صفحه اصلی / مقالات علمی / به بچه گربه چه غذایی بدهیم؟ + انواع غذای بچه گربه

به بچه گربه چه غذایی بدهیم؟ + انواع غذای بچه گربه

غذای بچه گربه
  • برای نگهداری کردن از بچه گربه باید تمام نکات مراقبتی را در خصوص نگهداری آنها رعایت کرده و به تغذیه آنها اهمیت بدهید. در خصوص تغذیه و نگهداری بچه گربه باید صاحبین آن از آگاهی و دانش لازم برخوردار باشند. بر اساس اصول برای سلامتی بیشتر گربه باید از همان بچگی به تغذیه او اهمیت داد. در پاسخ به این سوال که غذای بچه گربه چیست باید گفت، حیوان خانگی شما در هر سنی به نوع خاصی از غذا به میزان مناسب احتیاج دارد. در این مطلب تمام نیازهای غذایی گربه در سنین مختلف توضیح داده شده است.

    غذای بچه گربه چیست؟

    غذای بچه گربه چیست؟ غذاي بچه گربه در واقع مواد غذایی بسیار مناسبی بوده که به سلامتی و رشد بهتر او کمک کرده و مورد علاقه حیوان می‌باشد. گربه‌ها در نژادهای گوناگون علاقه زیادی به خوردن گوشت داشته و اکثر آنها گوشت خوار هستند.

    با استفاده از مواد خوراکی بر پایه گوشت می‌توانید موجب تغذیه سالم گربه خود شوید و از ضعف یا بیماری‌های مختلف در بدن او جلوگیری نمایید. صاحبین این حیوانات خانگی باید توجه داشته باشند در غذاي بچه گربه، تمام کربوهیدرات، چربی، ویتامین و املاح معدنی مورد نیاز بدن او موجود باشد.

    در مواردی دیده شده که فرد از سبزیجات در غذای گربه خود استفاده کرده، اما این کار بسیار اشتباه است. بدن گربه قادر به هضم مواد و ترکیبات موجود در سبزیجات نبوده و مشکلاتی در دستگاه گوارش او ایجاد خواهد شد. برای درمان بیماری های گوارشی از غذای رویال کنین گاسترو استفاده کنید.

    باید بدانید غذای بچه گربه خانگی با غذای بچه گربه خیابانی کاملا متفاوت بوده و اگر تمایل و علاقه زیادی دارید که به گربه‌های خیابانی غذا بدهید، باید در این زمینه اطلاعات لازم را بدست آورید.

    همانطور که می‌دانید نگهداری از حیوان خانگی مسئولیت بسیار بزرگی دارد برای اینکه دچار بیماری های مختلف نشود باید حتما انواع واکسن گربه را در زمان های مشخص شده برای او بزنید تا به حفظ سلامت و تقویت سیستم ایمنی او کمک کنید.

    غذای بچه گربه یک ماهه

     

    غذای بچه گربه چند روزه

     

    مناسب‌ترین و کامل‌ترین غذای بچه گربه یک ماهه، شیر بوده که معمولاً توسط مادر او تامین خواهد شد. مادر گربه از زمان تولد با شیر خود تمام مواد مغذی لازم را برای گربه چند روزه فراهم کرده و تا یک ماهگی او را به طور کامل تغذیه می‌کند.

    در مواردی مادر گربه قادر به شیر دادن او نبوده و باید برای این بچه گربه از شیر گربه ماده دیگر حتماً در رژیم غذایی او استفاده کنید تا نیازهای تغذیه‌ای او به طور کامل تأمین گردد. به طور کلی بچه گربه از زمان تولد تا سه هفتگی به غیر از شیر قادر به خوردن مواد خوراکی دیگر نیست. اگر به هیچ عنوان به شیر گربه ماده دسترسی ندارید می‌توانید با نظر دامپزشک، از شیر دیگری به جای آن برای تغذیه بچه گربه خود استفاده کنید.

    بعد از اینکه سن گربه شما از ۳ هفته بیشتر شد، می‌تواند علاوه بر شیر، مواد خوراکی استاندارد خیس مانند کنسرو گورمت نیز مصرف کند. این مواد غذایی مخصوص برای گربه‌هایی که کمتر از 1 ماه دارند، تولید می‌شوند، زیرا بعد از سه هفتگی تغذیه گربه نسبت به روزهای ابتدایی متفاوت خواهد شد.

    غذای بچه گربه چند روزه بهتر است همان شیر مادر باشد، در این صورت بچه گربه هرگز بیمار نشده و سیستم ایمنی قوی‌تری دارد. برای گربه‌هایی که سن آنها کمتر از دو ماه بوده، می‌توانید مقداری سینه مرغ را پخته و به او جهت تغذیه بدهید. گربه‌هایی که حدود سه هفته یا یک ماه از زمان تولد آنها گذشته می‌توانند حدود ۴ الی ۶ بار در روز، با حجم بیشتری غذا مصرف کنند. هم چنین می توانید از پوچ گربه رویال کنین برای این گربه ها استفاده کنید.

    زمانی که گربه شما به یک ماهگی رسید، باید علاوه بر شیر او را به خوردن مواد خوراکی دیگر علاقه مند کنید. غذاهای ویژه‌ای برای گربه‌های یک ماهه در نظر گرفته شده تا به راحتی با خوردن آنها موفق به ترک شیر شود‌. غذای گربه رویال کنین کیتن می تواند یک انتخاب مناسب برای این دوره باشد.

    بهتر است در حین رشد گربه‌تان از مولتی ویتامین گربه استفاده کنید تا از سلامت حیوان خانگی خود اطمینان حاصل کنید، از آنجاکه سلامت گربه برای شما اهمیت زیادی دارد بهتر است از حالا تمامی موارد مورد نیاز را رعایت کنید.

    غذای بچه گربه دو ماهه

    به راحتی می‌توانید برای بچه گربه دو ماهه خود از غذاهای خشک مخصوص سن او استفاده کنید. در فروشگاه حیوانات خانگی انواع غذای خشک گربه برای گربه دو ماهه و سنین بالاتر موجود می‌باشد. بعد از اینکه گربه شما وارد سه ماهگی شد، دیگر مانند قبل از وعده غذایی بسیار زیاد در روز برای او استفاده نکنید. سه وعده غذایی برای گربه‌های سه ماهه در طول روز جهت رشد و سلامتی او کافی می‌باشد. دقت کنید زمانی که از غذای خشک برای بچه گربه خود استفاده کردید، حتماً یک ظرف آب در کنار وعده غذایی او قرار بدهید. برای گربه های سه ماهه به بالا شما می توانید گاهی اوقات به گربه خود تشویقی گربه وینستون بدهید.

     

     

    به بچه گربه چه غذایی بدهیم؟

    معمولاً غذای بچه گربه چند روزه تنها شیر بوده که موجب تقویت بدن و رشد سالم او خواهد شد. می‌توانید از شیر خشک مناسب با نظر دامپزشک برای تغذیه بچه گربه خود استفاده کنید. در هنگام خرید شیرخشک مطمئن شوید که از بهترین مارک غذای گربه انتخاب کنید. نحوه شیر دادن به بچه گربه بسیار مهم بوده و در سلامت او تاثیر دارد.

    بعد از مخلوط کردن آب گرم و پودر شیر خشک، حتماً دمای آن را کنترل کرده و به صورت نیمه گرم به بچه گربه بدهید تا زبان و دهان او دچار سوختگی نشده و به او آسیب وارد نشود.

    با حجم بسیار کم و به دفعات زیاد به بچه گربه تازه متولد شده خود، اقدام به شیر دادن کنید. معمولاً بچه گربه چند روزه هر یک الی دو ساعت به خوردن شیر نیاز دارد.‌ از زمان تولد بچه گربه تا یک ماهگی باید به دفعات زیاد، هر یک الی دو ساعت اقدام به شیر دادن او کرده تا زنده بماند و بیمار نشود.

    بعد از حدود یک ماهگی می‌توانید از غذاهای ویژه و مخصوص برای گربه خانگی خود استفاده کنید. مهمترین نکته در غذا دادن به گربه توجه به بالانس بودن آن غذا می‌باشد. برای گربه خود از غذای بالانس شده در رژیم او استفاده کنید تا بر اساس میزان فعالیت نوع نژاد وزن گربه و سن او باشد و تمام مواد مغذی بدن او را تامین کند. از غذایی که بدون در نظر گرفتن سن و نژاد گربه تهیه شده، برای بچه گربه خود استفاده نکنید زیرا برای رشد و سلامتی او مضر است.

    تغذیه بچه گربه با غذای خشک

     

    غذای بچه گربه چیست

     

    می‌توانید با توجه به شرایط بچه گربه و سن او، از غذای خشک مخصوص برای تغذیه حیوان استفاده نمایید. برای گربه‌های ۱ ماهه تا یک ساله انواع غذای خشک ویژه تولید شده که متناسب با میزان فعالیت و سن او بوده و تمام نیازهای تغذیه‌ای و کالری روزانه او را برطرف می‌سازد. در این زمان از بعضی از غذاهای تشویقی و بستنی نیز میتوانید استفاده نمایید خرید بستنی گربه وینستون یک گزینه مناسب برای تشویق گربه شماست.

    غذای خشک بر اساس تمامی استانداردها از بهترین ترکیبات ضروری برای بچه گربه‌ها تولید شده و هضم آن برای توله گربه راحت می‌باشد. تنها زمانی می‌توانید غذای خشک را وارد رژیم غذایی بچه گربه کنید که سن او بیشتر از یک ماه باشد. غذای بچه گربه رفلکس پلاس یکی از غذاهای باکیفیت برای این موجودات دوستداشتنی است.

    فرمولاسیون در نظر گرفته شده برای تولیدات غذای خشک بچه گربه، متناسب با ساختار بدنی او بوده و سازگاری بالایی با دستگاه گوارش حیوان خانگی دارد. بچه گربه‌هایی که به طور مرتب از غذای خشک استاندارد مثل غذای گربه هیلز در رژیم خود استفاده کرده اند، کمتر بیمار شده و بدن قوی تری دارند.

    در هنگام خریدن انواع غذای خشک مخصوص برای بچه گربه خود، حتماً علایق و ذائقه حیوان خانگی خود را در نظر گرفته تا حیوان تمایل به خوردن آن داشته باشد. توجه کنید تمام ترکیبات موجود در غذای خشک انتخاب شده بر پایه چربی های مفید و گوشت یا همان پروتئین حیوانی باشد تا عضلات بچه گربه به درستی رشد کند. یکی از انواع غذاهای مخصوص گربه ها غذای گربه هپی کت است که تمامی نیاز های تغذیه ای آن ها را فراهم می‌کند.

     

    انواع غذاهای مخصوص برای بچه گربه ها

    افراد می‌توانند برای تغذیه بچه گربه خود از غذاهای مناسب خانگی یا غذاهای آماده مخصوص او مانند غذای گربه پروپلن استفاده کنند. برای درست کردن غذاهای مخصوص جهت تغذیه بچه گربه باید تمام نکات لازم را در نظر بگیرید و غذایی با فرمولاسیون استاندارد برای او تهیه کنید.

    انواع غذای مخصوص کاملاً ایمن سرشار از منابع غذایی غنی برای تغذیه مناسب بچه گربه‌ها تولید و عرضه شده که متناسب با سن و نیازهای تغذیه‌ای آنها می‌باشد.

    غذای مخصوص بچه گربه باید اندازه استانداردی از خوراکی و مواد مغذی را دارا باشد تا برای سلامت بدن آنها مشکلی ایجاد نکند. باید در رژیم غذایی بچه گربه خود از مواد غذایی کامل شامل آب تازه، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، اسیدهای چرب، مواد معدنی، چربی‌های مفید و پروتئین‌های حیوانی استفاده کنید. شما برای تامین نیازهای بدن بچه گربه ها می توانید از قرص تاپ تن بیفار گربه استفاده کنید.

    تغذیه توله گربه‌ها با این غذاهای خانگی کار کاملا حساسی بوده و فرد باید در تهیه کردن آن دقت بالایی داشته باشد و با رعایت استانداردهای لازم از مواد غذایی مناسب استفاده کند.

    سخن پایانی

    در این مطلب تمام مواد غذایی لازم برای بچه گربه جهت مراقبت و نگهداری اصولی او توضیح داده شد. برای اینکه بچه گربه شما سرحال و سالم باشد، به تمام دستورات غذایی در رژیم او توجه کرده تا حیوان خانگی شما به درستی پرورش یابد. استفاده از غذای خشک مخصوص در رژیم بچه گربه یک ماهه تا یک ساله، موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد بهتر او خواهد شد.

    برای تهیه کردن غذای مخصوص گربه حتماً با در نظر گرفتن نوع نژاد، سن، وزن و دیگر مشخصات حیوان خود اقدام به خرید غذای بچه گربه کنید تا متناسب با نیازهای بدن حیوان باشد. اگر تهیه کردن غذای مخصوص گربه برای شما هزینه زیادی به همراه داشت، می‌توانید با در نظر گرفتن تمام استانداردها و نکات لازم خود در خانه یک غذای خانگی برای گربه تهیه کنید. با تغذیه اصولی بچه گربه چند روزه از همان ابتدا می‌توانید او را به خوردن مواد غذایی عادت داده و موجب رشد سالم او شوید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۶ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد
    نیاز به راهنمایی دارید؟ در خدمتتون هستیم
    ×
    فرزاد شکوهی Whatsapp chat
    سمیرا خاتونی Whatsapp chat