صفحه اصلی / مقالات علمی / نژاد سگ پامرانین

نژاد سگ پامرانین

نژاد سگ پامرانین
  • آیا شما درباره نژاد سگ پامرانین چیزی می دانید؟ آیا می دانید این سگ از چه نژادی است؟ ما می خواهیم در این مقاله اطلاعات کافی در این باره را در اختیار شما عزیزان بگذاریم اگر شما نیز می‌خواهید که اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید و مطالب را با دقت مشاهده کنید.

     

    سگ پامرانین چگونه نژادی می باشد؟

    همانطور که می دانید سگ پامرانین یا قیافه جذاب و خندانی دارد با خز پفکی و پرپشتش یکی از نژادهای سگ محبوب در ایران میباشد. این سگ قد خیلی کوچکی دارد این سگ ها در دما و رطوبت بالا ممکن است که دچار گرما زدگی قرار بگیرند. سگ پارامین عروسکی با اینکه سگ کوچک می باشد در مواقع روبرو شدن با سگ های بزرگ هیچ ترسی با آنها ندارد و ممکن است که گاهی به آنها واق می زند.

    این سگ ها بسیار وفادار می باشند و ارتباط خوبی با صاحبان خود دارند، افرادی که در آپارتمان زندگی می کنند به راحتی می‌توانند از سگ پامرانین نگهداری کرد. این سگ ها بسیار باهوش هستند و در تولگی شما میتوانید آموزش های بسیاری را در اختیار آن ها بگذارید.

     

    برخی از صاحبان سگ برای حفاظت از سرما، باد و باران اقدام به خرید لباس سگ می‌کنند تا سگشان در راحتی کامل به سر ببرد به این منظور اگر می‌خواهید محصولات متنوع اورنگ پت را ببینید از طریق وب سایت می‌توانید اقدام کنید.

    انواع سگ های پامرانین

    سگ های پامرانین ای جزو خانواده سگهای آشپیتز هستند به همین خاطر می توان گفت این سگ شباهت کمی به سگ های آشپیتز دارند سگ های پارامین دارای ویژگی های چشمان گرد و نزدیک به هم گوش های مثلثی و برافراشته پوشش بدن دو لایه با رنگ های مختلف می باشند. سگهای  پامرانین به رنگهای کرم، قهوه ای ، سفید، حنای و مشکی می باشند این سگ ها دارای چند نوع هستند که به آنها نیز سگ های پارامین خرسی، روباهی، جییی و کراس گفته می شود.

    نژاد سگ پامرانین

     

    سگ پامرانین خرسی

    سگ پارامین خرسی به سگ هایی گفته می شود که چهره خندان پوزه های کوتاه تر و موهای پرپشت تر دارند. این اصطلاح نژادی فقط در ایران کاربرد دارد.

     

    سگ پامرانین روباهی

    لازم است بدانید پامرانین روباهی با نام هایی مانند سگ مینیاتوری و پامرانین عروسکی و پامرانین فنجانی نیز شناخته می‌شوند. این سگ ها قد کوتاهی دارند و وزن آنها کمتر از ۲ کیلوگرم می باشد. و به دلیل ظاهر زیبایی که دارند بسیار محبوب می باشند.

    سگ پامرانین روباهی و صورت کشیده ای دارد چهره جدی تری دارد. این سگ به دلیل پوزه کشیده تر و چشمان بادامی است کمی شبیه روباه می باشد. به همین دلیل آن را سگ پامرانین روباهی می نامند.

    نژاد سگ پامرانین

     

    سگ پامرانین کراس

    به سگ هایی که از ترکیب چند نژاد متفاوت به وجود آمده باشند سگ های کراس گفته می شود. پرورش دهندگان ترکیب های مختلف بسیاری از پامرانین کراس به وجود می آورند که در نتیجه برخی از آنها محبوب تر و پرطرفدارتر میباشد.

     

    خصوصیات اخلاقی سگ پامرانین

    همانطور که گفته شد، سگ پامرانین با اینکه سگ کوچکی می باشد. خصوصیات اخلاقی بسیاری دارد. این سگ با یکی از اعضای خانواده ارتباط عمیقی برقرار می کند. سگهای  پامرانین بسیار مغرور و شجاع می باشد و هوش بالایی که دارند باعث شده است که در سن کم حتماً آموزش ببینن اگر این اتفاق نیفتد، این سگها به سگهای سر خود و حرف گوش نکن تبدیل می شوند. این سگ ها به توجه و محبت بسیاری نیاز دارند به همین دلیل رفتارهای شوخ طبی از خود نشان می دهند.

    این سگ ها اگر به مدت زیادی تنها بمانند ممکن است به مشکلات رفتاری مانند جدایی و اضطراب مبتلا شوند پس اگر افرادی که شاغل هستند و در طول روز سرکار هستند و قصد خرید کردن از سگ های پامرانین را دارند از خرید این سگ ها باید خودداری کنید. زیرا سگ های پامرانین دوست دارند که در اطراف  شلوغ زندگی کنند.

     

    رعایت نظافت و بهداشت سگ های پامرانین

    همانطور که در مطالب بالا ذکر شد، سگ های پامرانین به نظافت آنچنانی نیاز ندارد. اما نه به گونه ای که در کل انجام نظافت را فراموش کرد. به دلیل موهای پرپشت سگ های پامرانین هر روز باید موهای آن را با برس سگ شانه کرد در طول هفته دو یا سه بار باید دندان های آن را مسواک زد در غیر این صورت ممکن است که سگ پامرانین به زودی دندانهای خود را از دست بدهد. به طور مرتب ناخن های او را با ناخن گیر سگ مناسب کوتاه کنید پس حتماً باید نظافت آن را رعایت کرد.

    سخن آخر

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شد، انواع مختلفی از سگ های پامرانین وجود دارد. هر یک از این سگ ها زیبایی های خود را دارد. اگر شما نیز  قصد نگهداری از سگ های پامرانین را دارید می توانید با مراجعه به سایت پت شاپ اورنگ پت اطلاعات لازم در این باره را کسب کنید.

    بیشتر بخوانید!

    قیمت غذا سگ

    قیمت اسباب بازی سگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد