صفحه اصلی / مقالات علمی / دیستمپر در سگ ها

دیستمپر در سگ ها

دیستمپر در سگ ها
  • در حیوانات بیماری‌ها و مشکلات متعددی وجود دارد که هر یک، بخشی از بدن آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از این بیماری‌ها که امروزه بسیار شایع شده و بعد از هاری سخت‌ترین و کشنده‌ترین بیماری محسوب می‌شود، دیستمپر در سگ ها است. این یک بیماری ویروسی که سیستم عصبی، ریه و روده سگ را تحت تأثیر قرار می‌ دهد. همان‌ طور که گفتیم این مسری بوده و در زمان تماس مستقیم و نزدیک یک سگ به سگ دیگر منتقل می‌شود. البته این ویروس مقاومت زیادی نداشته و به واسطه ضدعفونی کننده‌ های معمولی از محیط  پاک‌ سازی می‌ شود. یک قابلیت فوق‌ العاده‌ ای که این ویروس دارد این است که در عرض چند لحظه تحت تأثیر گرما از بین‌ رفته اما می تواند در دمای نزدیک به یخ‌ زدگی چندین هفته ماندگار بماند.

    این ویروس در ابتدا باید توسط دامپزشک  تشخیص‌ داده‌ شده و در مرحله بعد روند درمان طی شود.  در صورتی‌ که حیوان خانگی شما به بیماری‌های متعدد و گوناگون مبتلا شد، توصیه می‌کنیم از کارشناسان و متخصصان حاذق در سایت اورنگ کمک بگیرید. این افراد می‌توانند شما را به بهترین نتیجه مطلوب برسانند. اگر درمان به‌ درستی و با دقت صورت نگیرد ممکن است جان حیوان خانگی شما به خطر بیفتد. برای این‌ که نسبت به این موضوع درک بیشتری داشته باشید و اطلاعات مفیدی کسب کنید، این مقاله را به دیستمپر در سگ‌ ها اختصاص می‌ دهیم. پس تا انتهای این مقوله همراه ما باشید.

    دیستمپر در سگ ها

    دیستمپر در سگ‌ ها چه علایم و نشانه‌هایی دارد؟

    با وجود یکسری نشانه‌ها می‌توان مشکلات و بیماری‌های مختلف را تشخیص داد. برای بیماری دیستمپر نیز یکسری علایم وجود دارد که با مشاهده کردن این علایم سرپرست حیوان تشخیص می‌دهد، برای درمان باید به دامپزشک مراجعه کند. در این بیماری این ویروس در ابتدا به غده لنفاوی و لوزه‌ ها حمله کرده و به مدت هفت روز در این دو منطقه تکثیر و پرورش می‌یابد. در نهایت با قدرت فراوان به دستگاه گوارش، دستگاه تناسلی ادراری و دستگاه تنفس حمله می‌کند و در مرحله اول علائم زیر را نمایان می کند.

    • اسهال
    • سرفه
    • استفراغ
    • بی حالی
    • قرمزی در چشم
    • ترشحات آبکی از چشم و بینی
    • تب بالای ۳۹ درجه

    متأسفانه شدت این بیماری بسیار زیاد بوده و علایم آن تنها به موارد فوق ختم نمی‌شود. بلکه در مرحله دوم یکسری علایم دیگر به علایم نام‌ برده شده اضافه می‌شود. از این علایم می‌توان به فلجی، انواع تیک عصبی، تشنج و حمله عصبی اشاره کرد.

    در صورتی که گربه دارید تمایل دارید غذای تر برای گربه بگیرید پیشنهاد میکنم به فروشگاه اورنگ پت مراجعه کنید تا گربه شما با مشکلات گوارشی روبرو نشود.

    مبتلا شدن به بیماری دیستمپر در سگ ‌ها چگونه اتفاق می‌افتد؟

    راه‌های انتقال برای بیماری مختلف،متفاوت است‌. دستمپر در سگ‌ ها نیز به واسطه تماس مستقیم یک سگ مبتلا با سگ دیگر صورت می‌گیرد. این ویروس قابلیت تکثیر شدن در هوا را داشته و تنفس حیوان را تحت تأثیر قرار می‌ دهد. توجه داشته باشید، اگر یک سگ حامله به این بیماری مبتلا شود، ویروس نام‌ برده شده از طریق جفت به بدن توله سگ نیز منتقل شده و رفته‌ رفته این ویروس گسترش و رشد می‌یابد.

    یکی از راهکارهای بسیار مناسب که می‌تواند از ابتلا به این ویروس در حیوانات مختلف جلوگیری کند، انجام واکسیناسیون است. با این اقدام دیگر یکسری بیماری‌های مسری توانایی نفوذ به بدن حیوان را نداشته و مشکلات متعددی برای او رخ نمی‌دهد. چون بدن به‌ طور کامل ایمن و مقاوم شده‌ است.

    درمان بیماری دیستمپر سگ ها

    اکثر بیماری‌هایی که حیوانات به آن دچار می‌شوند، به واسطه دارو و استراحت قابل درمان هستند. اما متأسفانه برای بیماری‌ های ویروسی از قبیل همین دیستمپر درمانی وجود نداشته و در صورت ابتلا سگ پس‌ از گذراندن دوره بیماری زنده می‌ماند. اما دامپزشک با تشخیص این مسئله یکسری درمان‌های حمایتی را در نظر گرفته تا به آن واسطه از مرگ حیوان شما جلوگیری شده یا روند درمان با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

    دیستمپر در سگ

    کلام آخر

    همان‌ طور که ملاحظه کردید در این مقاله به بررسی بیماری دیستمپر در سگ‌ ها پرداختیم. این بیماری ویروسی پس‌ از ورود به بدن حیوان با سرعت بسیار زیادی در مناطقی از بدن تکثیر و رشد پیدا کرده و با قدرت دستگاه‌ های عصبی، تنفسی و ادراری حیوان را مختل می‌کند. برای درمان این بیماری یکسری روش وجود دارد. اما در هر زمینه‌ای گفته‌ شده که پیشگیری بهتر از درمان است. پس برای  برای پیشگیری این بیماری انجام واکسیناسیون بهترین انتخاب است.

    بیشتر بخوانید!

    قیمت اسباب بازی سگ

    قیمت غذا خشک سگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد