صفحه اصلی / مقالات علمی / آیا گربه ها هاری می‌گیرند؟ هاری در گربه ها به چه صورت می باشد؟

آیا گربه ها هاری می‌گیرند؟ هاری در گربه ها به چه صورت می باشد؟

هاری در گربه ها
  • هاری در گربه ها ، علائم، تشخیص و رویکرد

    همان‌ طور که می‌ دانید گربه‌ ها جزو پستانداران اهلی هستند و امکان مبتلا شدن به بیماری هاری در گربه ها وجود دارد. خیلی افراد آن‌ ها را دستی کرده و در خانه از آن‌ ها نگهداری می‌ کنند.

    به این گربه‌ها از بچگی آموزش داده می‌شود که به‌ طور کامل حرف گوش‌ کن باشند و به تمامی صحبت‌های افراد گوش کنند. این‌ موضوع باعث می‌ شود که گربه‌ ها بسیار در دل کسانی که به حیوانات علاقه دارند جا باز کنند و آن‌ ها به‌عنوان یک حیوان خانگی خوب انتخاب کرده و از گربه ها نگه داری کنند.

    گربه‌ ها موجودات زیبا و پر طرفداری هستند که همه افراد با دیدن آن‌ ها لبخند به لب آورده و جذب این حیوان زیبا می‌ شوند. اما گربه‌ها نیز مانند تمامی حیوانات و پستانداران دیگر ممکن است درگیر ویروس و بیماری شده و مشکلاتی برای آن ها ایجاد شود. اگر شما در مورد ویروس‌ها و بیماری‌های حیوانات اطلاع داشته باشید می‌دانید که هاری یک نوع بیماری در بین حیوانات است.

    این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌ها و بدترین نوع از بیماری‌ها می‌باشد که درمان آن کمی مشکل است. اما امکان پذیر است. ما در این مقاله می خواهیم که راجب تمامی بخش‌ های مربوط به بیماری هاری در گربه ها برای شما نکاتی را شرح دهیم که شما در این زمینه اطلاعات کافی را داشته باشید.

    آیا گربه ها هاری می‌گیرند؟ هاری در گربه ها به چه صورت می باشد؟
    هاری در گربه

     

    همه‌ چیز در مورد بیماری هاری در گربه ها

    هاری نوعی بیماری است که با دچار شدن به آن، مغز را درگیر می‌ شود و اجازه فکر کردن به حیوانات نمی‌ دهد. هاری در گربه ها نیز این گونه بوده، به این ترتیب که آن‌ ها بر خود تسلطی ندارند و نمی‌ توانند خودشان را کنترل کنند. یعنی سیستم عصبی آن‌ ها را به‌ کلی به‌ هم می‌ ریزد. برخی افراد معتقدند که این بیماری فقط مخصوص سگ می‌ باشد.

    اما این‌ گونه نیست و باور آن‌ ها به‌ کاملا غلط است. بیماری هاری در تمام پستانداران و حتی انسان ها نیز وجود دارد که آن‌ ها تحت شرایط خاص به آن بیماری مبتلا خواهند شد. این بیماری در اکثر مواقع به‌ صورت گزش یا گاز گرفتن حیوان آلوده اتفاق می‌‌افتد. اگر حیوانی آلوده باشد و این مریضی را داشته باشد، اگر حیوان دیگری را گاز بگیرد.

    آن حیوان هم بعد از مدت کوتاهی به این بیماری مبتلا می‌‌شود. اگر حیوانی این بیماری را بگیرد و بعد از یک هفته‌ درمان نشود، احتمال مرگ او بسیار بالا است و در اکثر از شرایط حتی ممکن است که حیوان جان خود را از دست بدهد.

    اما لازم نیست نگران باشید اگر شما زود اقدام کنید و بلافاصله درمان را شروع کنید، این اتفاق برای حیوان تان نخواهد افتاد. شروع این بیماری از پنج روز تا ده روز طول می‌کشد و بعد از یک مدت کوتاه شما می‌توانید بیماری را تشخیص دهید و علائم را دریابید.

     

    درمان بیماری هاری در گربه ها

    اگر برای حیوان خانگی شما این اتفاق افتاد شما باید فورا او را به دامپزشک ارجاع دهید و سریعاً تمامی موارد لازم اولیه را انجام دهید. در غیر این صورت بیماری به‌ سرعت در بدن حیوان تان تشدید می‌ شود و باعث می‌ شود حال او به‌ سرعت بدتر شود. در این مواقع شما به‌هیچ‌ وجه نباید خودتان به سمت حیوان بروید و دست به کار شوید.

    چون‌که این بیماری به نوعی هست که می‌ تواند انتقال یابد و شما هم به این بیماری مبتلا شوید. پس اولین کاری که باید انجام دهید حیوان را برای درمان پیش دامپزشک ببرید. اگر حیوان تان به شما نزدیک شده و یا شما را خفیف گاز گرفته‌ است، شما نیز فورا باید به پزشک مراجعه کنید و سریعاً راه‌ های پیشگیری را شروع کنید.

    جهت جلوگیری از حرکت گربه به این طرف و آن طرف و پخش بیماری می‌توانید از قلاده کتفی گربه استفاده کنید.

     

    آیا گربه ها هاری می‌گیرند؟ هاری در گربه ها به چه صورت می باشد؟

     

    سخن پایانی

    اگر شما علاقه زیادی به حیوانات دارید و مسئولیت نگه‌ داشتن آن‌ ها را به‌ عهده می‌ گیرید، باید به‌ خوبی از آن‌ ها نگهداری کنید. همچنین دارای شرایطی باشید. از جمله داشتن علم این کار و نگهداری آن‌ ها به بهترین صورت ممکن ، داشتن فضا و‌ مکان مناسب ، تهیه غذا و ویتامین برای آن ها ، داشتن علاقه زیاد و مهربان بودن با آن ها، اگر شما فاقد هر کدام از شرایط باشید دچار مشکلات زیادی می شوید.

    توجه کنید اگر حیوان خانگی مورد علاقه شماست، حتما به بیماری هاری در گربه ها توجه کنید.
    حیوانات موجودات حساسی هستند و باید به شدت در نگه داری آن ها بسیار دقت کرد. چون که حیوانات بدن بسیار قوی ندارند و با کوچک ترین ویروس بیمار شده و دچار مشکلات زیادی می‌شوند.

    بیشتر بخوانید!

    تشویقی گربه

    غذای خشک سگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد