صفحه اصلی / مقالات علمی / نژاد سگ مالتیز؛ راهنمای جامع نگهداری و مراقبت از نژادی زیبا

نژاد سگ مالتیز؛ راهنمای جامع نگهداری و مراقبت از نژادی زیبا

نژاد سگ مالتیز
  • آیا درباره نژاد سگ مالتیز چیزی می دانید؟ آیا می دانید سگ های نژاد مالتیز دارای چه خصوصیاتی هستند؟ امروزه ما نیز می خواهیم که اطلاعات مهمی در این مقاله در رابطه با این موضوع را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعات بیشتری کسب کنید، پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید و مطالب را با دقت مشاهده کنید.

     

    سگ مالتیز چگونه نژادی است؟

    همانطور که میدانید سگ های نژاد مالتیز سگ های کوچکی با رنگ های مختلفی می باشند. این سگ ها دارای موهای بلند هستند. نژاد این سگ ها به زمان رومی ها بر می گردد که در آن زمان سگ ها سگ بانوان نام داشتند. از قرن نوزدهم این سگ‌ها را سگ های مالتیز نامیده اند. لازم است بدانید این نژاد نیز از نژاد آشپیتزبه وجود آمده است. سگهای نژاد مالتیز بینی مشکی موهای بلند و نرم به رنگ سفید هستند. این سگ ها سگ های با وفایی بودند و علاقه زیادی به بچه ها دارند ولی گاهی ممکن است که به بچه ها آسیب برساند. بنابراین باید کودکان خود را با این سگ تنها نگذارید.

     

     

    یکی از لوازمی که می‌تواند انرژی سگ را تخلیه کند تهیه اسباب بازی سگ است که با استفاده از آن از رفتار پرخاش‌گرایانه جلوگیری کنید، البته فراموش نکنید در کنار خرید این لوازم شما هم باید با سگ خانگی‌تان بازی کنید.

     

    سگ های نژاد مالتیز  برای نگهداری نیاز به نظافت دارد. شما باید روزانه موهای این سگ را شانه کنید و آن را به حمام بدید مالتیز ها به دلیل ترشحات چشمی که دارند، اطراف چشم آن ها به صورت مرتب باید پاک کرد تا در اطراف چشم آنها لکه ای وجود نداشته باشد. برای سگهای نژاد مالتیز باید غذاهای با کیفیت بالا در نظر بگیرید. خوردن غذای زیاد می تواند باعث چاقی این حیوان شود. چاقی نیز باعث می شود احتمال ابتلا به مشکلات ستون مهره در این حیوانات افزایش یابد.

    نژاد سگ مالتیز

     

    تغذیه نژاد سگ مالتیز

    با توجه به اینکه سگ های نژاد مالتیز جثه کوچکی دارند برای آنها نیز باید غذایی با کیفیت بالا در نظر بگیرید. غذای مناسب برای این سگ بسیار اهمیت بالایی دارد. سگ های با نژاد مالتیز نیاز به کالری بالایی دارند. مالتیز ها نیاز به یک غذای سالم دارند در این صورت باید به دامپزشکی مراجعه کرده و درباره تغذیه مالتیز ها نکاتی را دریافت کنید.

     

    شرایط نگهداری از نژاد سگ مالتیز

    برای نگهداری از مالتیز ها باید هر روز موهای آن را شانه کنید (اگر هم به دنبال یک فروشگاه خوب برای خرید برس سگ هستید به فروشگاه اورنگ پت مراجعه نمایید) و هر هفته یکبار آن را به حمام ببریم این سگ نیاز به ورزش کافی دارد و به صورت روزانه محیط زندگی مالتیز ها را باید تمیز کرد.

     

    نحوه تربیت نژاد سگ مالتیز

    برای تربیت سگ های با نژاد مالتیز باید هنگامی که این سگ ها توله هستند برای تربیت این نژاد اقدام کنید. این سگ ها از هوش بالایی برخوردار هستند.

     

    نظافت و نگهداری از نژاد سگ مالتیز

    برای نظافت سگ های مالتیز باید در هفته چند بار دندان های آن را مسواک بزنید. هفته ای یکبار آن را حمام کنید (برای تهیه مسواک و خمیر دندان سگ از اینجا تهیه کنید) و روزانه نیز موهای آن را شانه کنید. هر هفته باید گوش های آن را چک کنید که گاهی گردو غبار ممکن است باعث گرفته شدن گوش های مالتیز شود. کوتاه کردن ناخن ها خوردان غذای مغذی، و به توجه و محبت زیادی نیاز دارند. شما اگر قصد دارید که یک سگ خانگی داشته باشید می توانید سگ های نژاد مالتیز را انتخاب کنید. این سگ ها دوست دارند که بیشتر مورد توحه صاحبان خود قرار بگیرند‌.

    نژاد سگ مالتیز

     

    نژاد سگ مالتیز چند سال عمر می کنند

    این سگ ها بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کنند اما اگر به بیماریی های سخت مبتلا شوند باعث کمتر شدن عمر آن ها می شود.

     

    سخن آخر

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شدید نژاد سگ مالتیز قیافه جذابی دارند و   به راحتی می توان از آن نگهداری کرد.

    اگر شما نیز قصد دارید در خانه های خود یکی از این سگ های بامزه و زیبا داشته باشید، ما به شما پیشنهاد می کنیم که سگ های با نژاد مالتیز را انتخاب کنید. سگ های با نژاد مالتیز یکی از محبوب ترین سگ ها هستند. افراد بسیاری هستند که در خانه های خود از سگ های نژاد مالتیز نگهداری می کنند. مالتیز ها بسیار دوست داشتنی هستند. همچنین برای اطلاعات بیشتر نیز می توانید به سایت پت شاپ آنلاین اورنگ پت مراجعه کنید و اطلاعات بیشتری را کسب کنید.

    بیشتر بخوانید!

    قیمت غذای سگ ارزان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد