صفحه اصلی / مقالات علمی / ایده های خلاقانه برای غذای خانگی گربه

ایده های خلاقانه برای غذای خانگی گربه

غذاهای گربه خانگی
  • یکی از مهمترین عوامل برای سلامتی بدن گربه ها تغذیه سالم است که شما با کمترین هزینه می توانید بهترین غذا را در خانه برای گربه خود تهیه کنید که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی غذاهای گربه خانگی می پردازیم.

     

    غذای خانگی گربه چیست؟

    برای درک بهتر از موضوع غذاهای گربه خانگی باید به این مسئله توجه کنید که گربه های خانگی به علت فعالیت کمتر و تحرک کم نیاز به غذای گربه با کیفیت دارند تا باعث سلامتی آنها شود. برای تهیه غذای گربه خانگی باید به پروتئین ، چربی ، مواد معدنی ، ویتامین ، کربوهیدرات در داخل غذاها توجه کنید و با یک رژیم غذایی مناسب بهترین غذا را درست کنید و در کنار گوشت از مواد دیگری مانند شیر ، تخم مرغ ، پنیر و غیره هم استفاده کنید.

     

    دلایل تهیه غذای خانگی گربه ها

    غذاهای گربه خانگی

    غذاهای گربه خانگی بسیار خوش خوراک ؛ سالم و خوشمزه است و از مواد سالم تهیه می شود که یکی از نکات مهم در تهیه غذای این موجودات تعادل مواد غذایی است که به حیوان آسیب نرساند و باعث تقویت بدن و سلامتی آنها شود.

    از دلایل مهم دیگر این است که این غذاها طبیعی هستند مانند گوشت که گربه با دندان های تیز خود آن را پاره یا برش می دهد و غریزه گوشتخوار بودن آن را برطرف می کند ولی در مورد غذاهای خشک و آماده این نیاز برطرف نمی شود. همچنین هضم غذاهای خانگی بسیار راحت است تا غذای خشک و غذای خشک هضم سنگین تری دارد و کنترل این غذاها بسیار راحت تر است چون خود شما مواد اولیه آن را تهیه می کنید. از دیگر موارد هزینه غذاهای خانگی   است که بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

     

    مواد مورد نیاز در غذاها برای گربه

    پروتئین حیوانی

    یکی از مهمترین مواد غذایی گوشت است که دارای پروتئین است و چون پروتئین دارای آمینواسیدها است سیستم ایمنی بدن گربه را تقویت می کند. بنابراین استفاده از گوشت ، مرغ ، ماهی سالمون ، تخم مرغ ، تن ماهی ، بوقلمون ، گاو برای گربه ها نیازمند است.

     

    کربوهیدرات ها

    یکی از موارد مهم در غذاهای گربه خانگی کربوهیدرات  ها است که برای گربه ها واجب است و باعث تامین منبع انرژی آنها می شود. از بهترین کربوهیدرات ها می توان به برنج ، گندم ، سیب زمینی ، ذرت ، سبزیجات اشاره کرد که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی اورنگ پت به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه مواد غذایی گربه ها مشاوره و راهنمایی بگیرید.

     

    مواد معدنی

    غذاهای گربه خانگی

    مواد معدنی هم برای بدن این موجودات ضروری است مانند کلسیم برای تقویت استحکام استخوان ها ، آهن که در سبزیجات ، جگر ، گوشت و غلات وجود دارد که باعث رشد گربه ها می شود و منیزیم که در شیر ، گندم ، سویا وجود دارد از مهمترین منابع معدنی می باشد.

     

    ویتامین ها

    ویتامین ها هم در غذای تر گربه خانگی بسیار مهم است و نقش بسیار مهمی برای سلامتی این موجودات دارد که شامل ویتامین D, B, B2, B6, B1  است .

    اسیدهای چرب

    گربه ها هم مانند انسان ها به اسیدهای چرب و چربی نیاز دارند تا بتوانند به فعالیت های روزانه خود و جست و خیز ادامه دهند که چربی ها در ماهی و گوشت وجود دارد.

    آب تازه

    آب از مهمترین مواد برای سلامتی بدن گربه است که نقش حیاتی دارد و گربه ها برای حفظ تعادل بدن خود ، دفع نمودن مواد سمی ، کمک به توزیع مواد غذایی در بدن به آب نیاز دارند و به علت اینکه گربه ها کمتر آب مصرف می کنند می توانید از طریق غذا خوردن آب خوردن را به آنها یاد دهید که به همین منظور شما می توانید به سایت فروشگاه اینترنتی اورنگ پت مراجعه و نحوه خرید انواع مواد غذایی را مشاهده نمایید.

    سخن پایانی

    در مورد غذاهای گربه خانگی صحبت کردیم که تغذیه گربه یکی از عوامل اصلی برای سلامت بدن آنها می باشد و در صورتی که یک گربه دارای رژیم غذایی مناسب باشد از چاقی و بیماری های دیگر پیشگیری می شود و باعث افزایش سلامتی و طول عمر این موجودات می شود که به همین منظور شما می توانید با فروشگاه اینترنتی اورنگ پت ارتباط و از نحوه خرید غذای گربه های خانگی اطلاع حاصل کنید.

    اورنگ پت پت شاپ معتبر ایران.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد