صفحه اصلی / مقالات علمی / همه چیز درباره سگ بولداگ | سگی پرقدرت و دوست داشتنی

همه چیز درباره سگ بولداگ | سگی پرقدرت و دوست داشتنی

سگ بولداگ
  • بولداگ از انواع مختلف نژاد سگ در دنیاست که در میان تمام نژادهای سگ در دنیا، بسیار خاص و دوست داشتنی است. به احتمال بسیار زیاد، شما این نژاد سگ در دنیا را با هیچ نوع نژاد دیگر، اشتباه نخواهید گرفت. زیرا خصوصیات ظاهری و حتی رفتاری این حیوان، با دیگر نژادها متفاوت است.

    سگ بولداگ دارای قیافه ای عجیب و غریب ولی بامزه است. بسیاری از افراد در اولین برخورد با این سگ، تصور می کنند که این نژاد سگ بسیار خطرناک است و از حیوانات بسیار خشن و وحشی است. اما این تصور کاملا غلط است. سگ های بولداگ، برخلاف چهره خشن و وحشتناک شان، رفتاری بسیار جالب و بامزه دارند. باید کنار این فرشته های کوچک بنشینید تا ببینید که چه رفتار معصومانه و بامزه ای دارند.

    ما در این مقاله قصد داریم تا پیرامون انواع سگ بولداگ برای شما صحبت کنیم. همچنین در صدد آن هستیم تا خصوصیات و ویژگی های ظاهری و نکات مهم تغذیه ای این نوع سگ را برای شما شرح دهیم. پس با ما همراه باشید.

    تاریخچه سگ بولداگ

     

    بولداگ

     

    سگ بولداگ هم دارای تاریخچه ای جدا برای خود می باشد. سگ بولداگ در دنیا به سگ آمریکایی معروف است. در واقع اکثر افراد دنیا، سگ های بولداگ را به نماد و فرهنگ آمریکایی می شناسند. اما باید گفت که تاریخچه به وجود آمدن این نوع سگ ها از کشور آمریکا نیست. در واقع خاستگاه سگ بولداگ در کشور بریتانیا است. این حیوان برای اولین بار در سرزمین های بریتانیا پیدا شد و کم کم به کشورهای دیگر مانند فرانسه و آمریکا آورده شد. در این کشورها، کم کم با تولید مثل و جفت گیری این سگ ها با برخی از نژادهای دیگر، طی صدها سال، نژاد بولداگ های همان کشور ایجاد شد. اما در واقعیت باید گفت که خاستگاه و نژاد اصیل سگ های بولداگ در کشور انگلستان است.

    باید پذیرفت که سگ های بولداگ، ظاهری بسیار خشن و سری بزرگ دارند. اما وقتی در کنار این سگ ها باشید، می بینید که خوی وحشی گری در آنها پایین تر از بسیاری از نژادهای دیگر است. شاید برخی از افراد این سگ ها را با نوع پیت بول که وحشی ترین سگ در دنیاست، اشتباه بگیرند. اما این دو کاملا متفاوت از یکدیگر بوده و حتی در ظاهر هم مثل یکدیگر نیستند.

    سگ های بولداگ نمادی از فرهنگ و تاریخ کشور آمریکا می باشد. این اتفاق کاملا طبیعی است. زیرا کشور آمریکا، تحت سلطه دولت بریتانیا بوده و این کشور در اصل با قدرت و خواست انگلستان اداره می شود. پس می توان گفت که این کشور، فرهنگ و تاریخ خود را از بریتانیا دارد. سگ بریتانیایی بولداگ نیز از همین کشور به سرزمین و قاره آمریکا برده شده است.

    نژاد اصلی سگ های بولداگ انگلیسی امروزی، به سگ های ماستیف باز می گردد. این نوع سگ ها برای نبرد و مسابقه با گاوها در انگلستان استفاده می شد. اما رفته رفته، انگلیسی ها متوجه شدند که این مسابقات، کاری بیهوده است و در پی این بودند که سگ های وحشی ماستیف را هم از بین ببرند. اما عده ای توانستند برای جلوگیری از این اقدام، نوعی از سگ های ماستیف که خوی وحشی گری کمتری داشتند را انتخاب کنند و با زاد و ولدهای پی در پی، نسل و نژاد سگ های بولداگ امروزی را پدید بیاورند. این سگ ها نه گاز می گیرند و نه به کسی حمله ور می شوند. بسیار مهربان و حرف شنو هستند.

    ممکن است شما جزو افرادی باشید که به تازگی سگ خریداری کرده‌اید، توصیه می‌کنم برای انتخاب مناسب نام سگ به مقالات اورنگ پت مراجعه بفرمایید تا بهترین اسم را برگزینید.

    معرفی انواع سگ بولداگ

    سگ های بولداگ در دنیا، نژادهای مختلفی دارند. معروف ترین نژاد سگ بولداگ در دنیا، همان سگ های بریتیش هستند. اما محبوبیت این سگ ها به قدری در دنیا زیاد است که برخی از افراد به فکر ترکیب نژاد و زاد و ولد آنها در دیگر کشورها افتاده و نژادهای مختلفی به وجود آورده اند. ما در اینجا چند مورد از انواع آنها را معرفی می کنیم:

    • بولداگ انگلیسی

     

    بولداگ انگلیسی

     

    انگلیش بولداگ یا همان بولداگ انگلیسی، از معروف ترین نژادهای سگ بولداگ است که همچنان در کشور انگلستان و سایر کشورها وجود داشته و همدم و هم بازی بسیاری از افراد علاقه مند به سگ می باشد.

    • بولداگ های آمریکایی

     

    بولداگ آمریکایی

     

    این نوع از سگ های آمریکایی همان نژاد انگلیسی هستند که برای اولین بار به این کشور آورده شدند. وزن نر آن، مابین 32 تا 54 کیلوگرم است و ماده در حدود 27 تا 41 کیلوگرم وزن دارد. معمولا این نژاد از سگ های بولداگ می تواند 7 الی 14 توله را بدنیا بیاورد.

    • بولداگ اسپانیایی

     

    بولداگ اسپانیایی

     

    این نوع سگ، وزنی در حدود 35 تا 40 کیلوگرم دارد و قد و قواره آن در حدود 55 الی 63 سانتی متر است. بولداگ اسپانیایی به آلانو معروف است و بدنی عضلانی و ورزیده دارد. پنجه های درشت و شکمی رو به داخل دارد و همچنین می تواند به مدت طولانی بدود. این سگ با انرژی نیاز به رژیم غذایی با کیفیت دارد که بتواند نیازهای متابولیسمی بالای این سگ را رفع کند، شما با خرید غذای سگ رویال کنین برای این نژاد می توانید از این نظر خیالی آسوده داشته باشید.

    • بولداگ برزیلی

     

    بولداگ برزیلی

     

    در میان سگ های بولداگ، نوع برزیلی آن می تواند کمی خشن باشد. قدرت ردیابی این حیوان بسیار بالاست. نگهداری از این سگ، در بسیاری از کشورها غیر قانونی است. زیرا خشن و وحشی می باشد. به این سگ، ماستیف برزیلی گویند.برای مراقبت از این سگ حتما واکسیناسیون و نظافت و کوتاه کردن ناخن‌های او رادر اولویت قرار داده و با استفاده از سوهان و ناخن گیر سگ مناسب ناخن های آن را به طور مداوم کوتاه کنید.

    • فرنچ بولداگ با بولداگ فرانسوی

     

    بولداگ فرانسوی

     

    بولداگ فرانسوی به دلقک خفاشی معروف است و نوعی نژاد تغییر یافته از انگلیس بولداگ می باشد.

    ممکن است نژادهای دیگری از سگ بولداگ در گوشه و کنار وجود داشته باشد که هر کدام دارای شکل و قیافه و رفتار خاصی باشند. اما در حال حاضر، معروف ترین نژاد سگ های بولداگ، همین 5 نوع نژادی بود که در بالا معرفی شد. البته در میان این سگ ها نیز، بولداگ انگلیسی از همه معروف تر است. حتی در کشور ما نیز نمونه های مختلفی از این نژاد وجود دارد که در پانسیون های سگ، نگهداری و یا خرید و فروش می شود.

    اگر تمایل به نگهداری از سگ یا گربه دارید و سوالی که برایتان پیش آمد این است که سگ بخرم یا گربه می‌توانید مقالات دیگر ما را بخوانید.

    ویژگی های ظاهری بولداگ انگلیسی

    بولداگ انگلیسی از سگ های بسیار بی آزار و مهربان در میان سگ های خانگی است. این سگ به خاطر داشتن چهره بسیار بامزه و دوست داشتنی خود، معروف شده است. اگر نگاهی به بولداگ انگلیسی بیندازید، متوجه می‌شوید که سر این حیوان به نسبت جثه و اندام و همچنین در مقایسه با سایر سگ ها، بزرگ تر است. پوست صورت بولداگ انگلیسی، کشیده و حالت چروک دارد. اتفاقا همین امر منجر به ایجاد یک چهره تقریبا خشن ولی با مزه در این نژاد از سگ شده است. شاید در وهله اول این سگ را بسیار خشمگین بپندارید و به خاطر قیافه ی تقریبا وحشتناک آن، تصور کنید که بسیار وحشی است، اما دقیقا برعکس است.

    سگ های بولداگ انگلیسی از پاهای تقریبا کوتاهی برخوردار است که به هنگام راه رفتن، تن این حیوان را به زمین نزدیک تر می کند. وقتی بولداگ انگلیسی در حال راه رفتن یا دویدن است، حالت قلدرانه و خنده داری را به این سگ می دهد که می تواند حس خنده و وحشت، هر دو را در انسان بیدار کند.

    بولداگ انگلیسی نر با وزنی در حدود 25 و ماده آن با وزنی در حد 20 کیلوگرم است. این نژاد از سگ های انگلیسی دارای قد و قواره ای تقریبا 30 تا 35 سانتی متر هستند. به این سگ ها پاکوتاه گفته می شود. عمر آنها بین 8 تا 12 سال است و با رنگ های مختلفی وجود دارند. جثه ی ریز اما قوی این سگ نیاز به مواد معدنی و ویتامین های ضروری برای حفظ قدرت و استقامت دارد، شما برای تامین مواد مغذی ماهیچه‌های قوی و داشتن استخوان سالم در این سگ انگلیسی می توانید از قرص تاپ تن سگ استفاده کنید.

    خصوصیات سگ بولداگ

    خصوصیات سگ های بولداگ با نژادهای دیگر سگ ها، بسیار متفاوت است. اما در میان سگ های بولداگ نیز، هر کدام دارای خصوصیات رفتاری خاصی هستند که ممکن است با دیگری متفاوت باشد.

    از خصوصیات سگ بولداگ انگلیسی می توان به با مزگی و هوشیاری او اشاره کرد. اگر دوست دارید در خانه تنها نباشید و یک حیوان تقریبا بازیگوش ولی با هوش داشته باشید، می توانید روی سگ بولداگ انگلیسی حساب باز کنید. البته انگلیش بولداگ های کوچک، شیرین تر و با مزه تر هستند. این سگ ها اصلا به سمت شما حمله ور نمی شوند و خوی وحشی گری ندارند.

    سگ بولداگ برزیلی، در میان تمام سگ های بولداگ و نژادهای ماستیف انگلیسی، قدرت ردیابی بالایی دارد. این سگ از نظر بویایی و قدرت حافظه سپاری، در میان سایر بولداگ ها، زبانزد است. خصوصیات سگ بولداگ برزیلی، منجر به این شده تا این نژاد و گونه ی خاص، کمی خشن و وحشی باشد. معمولا در شکار، از این نوع سگ استفاده می شود. خصوصیات سگ بولداگ برزیلی منجر شده تا نگهداری آن در پانسیون ها و جاهای خاص صورت بگیرد. نمی توان از این سگ در خانه نگهداری کرد.

    سگ آلانو یا بولداگ اسپانیایی نیز از سگ های بولداگ بسیار معروفی است که ظاهری درشت دارد و از خصوصیات بارز او می توان به دویدن بسیار سریع و هیکل ورزیده او اشاره کرد. این حیوان در درگیری با سایر حیوانات بزرگتر از خود، تا سر حد مرگ مبارزه می کند. بسیار فرمان پذیر و با کودکان، رفتاری مسالمت آمیز دارد. این سگ بسیار قابل اعتماد بوده و آستانه تحمل درد او بسیار بالاست.

    نحوه نگهداری از انگلیش بولداگ

     

    خصوصیات بولداگ

     

    بریتیش بولداگ، از نژاد هایی است که برای نگهداری در آپارتمان و خانه بسیار مناسب بوده و نمی توان آنها را در حیاط منزل یا بیرون نگهداری کرد.

    بهتر است برای نگهداری بولداگ انگلیسی،شرایطی را فراهم کنید که به جای زایمان طبیعی، سزارین شود. زیرا پاها و لگن او بسیار کوچک است. بهتر است در هنگام نگهداری از این سگ در آپارتمان، روزانه 30 دقیقه برای پیاده روی او اختصاص دهید. بیشتر از این مقدار برای او نیاز نیست زیرا جثه کوچکی دارد.

    مراقب باشید که کودکان در هنگام بازی با آنها، زیاد حوصله آنها را سر نبرند زیرا امکان دارد گاز بگیرند. همچنین در صورتی که با او رفتار بد و خشن داشته باشید، محل را ترک کرده و دیگر به سمت شما نمی آید.

    نکات مهم درباره تغذیه بولداگ

    خوردن غذا برای توله های سگ بولداگ بسیار مهم است. سگ بولداگ در زمان کودکی باید بر اساس هر یک کیلوگرم وزن بدن خود، 40 تا 120 کیلو کالری غذا مصرف کند. گاهی وعده های غذایی یک بولداگ می تواند تا 4 وعده باشد، شما می‌توانید این وعده‌های غذایی را در یک ظرف غذای سگ قرار دهید تا حیوان خانگی راحت‌تر از این غذا استفاده کند.

    بهتر است از ابتدا و در همان زمان که بولداگ در دوران کودکی است، غذا خوردن او را کنترل کنید. زیرا این سگ های بامزه، پتانسیل پرخوری دارند و ممکن است زیاده روی در این کار منجر به ایجاد مشکلاتی در سلامتی آنها شود. به همین دلیل باید روی غذای آنها به شدن کنترل داشته باشید و غذای خشک متناسب با این نژاد تهیه کنید برای اطلاع از قیمت غذای خشک سگ کلیک کنید.

    مهم ترین نکته در مورد خوراکی این سگ ها این است که در 4 الی 5 ماه اول، نوع غذای آنها را ثابت نگه دارید. سپس کم کم غذای آنها را جدیدتر کنید و برخی از مواد غذایی جدید را به رژیم آنها اضافه کنید. اگر مدفوع آنها بیشتر شد و کمی نرم بود، بهتر است به مدت 2 هفته به روال قبل بازگردید و بعد از آن، یک غذای سگ ارزان جدید دیگر برای آنها در نظر بگیرید.

     

     

    قیمت سگ بولداگ چقدر است؟

    خرید سگ بولداگ و نگهداری از آن، نیازمند در نظر گرفتن یک بودجه اولیه برای خرید است. سگ های انگلیش بولداگ در کشور ما هم خرید و فروش می شوند و قیمت معادل 8 تا 10 میلیون تومان دارند. شما می توانید برای خرید این سگ ها به محل نگهداری و پانسیون ها مراجعه کنید.

    نتیجه گیری

    سگ بولداگ بر خلاف بسیاری از تصورات، سگ بی آزار و با مزه ای است که می توان آن را در خانه نگهداری کرد. البته در صورتی که انگلیش بولداگ خریداری کنید و اجازه ندهید حوصله او سر برود. این سگ ها عاشق بازی و تفریح هستند. شما می توانید یکی از آنها را برای خود خریداری کرده و از بودن در کنار آن، لذت ببرید.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد