صفحه اصلی / مقالات علمی / بهترین غذا برای گربه پرشین

بهترین غذا برای گربه پرشین

گربه پرشیم روبروی ظرف غذا نشسته است
  • گربه های پرشین جزوی از زیبا ترین و اسرار آمیز ترین نژاد های گربه در بین گربه های خانگی هستند، آن ها مانند گلوله های توپ پشمالویی هستند که هر انسان گربه دوستی را در اولین نگاه عاشق خود می کنند.پرشین کت ها شخصیت های متفاوتی دارند، بعضی از آن ها عاشق شیطنت و بازی کردن هستند و برخی هم  دوست دارند تمام روز را روی مبل شما لم بدهند و بخوابند.

    اگر قصد نگهداری از گربه پرشین را دارید گزینه های متنوعی پیش روی شما قرار دارد زیرا تنوع مدل های این نژاد بسیار زیاد است و قدرت انتخاب بالایی به شما می دهد.

    اگرچه تنوع رنگ، شکل و قیافه در نژاد پرشین زیاد است اما تمامی آن ها یک ویژگی منحصر به فرد دارند و آن هم این است که این گربه ها نیازمند رژیم غذایی خاص و با کیفیت هستند.گربه های نژاد پرشین دارای خز پر پشت، فک کوچک و دستگاه ادراری حساسی هستند، که این موضوع باعث می شود هر نوع غذایی مناسب آن ها نباشد.

    عمر گربه پرشین کت بین هشت الی یازده سال است ولی  باید توجه داشت نوع، کیفیت تغذیه و همچنین میزان رسیدگی به این گربه اشرافی در طول عمر و کیفیت آن تاثیر مستقیم دارد.

    در ادامه ویژگی های خاص این نژاد و همچنین غذایی که برای آن ها مناسب است را برای شما شرح می دهیم.

    بهترین غذا برای گربه پرشین

    معروفترین غذای خشک گربه های پرشین

    یکی از معروفترین غذاهای خشک مخصوص این نژاد، غذای گربه رویال کنین پرشین و غذای خشک بچه گربه پرشین رویال کنین می باشد که به واسطه فرمول بی نظیر متخصصان رویال کنین، یکی از بهترین و مناسب ترین غذا ها برای این نژاد از گربه می باشد.  کیبل های این دو غذا مناسب فک کوچک نژاد پرشین طراحی شده و طوری فرموله شده است که نیاز های عمومی یک گربه مو بلند را برآورده کند. از افزایش و حفظ کیفیت پوست و مو گرفته تا مراقبت از کلیه این نژاد دوست داشتنی.

    ویژگی های فیزیکی گربه پرشین

    همان طور که گفتیم یکی از مشخصه های گربه پرشین خز بلند و پرپشت است، این پوشش زیبا و جذاب پرشین، دردسر هایی را نیز به همراه خود دارد برای مثال شما باید روزانه موهای گربه را با استفاده از برس مو جمع کن گربه بکشید، حد اقل ماهی یک الی دو مرتبه اورا به حمام ببرید و موهای اطراف چشم ها، گوش ها و قسمت تهتانی بدن گربه خود را برای جلوگیری از آلودگی و تجمع با قارچ ها و باکتری ها در این محل ها کوتاه کنید، اورنگ پت مقاله‌ای به اسم آموزش حمام کردن گربه را تهیه کرده تا اگر در این باره سوالی دارید بتوانید با خواندن این مقاله تجربه بهتری داشته باشید.

    همچنین این خز بلند و پر پشت باعث به وجود آمدن گلوله های مویی متعددی داخل سیستم گوارشی پرشین کت شما می شود، شما باید از غذا ها و همچنین مکمل هایی استفاده کنید که این توده های مو را از سیستم گوارشی گربه شما خارج سازند تا او در هضم غذا با مشکلی مواجه نشود.

    البته لازم به ذکر است که تمامی گربه ها به صورت ماهانه گلوله مویی را از طریق استفراغ از بدن خود خارج می کنند.اما گربه های نژاد پرشین به دلیل داشتن موهای بلند تر نسبت به دیگر نژاد ها بیش تر با مشکل گلوله مویی دست و پنجه نرم می کنند. پس سعی کنید در خرید غذای گربه ی خود دقت لازم را داشته باشید که در آن به جلوگیری از گلوله های مویی اشاره داشته باشد. درصورتی که گربه‌ی شما با ریزش مو نیز مواجه است می توانید از قرص ضد ریزش مو گربه جیم کت استفاده کنید.

    اگر گربه پرشین شما بیش تر از حد معمول گلوله مویی استفراغ می کند(بیش تر از 2 بار در ماه) غذای رویال کنین هیر بال مناسب ترین غذا برای گربه شماست، همچنین خمیر مالت نیز می تواند از به وجود آمدن این گلوله های مویی در گربه پرشین شما جلوگیری کند. خمیر مالت رد اسپرینگ ، که در فروشگاه آنلاین اورنگ پت نیز موجود است، بهترین خمیر مالت برای جلوگیری از به وجود آمدن این گلوله های مویی است.

    بهترین غذا برای گربه پرشین

    محافظت از کلیه و مجاری ادراری گربه پرشین

    برای محافظت از کلیه ها و مجاری ادراری حساس گربه های پرشین غذاهای تر گزینه مناسبی هستند.این غذاها به علت دارا بودن پروتعین بالا و کربوهیدرات پایین و همچنین آبی که درون بافت خود دارند سلامت کلیه گربه شما را تضمین می کنند. در کنار غذای این گربه دوستداشتنی می توانید از مولتی ویتامین جیم کت برای تامین مواد مغذی موردنیاز بدن این گربه ها استفاده کنید.

    در ساخت غذاهای خشک، از غلات برای ایجاد چسبندگی بین ذرات غذا استفاده می شود و این موضوع افزایش ریسک آلرژی و همچنین بیماری های کلیه را به همراه دارد. غذا های تر که معمولا در بسته بندی کنسروی ارائه می شوند و یا غذای کنسرو گربه می‌توانید تهیه نمایید، برای افزایش ماندگاری آن ها از فرآیند های پاستوریزه و هموژنیزه کردن استفاده می شود که این موضوع استفاده غلات در غذاهای تر را به حد اقل می رساند.

    کنسرو پورینا گورمت گلد و پوچ پرشین ادالت رویال کنین ، دو مدل از بهترین غذا های تر هستند که شما می توانید برای تغذیه پرشین کت خود استفاده کنید.

    بهترین غذا برای گربه پرشین

    محافظت از دهان و دندان گربه پرشین

    گربه های نژاد پرشین دارای فک کوچک و دندان هایی حساس هستند. برای پیشگیری از پوسیدگی و خرابی دندان گربه پرشین، تهیه مسواک و خمیر دندان گربه الزامیست در واقع مسواک زدن دندان و همچنین رعایت رژیم غذایی با کیفیت امری ضروری است. غذاهای مخصوص مراقبت دندان با داشتن بافت و اندازه ای مخصوص، باعث می شوند پلاکت ها و جرم های روی دندان گربه شما پاک شوند و او بتواند تا مدت زمان زیادی بدون مشکل غذا بخورد.

    یکی از جدید ترین و با کیفیت ترین غذاهایی که به تازگی به بازار عرضه شده است، غذای خشک رویال کنین دنتال کر می باشد.این غذا توسط بسیاری از دامپزشکان و همچنین صاحبان گربه برای محافظت از دهان و دندان گربه پرشین توصیه شده است.

    برای صاحبان گربه‌های پرشین که به دنبال تنوع در رژیم غذایی دوستان خزدار خود هستند، بستنی می‌تواند گزینه‌ای جذاب و مناسب باشد، برای اطلاع از قیمت بستنی گربه می‌توانید از طریق اورنگ پت اقدام نمایید.

    بهترین غذا برای گربه پرشین

    سخن آخر

    اگر گربه شما کاملا به بلوغ رسیده است و بیماری خاصی ندارد، بهترین غذا برای تغذیه روزانه او غذای گربه رویال کنین است. این غذا کاملا متناسب بدن گربه پرشین بالغ فرموله شده است و تا مدت ها سلامت و شادابی گربه پرشین شما را تامین می کند.

    این موضوع را به یاد داشته باشید، پرشین کت ها معمولا تحرک زیادی ندارند و باید همیشه مراقب باشید که وزن آن ها براثر پر خوری، بیش از حد معمول افزایش نیابد. همچنین اگر این گربه را عقیم کرده باشید به دلیل تغییرات هورمونی بیشتر مساعد افزایش وزن هستند و بهتر است برای جلوگیری از اضافه وزن آن ها از غذای گربه عقیم شده استفاده نمایید.

    روزانه 30 الی 40 دقیقه را به بازی با گربه خود اختصاص دهید تا سلامتی گربه پرشین خود را تضمین کنید.شما می توانید با خواندن مقاله اهمیت بازی با گربه که توسط تیم اورنگ پت گرد آوری شده است، با طریقه صحیح بازی با بچه گربه آشنا شوید.

    منبع

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد