صفحه اصلی / مقالات علمی / ریزش مو در سگ ها و درمان آن

ریزش مو در سگ ها و درمان آن

ریزش مو در سگ ها و درمان آن
  • ریزش مو در سگ ها و درمان آن

    در حال حاضر یک بیماری تحت عنوان آلوپسی به بیان دیگر، ریزش مو در حیوانات به‌ خصوص سگ‌ها و گربه‌ها بسیار شایع شده است. البته ریزش مو در سگ ها تنها به دلیل بروز این بیماری نیست. بلکه دلایل متعدد دیگری نیز دارد که باید در ابتدا توسط دامپزشک تشخیص داده و سپس درمان شود. به عنوان مثال اگر موهای اطراف گردن و دم ریخته باشد، به وجود کک مربوط است. ریزش مو در سگ‌ها می‌توانند به صورت تکه‌ای یا نقطه ای در بدن ظاهر شود. پیش‌ از ریزش مو در سگ‌ها با این نشانه‌ها روبرو خواهید شد:
    • خاراندن بدن خفیف تا شدید
    • قرمزی، التهاب و خون‌ریزی
    • وجود لکه‌های قرمز، کهیر و جوش

    این نشانه‌ها نه به‌ طور قطع بلکه خبر از ریزش موی در قسمت‌های مختلف بدن حیوان می‌دهد. توجه داشته باشید اگه ریزش مو به واسطه انگل‌ها به‌ وجود آمده باشد، قابل‌ رؤیت است‌،البته اگر انگل باشد می‌تواند با قرص انگل سگ این مشکل را رفع کرد. برخی افراد که از سگ‌های خانگی نگهداری می‌کنند در هنگام دیدن ریزش مو به‌ شدت نگران شده و این اتفاق را به مشکلات بزرگی ربط می‌دهند. اما باید بگوییم در اغلب مواقع این مشکل تنها با مصرف یک سری دارو برطرف شده و جای هیچ نگرانی وجود ندارد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل ریزش مو در سگ و درمان آن به صورت تکمیلی بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    برای کاهش ریزش مو سگ خود از غذای خشک سگ اورجینال و تایید شده استفاده کنید.

    ریزش مو در سگ ها

    مجموعه دلایلی که سبب ریزش مو در سگ ها می شود!

    ریزش مو در سگ ها دلایل مختلفی داشته که برخی کاملاً طبیعی و برخی دیگر به دلیل وجود یک سری بیماری هاست. برای این‌ که بتوانید نسبت‌ به دلایل اساسی این مشکل در میان سگ‌ها اشراف داشته باشید، ما در این قسمت به دلایل متداول ریزش مو اشاره می‌کنیم.

    ریزش فصلی

    در برخی مواقع ریزش مو در سگ ها یک امر کاملاً طبیعی بوده و هیچ بیماری‌ در این اتفاق دخیل نیست. اکثر سگ‌ها به‌ طور سالانه به ریزش مو دچار می شوند که این ریزش به تغییرات آب‌وهوایی مربوط بوده و به ریزش فصلی شهرت دارد.

    وجود جرب و سایر انگل‌ها

    به عفونت‌های پوستی که خارش ایجاد کرده و از کنه ناشی می‌شود، جرب می گویند. شاید در مورد این موجودات شنیده باشید، کنه‌ها موجوداتی بسیار کوچک هستند که با چشم قابل‌رؤیت نیستند و تنها به وسیله میکروسکوپ‌های قوی می‌توان آن‌ها را بر روی فولیکول های مو یا سطح پوست مشاهده کرد. این موجودات کوچک پوست را جویده و رفته‌رفته این عمل باعث خارش و در نهایت ریزش مو در حیوانات می‌شود.

    بروز حساسیت یا آلرژی

    برخی افراد تصور می‌کنند آلرژی داشتن تنها برای انسان‌ها است. اما باید بگوییم سگ‌ها نیز دچار آلرژی شده و از این طریق خارش و ریزش مو برای آن‌ها به وجود می‌آید. از حساسیت‌های محیطی برای سگ‌ ها می‌توان به محرک‌های مختلفی مانند کنه های گردوغبار، کپک، مواد غذایی و کک اشاره کرد‌. هنگامی ‌که از سوی دامپزشک آلرژی در سگ تشخیص داده شود، داروها و پمادهای مختلفی به‌منظور رفع خارش و جلوگیری از حساسیت تجویز می‌گردد.

    چگونه ریزش مو در سگ ها را کاهش دهیم؟

    همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم برای ریزش مو سگ‌ها دلایل متعدد و مختلفی وجود دارد که باید در وهله اول علت آن مشخص شده و سپس درمان صورت بگیرد. اما برای آگاهی بیشتر شما در این زمینه چند روش برای کاهش ریزش مو در بین سگ‌ها را برای شما شرح می دهیم.

    بهره‌گیری از دارو و مواد غذایی مقوی

    به‌ منظور جلوگیری یا کاهش ریزش موی سگ شما می‌توانید از ضد قارچ‌ها، استروئیدها، آنتی‌هیستامین‌ها، داروهای ضد التهاب، انگل کش ها، داروهای ضد خارش همانند آپوکل، آتوپیکا یا سیتوپوینت و آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده کنید. در کنار داروهای تقویتی شما باید یکسری مواد غذای مقوی نیز برای حیوان خود تهیه کرده و به طور منظم به او بدهید.

    شانه زدن موی سگ به‌ طور روزانه

    کسی که سرپرستی یک حیوان خصوصا سگ را برعهده می‌گیرد، باید از پیش نسبت‌ به تمام مسائل و جزئیات اطلاعات کامل داشته باشد. برای مثال باید این مسئله را در نظر بگیرد که یکی از روش‌های مناسب و ساده که از ریزش مو جلوگیری می‌کند، شانه کردن مداوم است.

    ریزش مو در سگ ها و درمان آن
    کلام آخر

    همانطور که مستحضر هستید ما در این مقاله به بررسی علل ریزش مو در سگ ها و درمان آن پرداختیم. این اطلاعات می توانند شما را به خوبی راهنمایی کرده تا بتوانید عملکرد بهتری داشته باشید. اما برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید به سایت اورنگ مراجعه کرده و با کارشناسان این سایت مشورت به عمل آورید.

    بیشتر بخوانید!

    اسباب بازی سگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد