گربه خود برسانید.

    تجویز غذای گربه

    غذاهای گربه باید توسط دامپزشک تجویز شود و دامپزشک با توجه به بیماری های گربه ها می تواند بهترین تجویز را انجام دهد که به همین منظور شما می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی اورنگ پت مراجعه و نحوه خرید و قیمت انواع محصولات غذایی گربه ها را مشاهده نمایید.

    سخن پایانی

    در مورد چگونه مشکلات معده گربه ام را برطرف ‌کنم؟! صحبت کردیم که اساسی ترین بیماری ها برای گربه ها مشکلات معده است که با توجه به دستورات و راهنمایی دامپزشک دیگر گربه شما مشکلات معده نخواهد داشت که به همین منظور شما می توانید با فروشگاه اینترنتی اورنگ پت ارتباط و از نحوه سفارش انواع مکمل های غذایی و غذای تر گربه و همچنین غذای تشویقی گربه اطلاع حاصل کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد