صفحه اصلی / مقالات علمی / چاقی در سگ ها چطور می توانم وزن سگم را کم کنم ؟

چاقی در سگ ها چطور می توانم وزن سگم را کم کنم ؟

چاقی در سگ
  • شاید شما نیز از اینکه سگ تان اضافه وزن دارد، نا امیده شده باشید و اکنون به دنبال راهکارهای جدیدی برای کاهش وزن و درمان چاقی در سگ خود هستید.

     

    چاقی در سگ ها

    بهتر است بدانید که چاقی در سگ ها یکی از رایج ترین مشکلاتی است که صاحبان سگ ها و نیز دامپزشکان درگیر آن هستند.

    در ابتدا ممکن است جواب این مشکل را بیابید ! افزایش جنب و جوش سگ و کاهش کالری دریافتی و…  ولی متاسفانه در اکثر موارد حل این مشکل به این سادگی ها نخواهد بود.

    چنانچه رژیم غذایی را برای سگ خود شروع کرده اید اما تغییراتی در وزن سگ حاصل نشده است ، این توصیه های کلیدی را نیز امتحان کنید تا سگ شما به وزن ایده آل خود برسد.

    چاقی در سگ ها همانند انسان ها ، برای سلامتی شان خطرناک است. کاهش فعالیت های روزمره و انتخاب زندگی آپارتمان نشینی باعث چاقی در انسان و حیوانات خانگی شده است.

     

    چطور می توانم وزن سگم را کم کنم ؟

    هیچگاه در دادن غذا به سگتان افراط نکنید . چرا که اولین قدم برای کاهش وزن سگتان ، کاهش میزان کالری روزانه است . اگر می خواهید بدانید میزان کالری مورد نیاز سگتان در روز باید چقدر باشد ، حتما با دامپزشک مشورت نمایید .

    نکته :   اگر سگ تا 15 دقیقه غذایش را نخورد حتما ظرف را بردارید . همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که حتی اگر سگ شما کوچک هم باشد حتما باید رژیم غذایی کم کالری را در نظر بگیرید چرا که حتی یک مشت غذای اضافه سگ ، باعث چاقی می گردد.

     

    • دادن باقیمانده غذای انسان به سگ

    غذای انسان یکی از منابع غنی از کالری است که نادیده گرفته شده است . تقسیم غذای انسان با غذای سگ ، به هیچ عنوان ایده ی خوبی نیست و تمام برنامه ریزی های شما را در جهت کاهش وزن سگ تان از بین می برد حتی در حد لیسیدن ظروف خالی از غذا که حاوی کالری پنهان است ، نباید اجازه دهید حیوان ظروف غذا را قبل از شستن بلیسد .

    چاقی در سگ ها چطور می توانم وزن سگم را کم کنم ؟
    چاقی در سگ

     

    • غذاهای خارج از برنامه کاهش وزن سگ

    اگر کودکی دارید ممکن است سگ تان از خوراکی های کودک تغذیه کند و یا کودکتان به سگ غذا دهد و همین می تواند باعث چاقی در سگ شود . در کل هر شخصی که در خانه غذایی خارج از برنامه کاهش وزن به سگ بدهد باعث افزایش کالری دریافتی روزانه سگ می شود .

    همچنین اگر سگ شما غذای دیگر حیوانات خانگی را نیز می خورد ، این هم می تواند باعث چاقی در سگ خواهد شد . لذا تمام حواستان را جمع کنید تا کسی غذای اضافب به سگ تان ندهد . هر چند که این کار کمی دشوار است چرا که اکثر افراد دوست دارند به سگ ها غذا دهند ولی شما مجبور می شوید با اطرافیان خود به یک تصمیم قاطع و توافق برسید که افراد غذای اضافی به سگ ندهند .

     

    • افزایش تمین و تحرک سگ

    اکثر سگ ها یا زیاد می خوابند و یا تحرک کافی در طول روز ندارند که البته میزان تحرک مورد نیاز یک سگ به موارد زیادی بستگی دارد مثل سن و یا نژاد سگ .

    شما می توانید با سگتان به پارک و یا پیاده روی روزانه بروید . پیاده روی و یا پرتاب توپ بازی به گونه ای که سگ بدود و آنرا بگیرد و برای شما بیاوردفعالیت خیلی خوبی برای حیوان است .

    یکی دیگر از ترفندها برای مواقعی که در خانه نیستید و یا به دلایل مختلفی امکان خروج از منزل را ندارید این است که سگ را مجبور به فعالیت در خانه کنید . مثلا غذایش را آماده جلویش نگذارید چرا که سگ ها و کلا حیوانات وحشی به طور غریزی دوست دارند برای بدت آوردن غذا سعی و تلاش کنند .

    برای این کار غذای سگ را در جایی از خانه مخفی کنید تا سگ به دنبال آن بگردد و فعالیت خوبی از این روش داشته باشد . همچنین یک نوع اسباب بازی مخصوص غذای سگ وجود دارد که می توانید غذا و یا تشویقی سگ را در درون آن بگذارید که سگ باید برای بدست آوردن غذای درون آن ، اسباب بازی را فشار دهد تا بتواند غذا را خارج کند .

    چاقی در سگ ها چطور می توانم وزن سگم را کم کنم ؟
    چاقی در سگ

    بیشتر بخوانید!

    تشویقی گربه

    تشویقی سگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد