صفحه اصلی / مقالات علمی / خصوصیات سگ ها و هرآنچه در مورد سگ ها با نژاد مختلف باید بدانید!

خصوصیات سگ ها و هرآنچه در مورد سگ ها با نژاد مختلف باید بدانید!

خصوصیات سگ ها
  • سگ ‌ها موجودات بسیار دوست‌داشتنی هستند که در میان انسان‌ها طرف‌داران زیادی دارند. برای آشنایی با خصوصیات سگ ها لازم است بدانید که سگ ها نوعی از گرگ خاکستری اهلی بوده و اولین حیواناتی هستند که توسط انسان‌ها اهلی شده‌ اند. همان‌طور که بهتر می‌دانید و این موجودات بهترین یاران برای انسان ‌ها می باشند. سگ ‌ها جزو حیوانات چهارپا و پستاندار هستند. که می‌توان آن‌ ها را یکی از زیر مجموعه‌های گرگ‌ها در دسته‌بندی حیوان‌ها دانست.از نظر علمی نیز به سگ‌ها سگ سان گفته می‌شود.

    این حیوانات برای اولین‌ بار سالیان پیش توسط انسان‌ها اهلی شده و نگهداری می‌شوند. سگ‌ها نژادهای بسیار زیاد و متنوعی دارند. در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد خصوصیات سگ‌ها و هرچه هرآنچه در مورد نژاد آن‌ها لازم است بدانید، اطلاعات کاملی را به شما ارائه دهیم.

    سگ در زندگی انسان ‌ها

    امروزه سگ‌ها وظایف مهمی را در زندگی انسان‌ ها به‌عهده دارند و با توجه به خصوصیات سگ ها و نوعشان وظایفشان متفاوت است.  و افراد برای کارهایی همانند شکار، بارکشی، برای کمک به نیروهای پلیس و یا جهت نگهداری در خانه نگهداری در خانه به ‌عنوان یک همدم در کنار خود از این موجودات باهوش مراقبت می کنند. از طرف دیگر اکثر کسانی که دارای یک سگ هستند، می‌توانند امنیت زندگی خود را تا حد بسیار زیادی افزایش دهند.

    اکثر افراد بر این باورند که اولین نژاد این سگ‌ها از گرگ‌های خاکستری بوده اما در مورد زمان دقیق اهلی شدن این حیوانات تاریخ دقیقی وجود ندارد. بر اساس تحقیقاتی که در سال2014 میلادی انجام‌ شده  است، حدود 40 هزار سال پیش سگ‌ها از گرگ‌های خاکستری جدا شدند.  اما دقیقاً در این مدت زمان اهلی شدن سگ‌ها رخ نداده است.

    لازم است بدانید که زمان تقریبی اهلی شدن سگ‌ها حدود16 هزار سال قبل، پیش‌ از شروع دوران دام‌پروری و کشاورزی در اروپا بوده ‌است. به‌همین خاطر با وجود مدارک باستان‌ شناسی مشخص ‌شده که اهلی شدن این حیوانات توسط شکارچی‌ها انجام شده ‌است.

    معرفی انواع سگ‌ ها + خصوصیات سگ ها

    همان‌طور که در ابتدای مطلب گفته شد، سگ‌ ها در نژادهای بسیار زیاد و متنوعی وجود دارند که خصوصیات سگ ها  با توجه به نوع آن ها با هم متفاوت است. اما می‌توان از نظر و خلق‌وخو و همچنین هوش آن‌ها موجودات را در دسته‌بندی‌های متعدد قرار داد .سگ‌ها با استفاده از آموزش‌هایی که از انسان‌ها دیده‌اند می‌توانند از جوانب مختلف نقش مهمی را در زندگی افراد ایفا کنند. برای نگهداری سگ غذای مخصوص و وسایل بازی سگ مخصوص را می توانند افراد تهیه کنند. از جمله انواع سنگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

     سگ‌ های کوهستان

    سگ کوهستان جهت رسیدگی به کوهنوردان و همچنین برای کسانی که در کوه و دچار دردسر می‌شوند، آموزش می‌بینند و می‌توانند به‌خوبی افراد را از خطرات احتمالی محفوظ نگه دارند. سگ‌ های راهنما سالیان زیادی است که پارک‌های راهنما به انسان در موارد مختلف کمک می‌کنند.خصوصیات سگ ها در کوهستان متفاوت تر  است.

    لازم است بدانید که اولین نخستین مدرسه تربیت سگ در کشور آلمان و در جنگ جهانی اول و تاسیس رسید در آن زمان این سگ‌ها به سربازان کمک می‌کردند و راه را به آن‌ها نشان می‌دادند. در حال‌ حاضر نیز سگ‌های راهنما برای افراد نابینا می‌توانند بسیار مفید واقع شوند.

    خصوصیات سگ ها برای افراد ناشنوا

    خوشبختانه سگ‌ها می‌توانند کمک زیادی به افراد ناشنوا و یا کم‌شنوا بکنند. کشور انگلستان حدود 650 نفر دچار کم‌شنوایی هستند. این سگ ‌های افراد ناشنوا می‌توانند در منزل جهت جواب دادن به صدای درب، اعلام اخطار آتش‌سوزی، زنگ ساعت، تلفن و…به این افراد کمک کنند.

    خصوصیات سگ برای افراد ناشنوا

    تغذیه سگ‌ ها و دیگر خصوصیات سگ ها

    درواقع باید بگوییم که تغذیه سگ‌ها و خصوصیات سگ ها یکی از بحث‌های بسیار مهم بوده و باید به‌ صورت گسترده‌ای در مورد آن صحبت کرد. اما اگر بخواهیم به ‌طور کلی در مورد این‌موضوع صحبت کنیم، بایستی بگوییم که رژیم غذایی اکثر سگ‌ها بسیار حساس بوده و شما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

    خوشبختانه امروزه مراکز متعددی در سراسر کشور وجود دارند که شما می‌توانید به ‌صورت حضوری و یا غیر حضوری جهت خرید غذای سگ و یا غذای تر به آن‌ها مراجعه کنید. اگر به‌دنبال صرفه‌جویی در هزینه هستید ما به شما غذاهای خشک را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که قیمت غذای خشک سگ معمولاً پایین‌تر بوده و می‌توانید مدت‌زمان بیشتری از آن استفاده کنید.

    البته که شما باید در ابتدا نژاد سگ خود را در نظر گرفته و سپس جهت خرید این محصولات اقدام کنید. موضوعی که لازم است در این خصوص بیان کنیم، این است که به ‌هیچ ‌وجه از مواد غذایی خود استفاده می‌کنید به سگ‌ها ندهید. چراکه از طرفی ممکن است مواد مغذی مورد نیاز بدن آن‌ها تامین نشده و یا به بدن او آسیب‌های جدی وارد شود.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد