صفحه اصلی / مقالات علمی / همه چیز درباره گربه های رگدال

همه چیز درباره گربه های رگدال

همه چیز درباره گربه های رگدال
  • گربه رگدال

    با تشویق درست و به جا، گربه‌های Ragdoll به سرعت یاد می‌گیرند و می‌توانند ترفندها و همچنین رفتارهای خوبی مانند استفاده از اسکراچر را انجام دهند.

    گربه Ragdoll بهترین دوست تقریباً برای همه است. آنها عاشق خانواده انسانی خود – حتی کودکان – هستند و با سایر حیوانات خانگی به خوبی کنار می آیند.

    راگدال دوست داشتنی، مطیع، شیرین و عاضق یک نوازش خوب هستند، حتی وقتی همراهان انسان آنها به خانه می آیند دم در به آنها سلام می کند. اگر به دنبال یک همراه هستید، نمی توانید انتخابی بهتر از یکی از این گربه سانان ساده دل پیدا کنید.

    مهم است که به یاد داشته باشید که گربه ها از هر نژادی ممکن است در طول زندگی خود از مشکلات سلامتی رنج ببرند پس با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این نژاد به دست بیاورید.

    همه چیز درباره گربه های رگدال

    تاریخچه گربه راگدال

    در خانواده نژادهای گربه، راگدال ها جزو خواهر و برادرهای کوچکتر هستند. گربه ها اولین بار توسط  « آن بیکر» در ریورساید کالیفرنیا در دهه 1960 توسعه یافتند.

    بنیاد بیکر شامل ژوزفین بود، یک مو بلند اهلی که موهای سفیدش ژن‌های الگوی تاکسیدوی سیاه و سفید را پنهان می‌کرد، و گربه‌های مو بلند دیگر با اجداد ناشناخته‌ای که او داشت یا در همسایگی‌اش پیدا می‌کرد.

    بیکر برای ایجاد این نژاد گربه‌هایی با شخصیت ملایم، آرام، سایز بزرگ و موهای بلند زیبا که با الگوی هیمالیا مشخص می‌شود، انتخاب کرد، نامی برای گونه خاصی از گربه‌های سیامی ، نتیجه گربه‌ای بود که او آن را Ragdoll نامید، زیرا تمایل داشت با خوشحالی در آغوش هر کسی که آن را بلند می‌کرد بپرد. بعدها، پرشین ها، بیرمن‌ها و برمه‌ها نیز ممکن است در توسعه Ragdoll نقش داشته باشند.

    بیکر ادعاهای غیرمعمول زیادی در مورد رشد گربه ها، از جمله نفوذ بیگانگان، آزمایش های سیا، و تزریق ژن های انسانی مطرح کرد، اما همه آن ها این است: ادعاهایی که هیچ مبنای واقعی ندارند.

    افراد دیگر نیز شروع به پرورش راگدال کرده بودند. آنها از بیکر جدا شدند و با هدف استانداردسازی نژاد و دستیابی به شناسایی توسط ثبت گربه ها، باشگاه بین المللی Ragdoll Fanciers را تشکیل دادند.

    انجمن Ragdoll Fanciers ثبت گربه ها را در سال 1993 آغاز کرد و در سال 2000 آنها را به رسمیت شناخت. اکنون اکثر مراکز ثبت این نژاد را به رسمیت می شناسند، از جمله انجمن هواداران گربه آمریکا و انجمن بین المللی گربه.

    Ragdoll به هیچ نژاد دیگری تقریب ندارد.

    همه چیز درباره گربه های رگدال

    اندازه
    وزن ماده ها معمولا بین 5 تا 7.5 کیلو و برخی نرها بیش از 10 کیلو است.

    همه چیز درباره گربه های رگدال

    شخصیت
    بر خلاف بسیاری از گربه‌ها، راگدال‌ها به این دلیل که در آغوش هر کسی که آن‌ها را نگه می‌دارد، فرو می‌روند، حتی اگر روی پشت خود گهواره شوند، قابل توجه هستند.

    آنها مردم خود را دوست دارند، دم در به آنها سلام می کنند، آنها را در خانه دنبال می کنند و هر زمان که فرصت می دهند به دامان خود می پرند یا در رختخواب فرو می روند.

    آن‌ها اغلب یاد می‌گیرند که هنگام فراخوانی بیایند یا با اسباب‌بازی‌هایی را که برایشان پرتاب می‌شود، بازیابی کنند.

    کلمه ای که اغلب برای توصیف آنها استفاده می شود، مطیع است، اما این بدان معنا نیست که آنها غیرفعال هستند. آنها دوست دارند با اسباب بازی بازی کنند و وارد هر فعالیت خانوادگی شوند.

    Ragdolls با تشویث مثبت به شکل تمجید و جوایز غذایی هنگامی که کاری را انجام می‌دهد که شما دوست دارید، به سرعت یاد می‌گیرند و می‌توانند ترفندها و همچنین رفتارهای خوبی مانند استفاده از اسکراچر را انتخاب کنند.

    با صدایی کوچک و شیرین، زمان صرف غذا را به شما یادآوری می کنند یا درخواست نوازش می کنند، اما بیش از حد پرصدا نیستند.

    Ragdolls رفتارهای خوبی دارند و زندگی با آنها آسان است. شما یک Ragdoll را روی مبل یا تخت خود خواهید یافت، اما به طور کلی خیلی بالاتر از آن نیست. او ترجیح می دهد در یک سطح با همراهان انسانش بماند تا بالاترین نقطه یک اتاق.

    همه چیز درباره گربه های رگدال

    سلامتی
    هم گربه‌های شجره‌دار و هم گربه‌های نژاد مخلوط، بروز مشکلات سلامتی متفاوتی دارند که ممکن است ماهیت ژنتیکی داشته باشند. مشکلاتی که ممکن است بر Ragdoll تأثیر بگذارد شامل موارد زیر است:

    • کاردیومیوپاتی هیپرتروفیک، نوعی بیماری قلبی که در راگدالز به ارث می رسد. یک آزمایش مبتنی بر DNA برای شناسایی گربه‌هایی که حامل یکی از جهش‌های عامل بیماری هستند، در دسترس است.
    • افزایش خطر ابتلا به سنگ های مثانه اگزالات کلسیمی
    • استعداد FIP (پریتونیت عفونی گربه)
    • صرف نظر از اینکه گربه شما برای اولین بار که او را به خانه می آورید چقدر سالم است، باید برای هر مشکلی که ممکن است در طول زندگی او پیش بیاید آماده شوید.

    همه چیز درباره گربه های رگدال

    جهت اطلاع از قیمت ووم گربه و مشاهده محصولات کلیک کنید.

     

    نگهداری

    خز نسبتاً بلند Ragdoll دارای پوشش کمی است، به این معنی که کمتر احتمال دارد مات شود و ریخته شود، اما این بدان معنا نیست که گربه ها نیازی به نظافت ندارند. دو بار در هفته آن را با یک شانه فولادی ضد زنگ شانه کنید تا موهای مرده ای که می تواند باعث گره خوردن شود، از بین برود.

    مطمئن شوید که خز روی پاها را کاملاً شانه کنید، مخصوصاً در جایی که ساق پا با بدن برخورد می کند، جایی که بیشتر احتمال دارد گلوله مو رخ دهد. یک برس کاری لاستیکی خز را بعد از شانه زدن صاف می کند و موهای شل باقی مانده را از بین می برد. اگر ملایم باشید و موهای آن‌ها را نکشید، Ragdoll از توجهی که از شما در زمان نظافت می‌کنند لذت خواهد برد.

    توجه داشته باشید که تغییرات فصلی و همچنین نوسانات هورمونی در گربه های بدون تغییر می تواند بر طول خز تأثیر بگذارد. خز در زمستان در اوج خود خواهد بود. راگدال هایی که عقیم شده اند معمولاً در تمام طول سال پوششی شاداب خواهند داشت زیرا فاقد نوسانات هورمونی هستند که در گربه های بدون تغییر ایجاد می شود.

    دم را چک کنید تا تکه‌هایی از مدفوع به خز چسبیده باشد و با دستمال مرطوب بچه آن را تمیز کنید. در صورت نیاز یک Ragdoll را حمام کنید، که می تواند از هر چند هفته تا چند ماه یکبار باشد. اگر کتش چرب است یا خزش تار به نظر می رسد، نیاز به حمام دارد.

    برای جلوگیری از بیماری پریودنتال دندان ها را مسواک بزنید. بهداشت روزانه دندان بهترین است، استفاده از مسواک گربه هفته‌ای 2 الی 3 بار پیشنهاد می‌شود. ناخن ها را هر دو هفته یکبار کوتاه کنید. گوشه های چشم را با یک پارچه نرم و مرطوب پاک کنید تا ترشحات از بین برود. برای هر چشم از یک قسمت جداگانه از پارچه استفاده کنید تا در معرض خطر انتشار عفونت نباشید.

    هر هفته گوش ها را چک کنید. اگر کثیف به نظر می رسند، آنها را با یک پنبه یا پارچه مرطوب نرم که با مخلوط 50-50 سرکه سیب و آب گرم مرطوب شده است پاک کنید. از استفاده از سواب های پنبه ای که می تواند به داخل گوش آسیب برساند، خودداری کنید.

    باکس خاک Ragdoll را کاملا تمیز نگه دارید. گربه ها در مورد بهداشت حمام بسیار خاص هستند و یک باکس خاک تمیز به تمیز نگه داشتن خز نیز کمک می کند.

    حالا صحبت از باکس خاک شد، گربه بزرگی مانند Ragdoll به جعبه ای با اندازه فوق العاده نیاز دارد تا مطمئن شود که فضای زیادی برای چرخیدن و چمباتمه زدن دارد.

    راگدال‌ها معمولاً هنگام بلوغ چندین جهش رشد را پشت سر می‌گذارند. اینها می توانند تا چهار سالگی گربه ادامه یابند. فریب چربی روی شکم را نخورید که از ویژگی های این نژاد است. تا زمانی که مطمئن نشدید که آنها به اندازه بالغ خود رسیده اند، مطمئن شوید که همیشه مقدار زیادی غذا برای رشد آنها در دسترس هستند.

    ایده خوبی است که Ragdoll مهربان را به عنوان یک گربه فقط در داخل خانه نگه دارید تا از او در برابر حملات سگ ها یا کایوت ها، بیماری هایی که توسط گربه های دیگر منتشر می شود و سایر خطراتی که گربه هایی که به خارج از منزل می روند، مانند برخورد با ماشین، با آن روبرو هستند حفظ کنید

    . راگدال هایی که به خارج از منزل می روند نیز در معرض خطر دزدیده شدن توسط شخصی قرار می گیرند که دوست دارد بدون پرداخت هزینه برای آن گربه ای به این زیبایی داشته باشد.

    یکی از مواردی در که نگهداری از گربه ها حائز اهمیت است، استفاده و خرید وسایل گربه است که هر کدام از این وسایل می‌توانند کمک زیادی به شما داشته باشند.

     

    رنگ خز و آرایش
    Ragdolls به دلیل سایز بزرگ، خز نیمه بلند با طرح نوک تیز و چشمان آبی درخشان خود متمایز هستند. آنها یکی از بزرگترین گربه های اهلی هستند و برخی از نرها 10 کیلو یا بیشتر وزن دارند. Ragdoll بدنی رنگ روشن با صورت، پاها، دم و گوش‌های تیره‌تر دارد.

    او در سه الگوی می آید: میته و دو رنگ که هر دو رنگ سفید دارند و رنگی که رنگ سفید ندارد. راگدال ها تا سه تا چهار سالگی به اندازه کامل و رشد خز خود نمی رسند.

    استاندارد نژاد انجمن گربه سانان می گوید که Ragdoll باید دارای سر بزرگ و پهن به شکل گوی اصلاح شده باشد. تمام دو طرف سر باید به طول یکسان باشد و پوزه باید به آرامی گرد شود. چشم ها به صورت بیضی های آبی روشن توصیف می شوند. گوش های سایز متوسط ​​نوک های گرد دارند و به سمت جلو متمایل می شوند.

    پشتیبان سر یک گردن سنگین و قوی است که به بدن بزرگ و درازی که پهن، محکم و استخوانی سنگین است فرو می‌رود. پاهای با استخوان‌های سنگین نسبتاً بلند هستند و پاهای عقب بلندتر از پاهای جلویی هستند. پنجه های گرد بزرگ با خز پوشیده شده اند و دم بلند آن مانند یک ستون موج دار به نظر می رسد.

    Ragdoll دارای خز ابریشمی است که نسبتاً بلند است. روی صورت کوتاه است، در اطراف گردن شکوفا می شود، دوباره روی تیغه های شانه کوتاه می شود، سپس به سمت دم کشیده می شود که کاملاً پر از خز است. بسته به ارتباط، این خز در چهار الگو وجود دارد – دو رنگ، وانت، میت شده و رنگی – تا شش رنگ: مهری، آبی، شکلاتی، یاسی، قرمز و کرم، و نقاطی که ممکن است یکدست باشند، سیاه گوش، تورتی یا توربی (تورتی و سیاه گوش). وقتی صحبت از رنگ و طرح به میان می‌آید، این امکان‌ها بسیار متفاوت است.

    راگدال های میتد همان چیزی هستند که به نظر می رسند: آنها چهار پای سفید دارند، به علاوه یک چانه و شکم سفید، و گاهی اوقات یک نقطه سفید روی صورت که ممکن است شبیه شعله، ستاره یا ساعت شنی باشد. رنگ های دو رنگ حتی بیشتر از میت ها سفید دارند، از جمله روی سینه و شکم و گاهی اوقات در پشت. در صورت ممکن است یک V شکل معکوس سفید داشته باشند. وانت ها بیشترین رنگ سفید را در بدنه دارند و Colorpoints هیچ رنگ سفیدی ندارند.

    همه چیز درباره گربه های رگدال

    کودکان و سایر حیوانات خانگی
    Ragdoll گربه ای آرام و کاملاً برای زندگی خانوادگی مناسب است.

    او به ندرت هنگام بازی پنجه های خود را دراز می کند و معمولاً بدش نمی آید که لباس تنش کنید.

    به دلیل جثه بزرگشان، نرها انتخاب خوبی برای خانواده های دارای فرزند هستند.

    البته، همیشه باید بر کودکان خردسال نظارت داشته باشید تا مطمئن شوید که گربه را عذاب نمی دهند. و با یک گربه به این اندازه، آموزش نحوه حمایت از گربه، با یک دست زیر پاهای جلویی و یک دست در زیر پاهای عقب ضروری است.

    هرگز Ragdoll را با انتهای عقب آویزان نگه ندارید.

    او خوشحال است که با دیگر گربه‌ها و سگ‌های گربه‌پسند نیز زندگی می‌کند، به لطف رفتار دوستانه‌اش. حیوانات خانگی را به آرامی و در شرایط کنترل شده معرفی کنید تا مطمئن شوید که آنها یاد می گیرند که با هم کنار بیایند.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد