صفحه اصلی / مقالات علمی / پرشین کت و انواع آن

پرشین کت و انواع آن

پرشین کت و انواع آن
  • از بهترین و کهن ترین نژادهای گربه ایرانی پرشین می باشد که نسبت به سایر گربه ها محبوبیت بسیاری دارد و این نژاد از گربه های اشرافی محسوب می شود که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی پرشین کت و انواع آن می پردازیم.

     

    مشخصات پرشین کت

    پرشین کت و انواع آن دارای ویژگی های بسیاری است که شامل صبوری ، آرامش ، جذابیت ظاهری هستند. سر آنها بزرگ و پهن و صورت آنها گرد است . دارای گوش های کوچک و گرد هستند و دم و موهای پر پشتی دارند. چشمان آنها درشت و دور از هم و به رنگ های آبی ، نارنجی یا ترکیبی از این دو رنگ است. بسیار باهوش و باوقار هستند و بینی و دهان آنها کوچک و پاهای کوتاه و پهن دارند و رنگ های آنها سفید ، سیاه و قهوه ای است. این نژاد بسیار آرام و ساکت هستند و اندازه های آنها مختلف است و بر اساس رنگ و نوع مو طبقه بندی می شوند.

     

    انواع گربه پرشین

    پرشین کلاسیک

    پرشین کت کلاسیک

    برای درک بهتر از پرشین کت و انواع آن به بررسی اولین گربه از گربه های خانگی ایرانی که پرشین کلاسیک است می پردازیم. ظاهر این گربه ها دارای پوزه جلو و جنس پوشش و کشیدگی پوزه آنها با دیگر گربه ها متفاوت است. این گربه ها به عنوان صورت عروسکی هم شناخته می شوند و از قدیمی ترین نوع گربه ها هستند.

    پرشین فلت یا صورت تخت

    در میان پرشین کت و انواع آن می توان از پرشین فلت یا صورت تخت نام برد که بسیار آرام و شیرین هستند و در خانه بی صدا و ساکت و بسیار تنبل هستند و بیشتر زمانی که می خواهند چیزی بخورند یا بازی کنند از جای خود بلند می شوند. این نوع گربه بیشتر مشکلات سلامتی دارند و معمولا دارای عارضه های چشمی ، بیماری کلیوی ، مشکلات کبدی ، تنفسی و ریزش مو دارند. ظاهر آنها دارای سینه پهن ، پوزه کوچک ، چشمان درشت و سری گرد می باشد که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان اورنگ پت به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه نگهداری پرشین کت مشاوره و راهنمایی بگیرید.

     

    گربه پرشین هیمالین

    گربه پرشین هیمالین

    این نژاد گربه پرشین از جفت گیری نژاد سیامی و پرشین ایجاد شده است و دارای لکه های رنگی روی بدن که شبیه به خرگوش هیمالین است ، می باشند. این نوع پرشین پر سر و صداتر از پرشین ولی از سیامی آرام تر هستند . این گربه ها نسبت به گربه های دیگر زودتر بالغ می شوند و آرام و بازیگوش هم می باشند.

     

    پرشین فنجانی

    پرشین فنجانی

    در میان پرشین کت و انواع آن پرشین فنجانی را هم می توان نام برد که این گربه ها دارای ابعاد و اندازه کوچک و موهای نرم هستند . این پرشین ها عروسکی و قیمت آنها بالاتر از قیمت دیگر پرشین ها است. این گربه ها معمولا بدون فعالیت و بی تحرک هستند و بسیار جذاب و دوست داشتنی هستند ولی احتمال بیماری در این گربه ها زیاد است.

     

    پرشین اگزاتیک

    پرشین اگزاتیک

    این گربه ها از طریق نژاد گربه های آمریکایی با نژاد پرشین به وجود می آیند . این نژاد موی کوتاه و فرم سر و پوشش بدن آنها پر مو و دارای موهای کوتاه هستند . این نژاد بسیار آرام و دارای چشمانی گرد و بدنی گرد و عضلانی دارند و به علت زیبایی چهره آنها طرفداران بسیاری دارند.

     

    پرشین کت چین چیلا

    پرشین کت چین چیلا

    گربه چین چیلا دارای موهای ابریشمی پر پشت و بلند و به عنوان زیباترین گربه سفید پشمالو مشهور هستند . این گربه ها از نژاد گربه های اشرافی و دارای رنگ های مشکی ، سفید ، نقره ای و طلایی هستند. این گربه های اشرافی بسیار چشم های زمردی زیبایی دارند که از ویژگی این گربه ها است و در دوربینی خود حاشیه و سایه رنگی دارد. این نژاد دارای دهان کشیده و ساختار چشمان آنها متفاوت است و از محیط زندگی آرام و بی سر و صدا لذت می برند که به همین منظور شما می توانید به سایت اورنگ پت مراجعه و مشخصات انواع پرشین کت را مشاهده نمایید.

     

    سخن پایانی

    پرشین کت و انواع آن نژاد محبوب و دوست داشتنی هستند که افراد را به خود جذب می کنند و به راحتی می توان سرپرستی آنها را به عهده گرفت چون نژاد آرام و ساکتی هستند که به همین منظور شما می توانید با اورنگ پت ارتباط و از نحوه خرید غذای تر گربه پرشین و همچنین غذای تشویقی گربه پرشین اطلاع حاصل کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد
    نیاز به راهنمایی دارید؟ در خدمتتون هستیم
    ×
    فرزاد شکوهی Whatsapp chat
    سمیرا خاتونی Whatsapp chat