صفحه اصلی / مقالات علمی / چرا گربه ها بد غذا می شوند

چرا گربه ها بد غذا می شوند

گربه ای در حال غذا خوردناز ظرف غذای صورتی است
  • شما هر روز ظرف غذای گربه خود را پر می کنید و گربه شما با عجله به طرف ظرف غذای خود می‌رود و تا آخرین دانه ی غذای داخل ظرف را می‌‎خورد. اما یک روز به طور ناگهانی، گربه شما غذای داخل ظرف خود را صرفا بو کرده و ازخوردن آن امتناع می‌کند.

    در صورت وقوع این اتفاق، باید بدانید که گربه شما تبدیل به گربه ای بد غذا شده است و پروسه غذا دادن به او دیگر به آسانی قبل نیست.

    بد غذایی گربه ممکن است به دلیل بیماری خاص یا خسته شدن گربه شما از طعم غذای روزانه خود باشد، درصورت برطرف نشدن بد غذایی او و ادامه پیدا کردن آن ممکن است گربه شما، دچار بیماری های جدی تر مانند کبد چرب، تحلیل رفتن عضلات بدن و مشکلات دستگاه گوارشی شود.

    در ادامه این متن، دلایل اصلی بد غذایی در گربه ها را بررسی می کنیم و روش های رفع آن را توضیح می دهیم.

     

     

    قیمت غذای خشک گربه تحت تأثیر عوامل متعددی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل برند محصول، کیفیت ترکیبات مورد استفاده در غذا، سایز بسته‌بندی، و محتوای غذایی می‌شوند. برندهای مختلف و ترکیبات متفاوت ممکن است قیمت‌های مختلفی داشته باشند.

    دلایل بد غذا شدن گربه

    1.استرس یا اضطراب

    درست مانند ما انسان ها که در صورت تحمل استرس و اضطراب، اشتها و میل خود به غذا خوردن را از دست می دهیم، گربه ها نیز در صورت قرار گرفتن در شرایط استرس زا، تمایل خود به خوردن غذا را از دست می دهند و به سختی غذا می خورند.

    چرا گربه ها بد غذا می شوند

    اگر به تازگی به منزل جدید خود نقل مکان کرده اید، رفت و آمد افراد ناآشنا به منزل شما زیاد است، سرپرستی حیوان خانگی جدیدی را بر عهده گرفته اید یا در محل زندگی شما ساخت و ساز در در دست انجام است، گربه شما ممکن است از استرس و اضطراب رنج ببرد و تمایل خود به غذا خوردن را از دست بدهد.

    مهم ترین عاملی که باعث وارد شدن استرس به گربه شما می شود، ورود حیوان خانگی جدید به منزل شما است.اگر قصد نگهداری از حیوان خانگی جدیدی را دارید، باید به صورت کاملا تدریجی گربه خود را به حیوان خانگی جدید خود معرفی  کنید. برای این منظور، اتاق جداگانه ای را برای نگهداری دو حیوان آماده کنید و روزانه به مدت یک ساعت آن ها را باهم روبرو کنید.

    همیشه سعی کنید توجه خود را به گربه قدیمی خود کم نکنید و حتی بیشتر از قبل او را نوازش کنید و وقت بیشتری برای او بگذارید و به او تشویقی مدادی کچت بدهید. به دلیل اینکه آن ها بسیار احساساتی و حساس هستند. اگر میزان توجه شما نسبت به قبل کمتر شود منجر به قهر کردن گربه می‌شود.

    اگر رفت و آمد به محل زندگی شما زیاد است یا قرار است مهمانی برگزار کنید، می توانید از مکمل های آرام بخش مخصوص گربه مانند خمیر آرام بخش گربه جیم کت مدل relax paste استفاده نمایید.این خمیر با داشتن مواد آرام بخش باعث کاهش استرس گربه شما می شود و از بد غذا شدن او جلوگیری می کند.

    چرا گربه ها بد غذا می شوند

    2.بیماری دهان و دندان

    بیماری های دهان و دندان نیز یکی دیگر از عواملی هستند که باعث می شوند گربه شما در خوردن غذا دچار مشکل شود. اگر گربه شما هنگام غذا خوردن احساس درد می کند یا غذا را با یک طرف دهان خود میجود، در این صورت او دچار بیماری دهان و دندان شده است و باید برای درمان به دامپزشک مراجعه کند.

    از دیگر علائم بیماری دهان و دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    • بوی بد دهان
    • جرم بستن دندان
    • خونریزی و التهاب لثه
    • تورم در اطراف صورت و فک

    بیماری دهان و دندان، معمولا با تجویز آنتی بیوتیک، جرم گیری و یا کشیدن یکی از دندان های گربه شما معالجه می شود.همچنین باید رژیم غذایی تر و آب دار برای دوران نقاهت این بیماری رعایت شود. برای بررسی علت و رفع بوی بد دهان گربه مقالات دیگر را بخوانید.

    چرا گربه ها بد غذا می شوند

    3.بیماری

    تغییر ناگهانی در اشتها می تواند نشانه ای از بیماری مانند بیماری ویروسی، بیماری کلیوی، بیماری کبد، دیابت یا سرطان باشد. بیماری کلیوی در گربه ها باعث بدغذا شدن گربه ها می شود همچنین در سنین بالاتر گربه ها به این مشکلات دچار میشوند شما با تهیه پوچ رنال رویال کنین که برای این گربه‌ها تخصصی شده میتوانید علاوه بر بهبود عملکرد کلیه به افزایش اشتهای او نیز کمک کنید.

    گربه ها در پنهان کردن درد و نشانه های بیماری خود مهارت زیادی دارند. به همین دلیل بسیار مهم است که تغییر ناگهانی در عادات غذایی گربه خود را جدی بگیرید و این موضوع را هرچه سریع تر با دامپزشک خود درمیان بگذارید. معمولا بعد از عقیم سازی نیز اشتهای گربه کم می شود و گربه حالت افسردگی دارد و باید در این دوران از غذای خشک گربه عقیم شده استفاده کنید.

    علاوه بر از دست دادن اشتها نشانه های زیر نیز، علائم بیماری های زمینه ای هستند و باید جدی گرفته شوند:

    • کاهش وزن
    • اسهال
    • استفراغ
    • تغییر در رفتار
    • تشنگی بیش از حد
    • بی حالی

    برای رفع مشکلات گوارشی که در اشتهای گربه شما بسیار موثر است می توانید از رویال کنین دایجستیو استفاده کنید.

    چرا گربه ها بد غذا می شوند

    4.تنبلی و عدم تحرک

    گربه ای که تنها فعالیتش خوابیدن یا پرسه زدن در خانه باشد مسلما کالری زیادی نمی سوزاند و گرسنه اش نمی شود.همیشه سعی کنید اسباب بازی های متنوعی برای گربه خود تهیه کنید مثل اسباب بازی هیولا و روزانه به مدت چهل دقیقه با او بازی کنید.

    اسباب بازی هایی نیز وجود دارند که می توانند به غذا خوردن گربه شما کمک کنند، این نوع اسباب بازی ها با داشتن محفظه ای برای قرار دادن غذای تشویقی گربه و غذا داخل آن ها، باعث تحریک حس شکار در گربه شما شده و او را هنگام غذا خوردن نیز سرگرم می کنند.

    چرا گربه ها بد غذا می شوند

    5.خسته شدن از غذای همیشگی

    گربه ها موجوداتی منظم و پاینبد به برنامه روزانه هستند.اما این موجودات منظم نیز بعد از مدت زمانی طولانی از غذای خود خسته می شوند و دیگر تمایلی به خوردن آن ندارند.تصور کنید که روزانه برای صبحانه، ناهار و شام یک مدل غذا به شما داده شود.مطمئنا خود شما نیز دیگر تمایلی به خوردن آن غذا پیدا نمی کنید.

    راه حل این مشکل بسیار ساده است، غذای گربه خود را تغییر دهید. شما می‌توانید بسیاری از تشویقی ها، غذاهای کنسروی و غذای خشک ویسکاس را در رژیم غذایی گربه خود بگنجانید و رژیم غذایی او را تغییر دهید.(اگر به دنبال خرید کنسرو گربه هستید اینجا محصولات بسیاری موجود است که می‌توانید به صورت آنلاین تهیه کنید)

    شما میتوانید غذا های تر را با غذای خشک روزانه گربه خود مخلوط کرده و اورا برای غذا خوردن تشویق کنید.

    در صورتی که گربه شما غذا نمی‌خورد، استفاده از بستنی مخصوص گربه‌ها می‌تواند گزینه‌ای جذاب باشد. این محصولات به‌خصوص برای گربه‌هایی که به دلیل استرس یا اضطراب اشتهای خود را از دست داده‌اند، مفید هستند. استرس می‌تواند از عوامل مختلفی نشأت بگیرد، مانند تغییر محیط زندگی، حضور افراد ناآشنا یا حیوانات خانگی جدید، و حتی ساخت‌وساز در محیط اطراف. برای اطلاع از قیمت بستنی گربه می‌توانید از طریق فروشگاه اورنگ پت اقدام نمایید.

    همچنین غذاهایی مخصوص گربه های بد غذا تهیه و تولید شده اند و شما می توانید برای تغذیه گربه بد غذای خود از این غذا ها استفاده کنید.

    3 مدل از بهترین غذاهایی که برای گربه های بد غذا فرموله شده است، غذای خشک گربه رویال کنین مدل Savour Exigent ، غذای خشک گربه رویال کنین مدل Aroma Exigent و غذای خشک گربه رویال کنین مدل Protein Exigent می باشد و شما می توانید در فروشگاه آنلاین اورنگ پت نسبت به تهیه آن اقدام فرمایید.

    • غذای خشک گربه رویال کنین مدل Savour Exigent:این غذا با داشتن دانه هایی با طعم متفاوت و چند گانه، نظر بد غذا ترین گربه ها را به خود جلب می کند.همچنین با فرمولاسیون مخصوص از دستگاه ادراری گربه شما محافظت می کند.
    • غذای خشک گربه رویال کنین مدل Aroma Exigent:برخی از گربه های بد غذا، به ویژگی های عطری غذا جذب می شوند.این غذا با دارا بودن پروتئین ماهی و عطر مخصوص به خود این دسته از گربه ها را به خود جذب می کند.
    • غذای خشک گربه رویال کنین مدل Protein Exigent:برخی از گربه‌های بد غذا، توسط سطح پروتئین خاصی جذب می‌شوند. PROTEIN EXIGENT دارای تعادل پروتئین، کربوهیدرات و چربی خاصی است تا ترجیحات طبیعی این گربه ها را برآورده کند.

    چرا گربه ها بد غذا می شوند

    سخن آخر

    گربه ها معمولا نشانه های بیماری را از خود بروز نمی دهند.به این علت بسیار واجب است که بد غذایی آن ها را جدی بگیرید، بد غذایی آن ها و تغییر ناگهانی در اشتها می تواند علامت بیماری بسیار خطرناک باشد. غذای خشک گربه مونژه می تواند یک انتخاب خوب برای گربه های شما باشد، این برند غذا برای گربه ها طعم های متنوع و محصولات درمانی متنسب با مشکلات گربه شما طراحی کرده که می تواند بی اشتهایی و بدغذایی گربه شما را به دلایل مختلف رخ می دهد را کاهش بدهد.

    هیچگاه آن ها را برای غذا نخوردن تنبیه نکنید و سعی کنید هرچه سریع تر علت بد غذایی را بیابید.

    گربه ها موجوداتی حساس هستند و نیاز دارند تا روزانه با شما وقت بگذرانند و بازی کنند.هرچه تحرک گربه شما بیشتر باشد، طول عمر آن ها بیشتر میشود و زندگی سالم تری خواهند داشت.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد