سگ سرابی

سگ سرابی اورنگ پت
  • این نژاد از بهترین سگ های اصیل در ایران است که بسیار محبوب و در کشورهای دیگر هم مشاهده می شود. این نژاد دارای قدرت جسمانی بالا و شجاعت و جسارت بالایی دارد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی سگ سرابی می پردازیم.

    مشخصات نژاد سگ سرابی اصیل

    سگ سرابی یکی از نژادهای سگ اصیل ایرانی است که به نام ماستیف ایرانی یا شپرد ایرانی شناخته می شود. این سگ در شمال غربی ایران به عنوان یک سگ نگهبان از آن استفاده می شود. از این سگ برای نگهبانی خانه ، باغ و ویلا ، گله ها و کارگاه استفاده می شود. یکی از قوی ترین و بزرگ ترین سگ ها در جهان است و وزن آن ۵۵ تا ۹۰ کیلوگرم و قد آن ۷۰ تا ۹۰ سانتی متر است و به رنگ قهوه ای تیره ، مشکی ، حنایی می باشد و طول عمر آن ۱۲ تا ۱۷ سال است.

     

     

    برای اطلاع و استعلام بیشتر قیمت غذای سگ ارزان از طریق فروشگاه اورنگ پت اقدام نمایید تا تنوع محصولات را کامل و به صورت یکجا ببینید و به راحتی خرید خود را انجام دهید.

    خصوصیات فیزیکی و جسمانی

    زادگاه سگ سرابی در شهر سراب استان آذربایجان شرقی است که منطقه ای کوهستانی است و این سگ در برابر همه شرایط آب و هوایی مقاوم است . پوست این سگ ضخیم و دو لایه است طوری که لایه زیرین یک عایق در زمستان سرد و تابستان گرم می باشد.

    لایه بیرونی آن یک عایق مقاوم در برابر آب و برف است و در برابر آسیب های حیوانات وحشی بسیار مقاوم و زخم های عمیق بر نمی دارد. اسکلت بندی آن بسیار عضلانی و قدرتمند است و اندازه چشم های آن متوسط ، دارای ظاهری با جثه قوی ، سری بزرگ و آرواره های قدرتمند و دندان های بزرگ دارد . چالاکی و استقامت بالا و از هیچ دشمنی نمی هراسد و با خرس و شیر می جنگد.

    شرایط نگهداری

    سگ سرابی براب نگهداری در آپارتمان مناسب است ولی باید در طول روز فعالیت داشته باشد‌. در خانه آرام ، مهربان و مطیع است و داشتن یک حیاط برای بازی بسیار عالی است. این سگ ها تا ۲ سالگی رشد می کنند و بسیار باهوش و مستعد یادگیری و آموزش هستند و به راحتی می توان آنها را در خانه نگهداری کرد. این نژاد قدمت خیلی زیادی دارند و جزو سگ های گله و سگ کاری دسته بندی می شوند.

    انواع سگ سرابی

    سگ سرابی

    این سگ ها دارای دو نوع پوشش خارجی هستند که بعضی پر مو و نرم و دیگری کم مو و زبر می باشند. در سگ های پر مو پاهای آنها موهای زیادی دارد و راه رفتن بر روی یخ و برف برای آنها آسان است و به رنگ های سیاه ، طوسی ، سفید هستند. سگ های کم مو دارای پنجه های بزرگ و محکم و گام های بزرگ هستند و حس بویایی قوی و حس ششم نسبت به حوادث دارند. این سگ ها بر خلاف جثه هیکل بزرگ و چالاک دارند و پوست آنها بسیار ضخیم است.

    تغذیه سرابی چگونه است ؟

    برای این سگ ها غذای خشک سگ در دسته بندی های مختلف که دارای پروتئین ، چربی ، فیبر ، سدیم ، پتاسیم و فسفر است در بازار موجود می باشد. چون تغذیه و شرایط محیط بر روی آنها تاثیرگذار است و این نوع سگ یک همدم خوب برای صاحب خود می باشد. که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان اورنگ پت به صورت آنلاین ارتباط و در مورد نحوه آموزش و تغذیه این نژاد مشاوره و راهنمایی بگیرید.

     

    برای خرید و مشاهده لیست قیمت لباس سگ پاکوتاه می‌توانید به فروشگاه اورنگ پت مراجعه کنید تا لباسی مناسب و هم سایز سگ‌تان تهیه کنید.

     

    چگونه سگ سرابی را تربیت کنیم؟

    برای تربیت این نژاد باید از تولگی این کار را شروع کنید مانند فرمان بنشین یا بمان که یادگیری این حرکات برای این سگ ها بسیار اهمیت دارد. گاز گرفتن یا گاز نگرفتن هم یکی دیگر از موارد مهم در یادگیری این نوع سگ است که سگ متوجه می شود به چه کسانی باید حمله کند یا حمله نکند. از طریق آموزش می توانید به کسی آسیب نرسانید.

    سخن پایانی

    سگ سرابی یک نژاد نادر و خاص در ایران است که همتا ندارد و سگ ارزشمندی محسوب می شود و نگهداری آن نیاز به تجربه و دقت دارد و شما به راحتی می توانید آن را تربیت کنید که به همین منظور شما می توانید با اورنگ پت ارتباط و از نحوه خرید غذا و محصولات مرتبط به سگ اطلاع حاصل کنید.

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد