صفحه اصلی / مقالات علمی / می توان به سگ‌ و‌ گربه میوه داد

می توان به سگ‌ و‌ گربه میوه داد

می توان به سگ‌ و‌ گربه میوه داد
  • آیا سگ و گربه هم می توانند میوه و سبزیجات بخورند؟

    برخی افراد معتقدند که خوردن میوه برای حیوانات بسیار بد و حتی کشنده است. این سوال پیش می آید که آیا میتوان به سگ و گربه میوه داد. اما این‌ طور نیست میوه‌ ها با انرژی زیادی که دارند بسیار مقوی بوده و خوردن میوه برای آن‌ها نیز بسیار مفید خواهد بود. اما به شرطی که در این‌ موضوع چندین موارد لحاظ شود. از جمله خوردن بیش‌ از حد میوه‌ ها برای حیوانات بسیار مضر است و با خوردن زیاد میوه و جلوگیری نکردن از آن دچار عواقب زیادی خواهید شد.

    برخی از میوه‌ ها برای حیوانات مناسب نیستند و شما نباید برای حیوان‌ های خانگی خود آن را تهیه کنید و با زبان ساده می توانیم بگوییم که حیوانات به بیشتر میوه ها حساسیت دارند. اگر شما نمی دانید که‌ حیوان شما به چه میوه ای حساسیت دارد و‌ با خوردن آن دچار مشکلات می شود، باید به دامپزشک‌ مراجعه کنید که اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد.

    شما باید با اطلاعات کامل و دقیق از سگ و گربه خود نگهداری کنید. تمامی موارد اشاره شده در سلامتی و طول عمر حیوان شما تاثیر گذار بوده و یکی از اصلی ترین شرایط نگه داری از حیوانات دانستن تمامی موارد و داشتن علم کافی است. پس برای اینکه بفهمید که آیا میتوان به سگ و گربه میوه داد، با ما همراه باشید.

    می توان به سگ‌ و‌ گربه میوه داد

    خوراک اصلی سگ و گربه ها

    اگر شما به حیوانات خانگی علاقه دارید و می‌ خواهید یک حیوان برای خودتان داشته باشید. باید بگوییم که این کار نیازمند یک سری شرایط است که ما در این قسمت می‌ خواهیم برای افرادی که سابقه و تجربه این کار را ندارند توضیحاتی را شرح دهیم که اطلاعات کافی را در مورد این‌ موضوع داشته باشید و هنگام نگهداری از حیوان خود دچار مشکل نشوید.

    یکی از اصلی‌ ترین و مهم‌ ترین موضوعی که باید به آن توجه شود خوراک و تغذیه حیوانات است. این خوراک در بین حیوانات مختلف است‌. برای مثال پرنده‌ ها باید دانه و آب بخورند. شما می‌ توانید ویتامین‌ های مورد نیاز و لازم برای آن‌ ها نیز تهیه کنید که بدن سالم‌ تری داشته باشند. اما تغذیه پستانداران به این‌گونه نیست. پستاندار دو گونه دارند گونه گیاه‌ خواران و گوشت‌ خواران، در میان پستانداران یک موضوع اشتراکی وجود دارد که آن‌ ها باید تا وقتی‌ که بزرگ می‌ شوند از شیر مادرشان تغذیه کنند و بدون آن نمی‌ توانند زندگی کنند.

    گیاه خوارانی همچون خرگوش باید کاهو، هویج، آب و ویتامین‌ های مورد نظر را استفاده کنند . اما گوشت‌ خواران مانند سگ و گربه تغذیه تقریباً متفاوتی دارند. آن‌ ها باید در طول روز به مقدار نیاز خود گوشت بخورند و به‌ علاوه آن شما می‌ توانید به‌ عنوان میان وعده آن‌ ها، از مکمل‌ های تقویتی و تنقلات دارای انرژی گ استفاده کنید که بدن آن‌ ها مقاوم و سالم شود.

    خوراکی‌ های ناسالم برای سگ و گربه

    همان‌طور که انسان‌ ها به خوردن بعضی از خوراکی‌ها حساسیت دارند برای حیوانات هم به‌ همین گونه است. یعنی دارای محدودیت غذایی هستند و نمی‌توانند از هر محصول و غذایی که دلشان می‌خواهد استفاده کنند. اگر شما می‌خواهید که این موضوعات را کامل درک کنید و اطلاعات کافی برای اینکار داشته باشید. باید حیوان خودتان را به دامپزشک ببرید. متخصص پس‌ از معاینه به این‌ موضوع پی می‌ برد که حیوان شما چه چیز هایی را باید بیشتر استفاده کند چه چیز هایی را استفاده نکند و چه چیز هایی برای او مضر است.

    می توان به سگ‌ و‌ گربه میوه داد

    جمع بندی

    اگر شما تمامی نکات گفته شده را به خوبی یاد بگیرید و رعایت کنید در زمینه نگهداری حیوانات خانگی با مشکل رو به رو نخواهید شد. می توانید در این کار حرفه ای شده و با روال کار آشنایی پیدا کنید‌. حتی می توانید به عنوان همکاری در پناهگاه ها، مشاوره برای حیوانات، پرستاری از آن و آموزش دادن آن ها اقدام کنید. نکات لازم در مورد اینکه آیا میتوان به سگ و گربه غذا داد، شرح داده شد.

    برای تمامی این مشاغل باید دارای سابقه کاری داشته و داری مهارت لازم برای این کار باشید. پس شما باید به این‌ موضوع توجه زیادی داشته باشید که حیوانتان سلامت و سالم بماند. اگر شما می خواهید اطلاع بیشتری در این موضوع داشته باشید باید به صورت جدی این موضوع را در نظر بگیرید و به صورت حرفه ای این‌ کار را شروع کنید. همچنین از ارگان های مربوطه و منابع معتبری همچون کتاب استفاده کنید که کارتان را بی نقص شروع کنید و در کار خود پیشرفت های زیادی داشته باشید.

    بیشتر بخوانید!

    خرید و قیمت غذای تشویقی گربه

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد