صفحه اصلی / مقالات علمی / چگونه از بچه گربه های تازه به دنیا آمده مراقبت نماییم؟

چگونه از بچه گربه های تازه به دنیا آمده مراقبت نماییم؟

چگونه از بچه گربه های تازه به دنیا آمده مراقبت نماییم؟
  • در اواخر بهار و اوایل تابستان، بیمارستان‌های حیوانات، پناهگاه‌ها و سازمان‌های نجات خود را برای آن فصل افسانه‌ای از سال آماده می‌کنند – فصل بچه گربه‌ها! بله درست است. زمانی از سال وجود دارد که تعداد زیادی از گربه‌های شیرین و با نمک در این دنیا متولد می‌شوند.

    در حالی که نکاتی جذاب در این مدت زیاد است، استرس مراقبت از این بچه گربه ها نیز زیاد است، بسیاری از آنها خود را در یک خانه یا در یک پناهگاه بدون مادر می یابند. و مراقبت از این موجودات یتیم و شایان ستایش کار سختی است! مانند مراقبت از انسان تازه متولد شده، بچه گربه های تازه متولد شده در مرحله اول زندگی خود نیاز به توجه، تغذیه و کمک مداوم دارند.

    نقش مادر برای بچه گربه

    تا به حال فکر کرده اید که نقش یک مادر جایگزین برای این موجودات کوچک چگونه است؟ دکتر اریکا لوفتین، دامپزشک امدادی DoveLewis، جزئیات مربوط به مراقبت از بچه گربه را به اشتراک می گذارد:

    هنگام مراقبت از بچه گربه های تازه متولد شده چه انتظاری باید داشته باشید؟

    مراقبت از بچه گربه های یتیم نوزاد نیازمند تلاش شبانه روزی است، اما اگر بخواهید زمان و فداکاری کنید می توان این کار را انجام داد. شما باید آماده باشید که در طول شب برای تغذیه بیدار شوید. از این نظر بسیار شبیه مراقبت از نوزاد انسان است. با این حال، آنها خیلی سریعتر رشد می کنند، بنابراین شما ماه ها این کار را انجام نمی دهید. اما هنوز هم فداکاری مشابهی می طلبد. قطعاً شب‌های بی‌خوابی و دوره‌های نگرانی دارید. آیا آنها به اندازه کافی غذا می خورند؟ آیا آنها همانطور که باید رشد می کنند؟

    همچنین گاهی اوقات می تواند واقعاً غم انگیز باشد، زیرا همه آنها موفق نمی شوند. برخی از مطالعات می گویند که میزان مرگ و میر برای بچه گربه ها می تواند تا 40 درصد باشد.

    چند بار به بچه گربه های تازه متولد شده غذا می دهید؟

    بچه گربه های نوزاد باید به طور منظم در روز و شب تغذیه شوند. برای هفته اول زندگی، آنها باید هر دو تا سه ساعت یکبار تغذیه شوند. پس از آن، معمولاً می توانید آن را تا هر چهار ساعت یکبار گسترش دهید.

    این بچه گربه ها باید با بطری با استفاده از جایگزین شیر بچه گربه (یا KMR) که به صورت مایع یا پودری عرضه می شود، تغذیه شوند. این معادل شیر خشکی است که برای نوزادی که با شیشه شیر تغذیه می شود استفاده می کنید، به جز این که برای گربه ها فرموله شده است. فرمول، بطری‌ها و نوک سینه‌ها همگی در اکثر فروشگاه‌های لوازم خانگی حیوانات خانگی در دسترس هستند. شما نیازی به نسخه ندارید دستورالعمل ها به شما دستورالعملی در مورد میزان تغذیه بر اساس وزن گربه می دهد.

    هنگام تهیه بطری، مراقب جریان شیر باشید. اگر سوراخ نوک سینه را خیلی بزرگ کنید، بچه گربه در واقع می تواند تنفس کند یا خفه شود. بطری ها با دستورالعمل هایی در مورد نحوه آماده سازی نوک پستان برای جریان شیر ارائه می شوند. با این حال، اگر مشکل دارید، به شما توصیه می کنم از دامپزشک خود کمک بگیرید. هرگز کل نوک شیشه شیر را نبرید، زیرا این اغلب باعث آسپیراسیون گربه ها (خفگی) می شود.

    زمان دستشویی گربه چطور؟

    بچه گربه های نوزاد یتیم برای دفع ادرار و مدفوع به کمک نیاز دارند. به طور کلی یک گربه مادر این کار را با زبان خشن خود انجام می دهد. بدون در دسترس بودن مادر، از یک تکه پنبه یا پارچه گرم و مرطوب استفاده کنید و به آرامی روی ناحیه تناسلی و مقعد آنها بمالید. اگر آنها به خوبی هیدراته شده اند، که هدف شما همین است، پس باید آنها را پس از هر بار تغذیه تحریک کنید و ادرار باید خارج شود. این تحریک معمولاً باید در سه تا چهار هفته اول زندگی رخ دهد. مطمئن شوید که بعد از اینکه کار خود را انجام دادند، منطقه را تمیز و خشک کنید.

    آیا بچه گربه های تازه متولد شده به بستر خاصی نیاز دارند؟

    برای نگهداری بچه گربه می توانید از یک جعبه ساده با پتوهای نرم استفاده کنید. برای گرما، پیشنهاد می کنم از یک بطری آب گرم پیچیده شده در حوله استفاده کنید. به سادگی آن را بین دو پتو قرار دهید که تمام جعبه را پوشانده است. من مردم را از استفاده از پد گرمکن منصرف می کنم، زیرا گرم شدن بیش از حد برای بچه گربه به این ترتیب آسان تر است.

    برخی از تکنیک های خاص دست زدن به آنها برای سالم و ایمن نگه داشتن آنها چیست؟

    در چهار هفته اول زندگی، تعداد افرادی که بچه گربه را نگهداری می کنند را به حداقل برسانید. در طول این مدت، آنها هنوز سیستم ایمنی خود را تقویت نکرده اند و مستعد ابتلا به بیماری ها و عفونت ها هستند. حتماً قبل و بعد از هر بار دست زدن به دستان خود را بشویید.

    از اجازه دادن به بچه گربه با حیوانات دیگر – حتی گربه های دیگر – خودداری کنید. شما هرگز نمی دانید حیوان دیگری با یک بچه گربه کوچک چگونه رفتار می کند، و گربه های نوزاد در این مرحله از زندگی شکننده هستند.

    اگر بیش از یک بچه گربه از یک بستر دارید، مطمئناً می توانید آنها را در همان جعبه نگهداری کنید. آنها می توانند به گرم نگه داشتن یکدیگر کمک کنند. اگر آنها از بسترهای مختلف هستند، هنوز هم می توانید آنها را در همان جعبه نگه دارید، مگر اینکه سن یا اندازه آنها کاملاً متفاوت باشد. همچنین، بچه گربه های بیمار و سالم را با هم مخلوط نکنید.

    چه زمانی باید بچه گربه ها را نزد دامپزشک ببرم؟

    به طور کلی، ایده خوبی است که در چهار هفته اول زندگی بچه گربه با دامپزشک خود در تماس باشید تا بتواند به شما در نظارت بر پیشرفت او کمک کند و به هر سوالی که ممکن است پاسخ دهد، پاسخ دهد. دامپزشک شما به احتمال زیاد یک بار آنها را می بیند، اما ممکن است بسته به پیشرفتی که در طول مسیر گزارش می دهید، معاینات بیشتری را درخواست کند.

    جهت اطلاع از قیمت کنسرو سگ در انواع مختلف و مشاهده لیست محصولات، کلیک کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد