صفحه اصلی / مقالات علمی / نژاد گربه هیمالین

نژاد گربه هیمالین

نژاد گربه هیمالین
  • آیا درباره نژاد گربه هیمالین چیزی می دانید؟ آیا شما در رابطه با این موضوع اطلاعاتی دارین؟ ما میخواهیم  در رابطه با این موضوع اطلاعات کافی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر شما نیر جزو کسانی هستید که می خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید مطالب همراه ما بمانید و مطالب را با دقت مشاهده کنید.

     

    نژاد گربه هیمالین

    همانطور طور که می دانید گربه هیمالین یک گربه بسیار زیبا با موهای بلند و چشمان آبی می باشد. این گربه از نژاد پرشین و سیامی است. که به نام هیمی نیزشناخته می شود، این گربه ها دارای سینه پهن استخوان های محکم و شکمی گرد می باشد. این گربه ها بسیار هیکلی بزرگ و تنومند ای دارند و بسیار بازیگوش هستند و دوست دارند که صاحبان آنها به آنها بسیار توجه و محبت کند. اگر شما نیز می خواهید یک گربه زیبا داشته باشید می توانید از گربه هیمالین نگهداری کنید. گربه هیمالین نیز نیاز به مراقبت بیشتری ندارد. به همین دلیل می توان گفت از گربه هیمالین میتوان به راحتی در هر خانه‌ای نگهداری کرد. از نمونه های دیگر گربه که از انواع پرشین ها هستند، می‌توان به گربه نژاد چین چیلا اشاره کرد.

     

    نژاد گربه هیمالین

     

    مراقبت و نگهداری از گربه هیمالین

    اگر شما در طول روز وقت برای نظافت گربه ندارید به راحتی می‌توان گفت گربه هیمالین یک گزینه مناسب برای شما می باشد. این گربه موهای بلندی دارد که باعث گره خوردن می‌شود. بنابراین هر روز باید موهای گربه را با شانه های بزرگ شانه کرد. لازم است که هر چند ماه یکبار گربه هیمالین را به آرایشگاه برده و موهای آن را مرتب کنید. افرادی که خود این مهارت را دارند می توانند در خانه موهای گربه خود را کوتاه کنند.

    این گربه ها عاشق این هستند که صاحبان آن ها به آنها توجهزیادی داشته باشد. گربه ها به دلیل ناخن های تیز ای که دارند ممکن است آسیبی به مبلمان یا وسایل دیگر شما وارد کنند. بنابراین شما باید هر چند وقت یکبار ناخن های گربه خود را با ناخن گیر گربه کوتاه کنید و پنجه گربه را بررسی کنید و هر چند وقت یکبار ناخن های آن را کوتاه کنید که دچار آسیب نشود. گوش های گربه نژاد هیمالین  ممکن است که با گرد و غبار دچار عفونت شود بنابراین شما باید هر هفته گوش های گربه را معاینه کنید و مطمئن شوید که گوش های گربه دچار آسیب نشده است در غیر اینصورت باید به دامپزشکی مراجعه کنید.

    نکات قابل توجهی که حتماً باید رعایت کنید این است که هرگز نباید از گوش پاک کن برای  گربه استفاده کنید. زیرا این کار باعث آسیب گوشهای  گربه هیمالین می شود گربه هیمالین گوش های تیزی دارد برای بازی کردن با گربه نژاد هیمالین می توانید آنها را با اسباب بازی یا توپ سرگرم کنید این گربه ها بسیار بازیگوش هستند و با استفاده از این وسیله ها می توانید برای مدت کوتاهی گربه هیمالین را سرگرم کنید.

    استفاده از اکسسوری گربه در انواع مختلف می‌تواند کمک بسزایی به شما در نگهداری و مراقبت از گربه تان بکند.

     

    بیماریی های که گربه ها به آن مبتلا می شوند

    همانطور که می دانید، نژاد گربه های هیمالین به بیماری مبتلا نمی شوند. اما لازم است که در رابطه با این بیماری ها اطلاعی هم داشته باشید. بیماری پلی کیستیک کلیه این بیماری ایجاد کیست های مختلف در کلیه گربه ها می باشد. این بیماری کشنده نمیست اما در صورت نیاز حتما باید به پزشک مراجعه کرد.

    کروم حلقوی؛ به دلیل موهای بلند و پرپشت گربه نژاد هیمالین ممکن است که برخی از این گربه ها به کرم حلقوی مبتلا شوند. هنگامی که موهای گربه را شانه میزنید، اگر متوجه قرمزی و پوسته پوسته شدن سر گربه شدید ممکن است که گربه به کروم حلقوی مبتلا شده باشد. بنابراین شما باید فوراً به پزشک مراجعه کرد.

     

    مشکلات تنفسی

    همانطور که متوجه شده اید گربه های هیمالین صورت صافی دارند و ممکن است که بیشتر در معرض بیماری های تنفسی قرار بگیرند.

    نژاد گربه هیمالین

     

    چاقی نژاد گربه هیمالین

    یکی دیگر از مشکل رایج این گربه ها چاقی بیش از اندازه آنها می باشد به همین دلیل باید توجه داشته باشید که در وعده های غذایی و میان وعده ها غذای بیشتری به گربه هیمالین ندهید اگر متوجه چاق شدن بیش از اندازه گربه نژاد هیمالین شدید می توانید این موضوع را با دامپزشک در اختیار بگذارید که آن نیز رژیم های مخصوص را در اختیار شما میگذارد.

    سخن آخر؛

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شدین گربه های نژاد هیمالین یکی از گربه های زیبا و بازیگوش می باشد. شما می توانید در خانه های خود از آن گربه نگهداری کنید. نگهداری از این گربه بسیار کار راحتی می باشد، اما اگر قصد نگهداری از این گربه را دارید می توانید با مراجعه به سایت پت شاپ اورنگ پت اطلاعات کافی در این باره را کسب کنید این سایت می تواند اطلاعات بیشتری در این باره را در اختیار شما قرار دهد.

    بیشتر بخوانید!

    اسباب بازی برای گربه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد