صفحه اصلی / مقالات علمی / علت بوی بد دهان گربه چیست؟ ( درمان خانگی + جلوگیری از بوی بد دهان گربه )

علت بوی بد دهان گربه چیست؟ ( درمان خانگی + جلوگیری از بوی بد دهان گربه )

بوی بد دهان گربه
  • یکی از بهترین حیواناتی که شما جهت نگهداری در محیط منزل می توانید آن را انتخاب کنید، قطعا گربه می باشد‌. نگهداری گربه در محیط منزل بسیار راحت و آسان تر از هر حیوان دیگری است. با نگهداری گربه در منزل می توانید تجربه جدیدی از هیجان را به زندگی خود اضافه کنید. یکی از مشکلاتی که صاحبان گربه های خانگی اغلب با آن مواجه می شوند، بوی بد دهان می باشد.

    بوی بد دهان گربه می تواند در اثر عوامل مختلفی ایجاد شود؛ زیرا عوامل مختلفی در ایجاد چنین مشکلی دخیل هستند و در صورت عدم درمان باعث ایجاد بسیاری از بیماری های پیش زمینه ای نیز خواهد شد. علت بوی بد دهان گربه وابسته به عوامل بیرونی و درونی است. علت بوی بد دهان گربه در هر نژادی متفاوت می باشد و شما با شناسایی عوامل ایجاد کننده به راحتی می توانید این مشکل را از بین ببرید. درمان خانگی بوی بد دهان گربه به راحتی امکان پذیر می باشد؛ بنابراین شما به عنوان سرپرست اصلی گربه خانگی با اقدام سریع و درست قادر به رفع این مشکل اساسی خواهید بود.

    علت بوی بد دهان گربه

    بوی بد دهان گربه در هر یک از نژادهای گوناگون بدون محدودیت سنی و جنسی می تواند بروز پیدا کند. عامل اصلی ایجاد بوی بد دهان در گربه ها تجمع باکتری ها در بزاق دهان می باشد. با افزایش تعداد باکتری های مضر در داخل دهان گربه احتمال بروز این مشکل افزایش پیدا می کند. از دیگر عوامل تشدید کننده بوی بد دهان گربه خرابی دندان های نیش گربه می باشد.

    همیشه شما باید به بهداشت دهان و دندان گربه خود توجه کنید؛ زیرا در غیر این صورت احتمال بروز چنین مشکلی افزایش خواهد یافت. از دیگر عوامل موثر در ایجاد این مشکل تجمع یک سری باکتری و میکروب مضر بر روی بافت زبان می باشد. در صورت عدم توجه به این مشکل علاوه بر بوی بد دهان سلامت دندان های گربه شما نیز به خطر می افتد.

    شما باید حتما توجه کافی به این مشکل داشته باشید. از دیگر علل بوی بد دهان گربه دوران حاملگی می باشد؛ زیرا در این دوران حساس اسید خاصی در داخل دهان گربه ماده ترشح می شود. این اسید باعث ایجاد بوی بد دهان در گربه ماده خواهد شد. هرچه قدر تعداد باکتری های موجود در داخل دهان و دندان گربه خانگی شما بیشتر باشد، بوی بد بیشتری ایجاد خواهد شد. این بوی نامطبوع حتی گاهی اوقات گربه خانگی شما را نیز آزرده خاطر می کند. به همین دلیل چنین گربه هایی حتی از خوردن برخی از مواد غذایی مختلف اجتناب می کنند.

     

    ۳ راه درمان برای بوی بد دهان گربه

     

    درمان خانگی بوی بد دهان گربه

     

    برخلاف تمامی باورهای رایج از بین بردن مشکل بوی بد دهان گربه بسیار راحت و آسان می باشد. شما به کمک بسیاری از روش های خانگی نیز می توانید این بوی بد ایجاد شده در دهان گربه خود را از بین ببرید. روش های درمانی برای این مشکل بر اساس میزان درگیری متفاوت می باشد و همچنین در اولین گام می توانید از درمان های خانگی کمک بگیرید.

    • درمان دارویی بوی بد دهان گربه:

    یکی از موثرترین راه های درمان بوی بد دهان گربه رعایت بهداشت دهان و دندان می باشد. از روش های رایج برای درمان بوی بد دهان گربه استفاده از داروهای مخصوص است. شما برای خرید و استفاده از چنین داروهایی حتما باید به دامپزشک مراجعه کنید؛ زیرا دامپزشک با بررسی گربه خانگی شما بهترین محصول دارویی را تجویز می کند.

    مصرف چنین داروهایی تا زمان بهبودی باید ادامه پیدا کند. همچنین طریقه مصرف داروهای مخصوص برای از بین بردن بوی بد دهان معمولا بر اساس سن گربه متغیر می باشد. معمولا بعد از هر وعده غذایی چنین داروهایی باید میل شوند. این داروها هیچ گونه آسیب جسمی به گربه خانگی شما وارد نمی کنند.

    • درمان بوی بد دهان گربه به کمک تغییر رژیم غذایی:

    رژیم غذایی گربه خانگی خود را اگر به درستی انتخاب نکنید، احتمال ایجاد این عارضه تشدید می شود. شما در رژیم غذایی گربه خانگی خود حتما باید از بهترین مواد غذایی کمک بگیرید. مصرف هرگونه مواد غذایی فاسد نیز از عوامل تشدید کننده بوی بد دهان گربه می باشد. حتما در طول روز خصوصا برای گربه هایی با سنین کمتر از بهترین مواد غذایی استفاده کنید. غذای گربه جوسی کت یکی از غذاهای باکیفیت بالا است که در رفع بوی بد دهان به علت ساختار دانه های آن موثر است. در این صورت عوامل تشدید کننده بوی بد دهان گربه را نیز شما به راحتی از بین می برید. یکی از مواردی که در درمان بوی بد ممکن است تاثیر گذار باشد استفاده از غذای گربه مونژه است. این غذا فرمولی خاص برای درمان مشکلات دهان و دندان از جمله بوی بد دهان گربه ها طراحی کرده است.

    • درمان بوی بد دهان گربه با مسواک و خمیر دندان:

    شما در اولین گام برای درمان خانگی بوی بد دهان گربه می توانید از انواع مسواک و خمیر دندان های مخصوص کمک بگیرید. این خمیر دندان ها مختص گربه های خانگی هستند و هرگونه باکتری مضر موجود در دهان را از بین می برند. همچنین مسواک مخصوص گربه به شما کمک می کند، که علاوه بر حفظ سلامت دندان ها عوامل ایجاد کننده باکتری را نیز از بین ببرید. حتما از خمیر دندان و مسواک با کیفیت جهت رعایت بهداشت دهان و دندان گربه خانگی خود کمک بگیرید.

    برای خرید انواع مسواک و خمیر دندان گربه با قیمت مناسب و درجه کیفی بالا می توانید پت شاپ آنلاین اورنگ پت را انتخاب کنید. این مجموعه انواع مسواک و خمیر دندان اورجینال را با قیمت مناسب به فروش می رساند. برای قدم برداشتن در مسیر سلامت دهان و دندان گربه خانگی خود فقط کافی است، نسبت به خرید مسواک و خمیر دندان از طریق پت شاپ آنلاین اورنگ پت اقدام کنید.

    این مرکز فروش اینترنتی برندی معتبر و شناخته شده در حوزه فروش محصولات مرتبط با حیوانات خانگی شناخته می شود. اورنگ پت تبلوری از اعتماد در بین مشتریان شناخته شده است؛ زیرا برای هر بودجه ای محصولات متنوعی در این فروشگاه وجود دارد.

    ممکن است برای اینکه بخواهید از مسواک و خمیر دندان برای گربه‌تان استفاده کنید مقاومت کند یا بخواهد شما را اذیت کند برای این کار می‌توانید از تشویقی بستنی گربه استفاده کنید تا با این روش راحتر بتوانید دندان‌های او را مسواک بزنید.

     

     

    آیا نوع غذای گربه باعث بوی بد دهان می شود؟

     

    علت بوی بد دهان گربه

     

    از دیگر عوامل مهمی که می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان در گربه شود، مصرف برخی از مواد غذایی خاص می باشد. برخی از مواد غذایی به دلیل این که در سیستم گوارشی گربه دیرتر هضم می شوند، باعث ایجاد بوی بد در دهان گربه می شوند. خوردن چنین مواد غذایی حتی سلامت جسمی گربه خانگی شما را به خطر می اندازد. تا حد امکان از غذاهای کنسرو گربه  در رژیم غذایی گربه خانگی خود استفاده کنید، از جمله  کنسروهایی که در طعم های متنوعی وجود دارد کنسرو کیت کت می باشد که می توانید از فروشگاه اورنگ پت تهیه کنید.

    از دیگر مواد غذایی که می تواند باعث ایجاد بوی بد دهان شود، مصرف مواد غذایی فاسد می باشد. به هیچ عنوان مواد غذایی فاسد را گربه خانگی شما نباید میل کند. با خوردن چنین مواد غذایی علاوه بر ایجاد بوی بد در دهان مشکلات گوارشی متعددی نیز برای گربه خانگی شما ایجاد خواهد شد. استفاده از غذای خشک گربه و کنسروی در دورانی که گربه خانگی شما تحت درمان می باشد، بیشتر توصیه می شود. برای آشنایی با بهترین غذاهایی که برای مراقبت از دهان و دندان استفاده می‌شود می‌توانید مقاله بهترین غذای گربه را مطالعه کنید.

    برای جلوگیری از تشدید بوی بد دهان در اثر مصرف مواد غذایی گوناگون شما می توانید به روتین روزانه گربه خانگی خود مسواک زدن را اضافه کنید‌. با خمیر دندان و مسواک امکان ایجاد بوی بد در دهان گربه شما تقریبا صفر می باشد. پس از مصرف مواد غذایی مختلف حتما دهان و دندان گربه خانگی خود را با مسواک بشویید. شما با این روش گامی بزرگ در جهت رفع این مشکل و سلامت جسمی حیوان خانگی خود برخواهید داشت.

    روش های جلوگیری از بوی بد دهان گربه

    شما مطابق با روش های گوناگون و کارآمدی می توانید از ایجاد بوی بد دهان در گربه خود جلوگیری کنید. در این بین استفاده از راهکارهای خانگی بیشتر پیشنهاد می شود؛ زیرا در این روش حیوان خانگی شما همکاری بیشتری قطعا از خود نشان خواهد داد. یکی از راه های جلوگیری از بوی بد دهان گربه استفاده مداوم از مسواک و خمیر دندان در طول روز می باشد.

    شما به کمک مسواک و خمیر دندان می توانید تمامی جرم و باکتری های تجمع یافته در داخل دهان گربه خود را از بین ببرید. تحت چنین شرایطی امکان ایجاد دوباره بوی بد دهان نیز وجود ندارد. حتما برای مسواک زدن از خمیر دندان های مخصوص کمک بگیرید و در مراحل مختلف مسواک زدن تمامی قسمت های داخلی دهان و دندان ها را تمیز کنید. توجه داشته باشید، که هنگام مسواک زدن هیچ آسیبی به بافت لثه وارد کنید. از دیگر روش های جلوگیری از بوی بد دهان گربه تغییر رژیم غذایی می باشد.

    شما برای ایجاد چنین تغییری در رژیم غذایی گربه خانگی خود می توانید از غذاهای مخصوص مانند رویال کنین دایجستیو کمک بگیرید. چنین غذاهایی علاوه بر بهبود وضعیت جسمی باعث ایجاد بوی بد در دهان نیز نمی شوند. مرجع اصلی فروش انواع مسواک، خمیر دندان و غذای مخصوص گربه به صورت اینترنتی و با قیمت نازل در ایران فروشگاه اورنگ پت می باشد.

    این مجموعه با فروش محصولات اورجینال و با قیمت واقعی همیشه توجه مشتریان خود را جلب کرده است. همچنین پیش از خرید می توانید ویژگی های هر محصولی را مورد بررسی قرار داده و سپس ثبت سفارش خود را انجام دهید. سعی بر این داشته که شرایط یک خرید آسان و بدون دغدغه را برای شما مشتریان عزیز فراهم کند، شما با خرید بهترین مسواک و خمیر دندان برای گربه خانگی خود فقط چند کلیک فاصله دارید. پس از ثبت سفارشات در کوتاه ترین زمان ممکن مرسولات ارسال می شود.

    یکی دیگر از مواردی که در بهداشت گربه بسیار اهمیت دارد کوتاه کردن ناخن گربه است که برای برخی افراد چالش های زیادی به همراه دارد برای آشنایی با گرفتن ناخن گربه مقالات دیگر را بخوانید.

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد