صفحه اصلی / مقالات علمی / ویتامین های اساسی مورد نیاز سگ و گربه

ویتامین های اساسی مورد نیاز سگ و گربه

ویتامین های مورد نیاز سگ و گربه
  • ویتامین های مورد نیاز سگ و گربه

    شما باید بر اساس حیوانتان و نوع تغذیه آن بدانید که تغذیه حیوان خانگیتان باید به چه صورت و چه نوعی باشد. ویتامین های اساسی مورد نیاز سگ و گربه بر حسب نیاز بدن آنها مشخص می شود. برخی از حیوانات بر اساس نیاز هایی که دارند باید تغذیه سالم داشته و غذا های متنوعی بخورند. چون بر فرض مثال حیوان شما ممکن است دارای ضعف جسمی باشد. بعضی وفت ها میتوان ویتامین را با تشویقی به گربه ها داد خرید تشویقی گربه از پت شاپ حیوانات خانگی

    شما باید در تغذیه آن گوشت بیشتری قرار دهید و ویتامین‌ های مقوی را به وعده‌ های غذای آن اضافه کنید تا مشکل آن حل شود و سلامت بماند. اما در برخی شرایط نیز حیوان شما به‌ شدت انرژی دارد و نمی‌ تواند از این انرژی استفاده درست کند. شما باید در این مواقع ویتامین‌ های انرژی‌ زا را کم کنید که حیوان شما بتواند استراحت هم داشته باشد و با انرژی بسیار زیاد اذیت نشود. همچنین باعث آزار شما در موقع خواب نشود، برای تهیه و اطلاع از قیمت مولتی ویتامین سگ می‌توانید از فروشگاه اورنگ پت اقدام نمایید.

     

    انواع ویتامین برای حیوانات

    ویتامین‌ ها انواع مختلفی دارند که شما براساس نیاز حیوان تان می‌ توانید از هر کدام از این ویتامین‌ ها برای آن‌ استفاده کنید. برای مثال ویتامین A برای ضعف جسمانی و بالا بردن انرژی کاربرد های زیادی دارد. ما در این قسمت می‌ خواهیم انواع ویتامین را برای شما توضیح داده و از خصوصیات آن‌ ها نام ببریم.

    ویتامین B

    ویتامین B جزو یکی از بهترین ویتامین‌ ها و مقوی‌ ترین ویتامین به حساب می‌ آید و برای هر گونه بیماری کارآمد است. شما با استفاده از آن برای حیوان تان می‌ توانید بدن آن را مقاوم نگه دارید تا حیوان تان سالم زندگی کند. شما باید دستور و نحوه مصرف این ویتامین را از یک دامپزشک متخصص به راحتی آموزش ببینید. ویتامین B از جمله ویتامین های اساسی مورد نیاز سگ و گربه است که باید در زمان مقرر به حیوان داده شود.

    ویتامین D

    ویتامین D با تمام خصوصیات و ویژگی‌ هایی که دارد بسیار مقوی است. ما می‌توانیم از آن برای حیوانات هم استفاده کنیم. این ویتامین نه تنها  به حیوان انرژی زیاد می‌ دهد. بلکه باعث درمان برخی از بیماری‌ ها و یا جلوگیری از نداشتن انرژی، ضعف بدن و بی حالی شده، همچنین کمک می‌ کند به بافت استخوان‌ بندی ، هضم راحت غذا و تعادل دستگاه گوارش، پس این ویتامین می‌ تواند در زندگی حیوان خانگی شما نقش بسزایی داشته باشد و شما باید حتماً باید از این ویتامین برای حیوان خانگی خود استفاده کنید.

     

    استفاده بیش از حد ویتامین‌ های اساسی مورد نیاز سگ و گربه

    برخی افراد معتقدند که هر چه به حیوان خانگی‌ ویتامین‌ های بیشتری دهند، برای آن مفید است و ضرری ندارد. اما این‌ موضوع کاملاً غلط است و شما باید به‌ اندازه از هر چیزی  استفاده کنید. اگر شما به‌ شدت به حیوان تان ویتامین بدهید باعث بروز مشکلات زیادی می‌ شود. خوردن بیش‌ از حد ویتامین برای حیوانات و حتی انسان‌ ها نیز مضر است. شما نباید از هر چیزی بیش‌ از اندازه نیاز استفاده کنید. اگر به حیوان تان زیاد غذا بدهید او نمی‌ تواند غذا را به‌ راحتی هضم کند و مشکل پیدا می‌کند.

    اگر به سگ یا گربه آب زیاد دهید معده و شکم آن حیوان اذیت خواهد شد. دادن ویتامین های اساسی مورد نیاز سگ و گربه به صورت سرخود به حیوان باعث پیدایش یک سری مشکلات می شود. شما باید تمامی اقدامات درمانی و پرورشی را تحت نظر دامپزشک پیش بگیرید. چون این فرد با تمامی موضوع ها آشنایی داشته و می‌تواند بهترین دارو و تغذیه را برای حیوان شما تعیین کند. انواع ویتامین را میتوانید از طریق دهان و تزریق آمپول به بدن حیوان تان تامین کنید. بعد از تجویز دامپزشک شما باید از داروخانه های معتبر و مورد اعتماد این ویتامین‌ها را خریداری کرده و طبق دستور پزشک در زمان مقرر به شیوه گفته شده به حیوان تان بدهید.

    ویتامین های اساسی مورد نیاز سگ و گربه

     

    جمع بندی

    ما در این مقاله در رابطه با ویتامین های اساسی مورد نیاز سگ و گربه مطالبی را برای شما شرح دادیم. شما بر حسب نیاز حیوان خود و طبق دستور پزشک معالج جهان، ویتامین و تغذیه آن حیوان را از سر بگیرد. توجه داشته باشید که خوردن هر چیزی ممکن است برای این حیوان و شما گران تمام شود. پس پیش از از هر اقدامی از منابع معتبر گوگل یا از یک دامپزشک حاذق مشورت بگیرید تا بعدها از کار خود پشیمان نشوید.

    بیشتر بخوانید!

    قیمت غذای خشک سگ

    قیمت مولتی ویتامین برای گربه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد
    نیاز به راهنمایی دارید؟ در خدمتتون هستیم
    ×
    فرزاد شکوهی Whatsapp chat
    سمیرا خاتونی Whatsapp chat