صفحه اصلی / مقالات علمی / چرا سگ ها گوشه گیر می شوند

چرا سگ ها گوشه گیر می شوند

چرا سگ ها گوشه گیر می شوند
  • آیا می دانید چرا سگ ها گوشه گیر می شوند ؟ آیا می دانید نشانه افسردگی در سگ ها چیست؟ ما می‌خواهیم در این مقاله اطلاعات کافی در رابطه با این موضوع را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم،اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با این موضوع کسب کنید، پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید و مطالب را با دقت مشاهده کنید.

    درمان افسردگی در سگ ها

    چرا سگ ها گوشه گیر می شوند

    همانطور که می دانید شاید برای شما نیز کمی تعجب آور باشد اما لازم است که بدانید سگ ها نیز دچار افسردگی میشوند، گاهی ممکن است دلیل بی توجهی صاحبان باعث شود این حیوان ها به افسردگی مبتلا شوند، اما با گذشت زمان ممکن است که این افسردگی درمان شود اما اگر این گونه نبود باید فورا آن را درمان کنید، با مراجعه به یک دامپزشک خوب می توانید سگ خانگی خود را درمان کنید، دامپزشک نیز با تجویز دارو می تواند آن را درمان کند.

     

    نشانه های افسردگی

    بی ذوق بودن

    سگ  افسردگی در طول روز هیچ علاقه به بازی یا شیطنت ندارد و در حال استراحت می باشد اما سگ ها معمولا در طول روز بسیار پر انرژی و فعال می باشند که سگ افسرده این نشانه ها را ندارد و از ورزش کردن خود نیز لذتی نمی برد.

    پنهان شدن

    معمولا سگ ها در این مواقع سعی دارند که خود را پنهان کنند و از جمعیت زیاد باعث ترس آنها میشود. صاحبان آن ها نیز باید در این مواقع کنار سگ خود باشند تا سگ آنها گوشه گیر نشود.

    افزایش خواب

    همانطور که میدانید بدن در زمان غصه و ناراحتی نیاز به خواب بیشتری دارد معمولاً سگ ها نیز در این مواقع بیشتر سعی دارد که بخوابد.

    گریه کردن

    چرا سگ ها گوشه گیر می شوند
    چرا سگ ها گوشه گیر می شوند

    گریه کردن نیز یکی دیگر از نشانه های افسردگی در این حیوان می باشد، معمولاً برای ارام کردن خود  تنها و بی صدا شروع به گریه کردن می کنند.

    جویدن یا لیسیدن پنجه ها

    یکی دیگر از نشانه های مهمی که سگ های افسرده برای آرامش آن را انجام می دهند لیسیدن و جویدن پنجه ها می باشد. با دیدن این کار باید مطمئن شوید که سگ شما افسرده است.

    توجه کمتر به سگ

    لازم است که بدانید برخی از دامپزشکان بر این باورند که این سگ ها به دلیل توجه کمتر صاحبان خود به افسردگی مبتلا می شوند و در زمان افسردگی نیز باید به آن ها توجه زیادی نداشت زیرا آن ها به دلیل توجه زیاد همیشه غمگین و ناراحت خواهند بود معمولا در این زمان ها باید مانند قبل رفتار کرد.

    اگر متوجه شدید سگ شما بیمار شده می‌توانید زیر نظر دامپزشک از غذای درمانی سگ استفاده کنید تا تمام نیازهای مراقبتی حیوان خانگی شما را در دوران بیماری برطرف کرده و سبب بهبود او خواهد شد.

    ورزش کردن سگ

    ورزش سگ

    ورزش کردن سگ نیز هم برای جلوگیری از افسردگی و هم درمان آن بسیار ثاتیر گذار خواهد بود شما می توانید با انجام این کار چند ساعتی آن را سرگرم کنید اما قبل از هر کاری باید با دامپزشک مشورت کرد و از سلامت جسمی آن مطمئن شد.

    ارتباط با دیگر سگ ها

    اگر سگ خانگی شما به افسردگی مبتلا شده است برای روحیه آن شما می توانید آن را در میان دیگر سگ ها ببرید که با آن ها در ارتباط باشد رفتار آن ها نیز تاثیر زیادی بر روی آن خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: درمان پاروویروس در سگ

     

    افسردگی در سگ ها به چه دلیلی می باشد

    افسردگی  اگر به موقع درمان نشود می تواند باعث مرگ حیوان شود. روانشناسان نیز بر این باورند که افسردگی به عنوان دشمن نامرئی در سگها شناخته می شود. این بیماری با گذشت زمان باعث بیماری های جسمی در این حیوان شده بنابراین باید در مواقعی که مطلع شدید سگ خود افسرده است فوراً به یک دامپزشک مراجعه کنید.

    سگ ها به چه دلیل افسرده می شوند

    همانطور که می‌دانید انجام برخی از کارها ممکن است که سگها دچار افسردگی شود پس صاحبان آنها باید در این مواقع با دیدن این نشانه ها بدانند که سگ آنها به افسردگی مبتلا شده است. تنها کاری که می توانند انجام دهند آنها می توانند  با مراجعه به یک دامپزشک و تجویز داروی آن یا با انجام نکات ذکر شده به زودی سگ افسرده خود را خوب کنند افسردگی بعد از واکسن افسردگی، بعد از زایمان و افسردگی بعد از کوتاه کردن مو ممکن است که با انجام این کار ها سگ شما دچار افسردگی شود.

    سخن آخر

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شده اید سگ های گوشه گیر به افسردگی مبتلا شده اند اما شما باید در این مواقع و با انجام برخی از کارها به آنها کمک کنیم که به زودی به بهبود کامل برسند همچنین شما می توانید با مراجعه به سایت پت شاپ آنلاین اورنگ پت اطلاعات بیشتری در این باره را کسب کنید.

    یکی از بیمارهایی که بر روی دستگاه گوارش تاثیر میگذارد دیستمپر در سگ‌ ها است، از علائم آن می توان به بی حالی، اسهال، استفراغ و… اشاره کرد.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد