صفحه اصلی / مقالات علمی / تهیه بستنی سگ | آیا بستنی برای سگ ضرر دارد؟

تهیه بستنی سگ | آیا بستنی برای سگ ضرر دارد؟

بستنی سگ
  • بسیاری از سگ های خانگی، نیازمند وعده غذایی مناسب و مفید می‌‌باشند تا تامین سلامتی آنان صورت بگیرد. دریافت انواع ویتامین و پروتئین از طریق غذا، می‌‌تواند سلامت آنان را تضمین کرده و از مبتلا شدن به انواع بیماری های گوارشی، تنفسی و پوستی جلوگیری نماید. غذاهای تشویقی سگ، می‌‌تواند در نوع سالم باشد. امروزه از انواع بستنی برای سگ، جهت غذای تشویقی استفاده می‌کنند. اما چون بستنی برای سگ ها مضر می‌‌باشد می‌‌تواند با فراگیری طرز تهیه بستنی مخصوص سگ، در تهیه یک بستنی سالم برای آنان اقدام کرد. بستنی های آماده مخصوص سگ با انواع طعم ها، گزینه مناسبی برای خرید می‌‌باشند.

     

    خوراکی مورد علاقه سگ

     

    بستنی برای سگ

     

    سگ ها علاقه بسیار زیادی به خوردن و لیس زدن غذاهای منجمد دارند. لذا انتخاب یک بستنی برای لیسیدن آن، انتخاب بسیار لذت‌ بخش برای این حیوانات می‌ باشد. افرادی که دارای سگ خانگی می‌ باشند می توانند از انواع غذاهای منجمد به عنوان بستنی استفاده کنند تا غذای مورد علاقه سگ را تامین نمایند.

    بستنی های کارخانه ای که در نوع چوبی می‌ باشند، امکان لیسیدن را برای سگ ها فراهم می کنند. اما بستنی های کاسه ای و اسکوپ، طرز استفاده لذت‌ بخشی را برای این حیوان ندارند. لذا در صورت انتخاب بستنی، بهتر است نوع چوبی آن تهیه شود.

     

    آیا بستنی برای سگ ضرر دارد؟

    با آگاهی از علاقه وافر سگ ها به بستنی، بسیاری از افراد می کوشند پاسخی قانع کننده و درست به سوال ” بستنی برای سگ ضرر دارد؟ ” پیدا کنند. دریافت پاسخ درست، می‌ تواند سلامتی این حیوانات را تحت تاثیر قرار دهد. لذا بررسی دقیق تر و علمی این موضوع، مورد توجه بسیاری از صاحبان سگ قرار می گیرد. بستنی برای سگ ضرر دارد اما عللی که برای آن ارائه شده است، بسیار علمی و تخصصی می‌ باشد.

    بستنی دارای شیر و شکر فراوان می‌ باشد. با استناد به نظر دامپزشکان درباره اصول غذایی درست سگ ها، استفاده بی رویه از شکر و شیر برای این حیوانات، مشکلات متعددی را به وجود می آورد. مصرف انواع غذاهای شیرین که با شکر تهیه شده اند، میزان قند خون سگ را افزایش می‌‌دهد و در کارکرد گوارش آنان اختلالاتی را سبب ساز می‌‌شود.

    سگ ها به علت نداشتن آنزیم خاص که در هضم لاکتوز شیر دخالت دارند، در صورت مصرف غذاهای حاوی شیر، دچار مشکلات گوارشی می گردند. این مورد نمی‌تواند برای تمامی سگ ها صدق کند. اما جهت اطمینان، استفاده از شیر لاکتوزدار در غذای انواع سگ ها، باید با محدودیت بسیار بالایی انجام بگیرد.

    عصاره وانیل موجود در بستنی ها، برای سیستم گوارشی سگ های کم سن بسیار مضر می‌ باشد. استفاده از دانه های کاکائو در تهیه بستنی ها، می‌ تواند احتمال رخداد حساسیت را برای سگ ها به دنبال داشته باشد.

    طبق موارد بیان شده، شیر و شکر جزو ترکیبات اصلی بستنی می‌ باشد. بستنی های آماده و کارخانه ای، از شیر لاکتوزدار برای تولید بستنی استفاده می کنند. افراد می توانند برای تامین علاقه مندی پت خانگی و تهیه بستنی سگ، اقدامات متعددی را انجام دهند. از سری اقدامات مورد نظر می‌‌توان تهیه بستنی خانگی برای سگ را نام برد.

     

     

    جهت دریافت غذای خشک سگ ارزان در انواع مختلف به دسته مربوطه مراجعه کنید.

     

    طرز تهیه بستنی برای سگ

     

    بستنی برای سگ ضرر دارد؟

     

    بستنی برای سگ، جزو علاقه مندی های او محسوب می‌ شود که در فصول گرم سال، بهترین خوراکی آن ها می‌ باشد. اما امروزه با آگاهی درباره مضرات بستنی برای سگ، می‌ توان از شیرهای بدون لاکتوز در تهیه بستنی خانگی برای سگ استفاده کرد. عدم استفاده از شکر در تهیه بستنی موردنظر، سلامت پت ها را به دنبال خواهد داشت.

    در طرز تهیه بستنی مخصوص سگ، باید توجه کافی به عدم استفاده از شیر لاکتوزدار و شکر داشته باشید. حذف این دو ماده از ترکیبات اصلی بستنی، می‌ تواند یک بستنی خانگی برای سگ را در نوع ایمن به وجود آورد.

    از انواع بستنی خانگی سگ می‌ توان به بستنی ماست اشاره کرد. ماست همانند شیر دارای لاکتوز می‌ باشد اما مقدار لاکتوز ماست، بسیار کمتر می‌ باشد و خللی در کارکرد دستگاه گوارش سگ ایجاد نمی کند. در صورت تمایل می‌ توان از ماست های بدون لاکتوز کارخانه ای در تهیه این نوع بستنی استفاده کرد. با فراهم کردن قالب های یخی برای بستنی، می‌ توان ماست را به همراه شیرین کننده های طبیعی مانند انواع میوه های فصلی، میکس کرد و در قالب های یخی برای یخ زدن قرار داد. و از آن به عنوان غذای تشویقی سگ هم می‌توانید استفاده کنید.

    بهره گیری از انواع میوه ها، سبزیجات و مواد پروتئینی، آسان ترین طرز تهیه بستنی مخصوص سگ را به وجود می‌ آید. به عبارتی به جای ترکیبات اصلی بستنی مانند شیر و شکر، می‌ توان از انواع میوه ها، آب گوشت، گوشت قرمز و سفید پخته و همچنین سبزیجات استفاده کرد.

    در آموزش اصلی طرز تهیه بستنی مخصوص برای سگ، یخ بستن متریال اصلی بستنی به عنوان اصلی ترین مورد ذکر شده است. در این صورت می‌ توان با بهره گیری از یک میکسر، میوه، سبزیجات و یا انواع مواد پروتئینی را میکس کرد و به حالت مواد نرم و پوره شده تبدیل کرد. در این صورت راحتی قالب زدن مواد، امکان پذیر می گردد. با قالب زدن، مواد باید داخل فریزر قرار بگیرند تا یخ زدن آن ها انجام بگیرد.

    اگر به هر دلیلی قادر به تهیه بستنی خانگی سگ نبودید می‌توانید از تشویقی های آماده تهیه نمایید محصولات تشویقی ونپی یکی از معتبرترین برندها می‌باشد که انواع تشویقی سگ در طعم های مختلف را دارا می‌باشد.

     

    نحوه تهیه بستنی مورد علاقه سگ

     

    بستنی خانگی برای سگ

    سگ ها با استفاده از بستنی های میوه ای و سبزیجاتی، ویتامین و پروتئین مورد نیاز را دریافت می کنند. خوشمزه بودن مواد یخ زده برای سگ اهمیت زیادی دارد. لذا افراد برای تهیه بستنی خانگی سگ، از مواد غذایی استفاده کنند که سگ آنان علاقه زیادی به آن مواد داشته باشد. در این صورت مصرف راحت تر بستنی سگ برای این حیوانات صورت خواهد گرفت و از خواص مفید آن نیز بهره مند خواهند شد.

    استفاده از چوب بستنی در تهیه بستنی سگ، بسیار مهم می‌‌باشد. با بهره گیری از چوب بستنی، می توانید آن ها را به مصرف این نوع از بستنی قانع سازید. سگ ها علاقه وافری به مصرف غذایی دارند که توسط صاحبان آن ها استفاده می‌ شود. از این رو در صورتی که تمایل به خوردن بستنی دارید، می‌ توانید با ارائه بستنی خانگی برای سگ که در طعم های مختلف و بدون ریسک تهیه شده اند، تامین خواسته آنان را به انجام برسانید. با خرید تشویقی سگ برای پت خود می توانید انواع طعم های بستنی را در این تشویقی ها پیدا کنید.

     

    آیا مقدار مصرف بستنی برای سگ اهمیت دارد؟

    بستنی حاوی قند، چربی و کالری زیادی است که می‌تواند باعث افزایش وزن، مشکلات گوارشی و حتی دیابت در سگ ها شود.

    مقدار مجاز مصرف بستنی برای سگ ها به عوامل مختلفی مانند سن، نژاد و وضعیت سلامتی سگ بستگی دارد. به طور کلی، بهتر است به سگ ها بیش از چند قاشق غذاخوری بستنی در روز ندهید. همچنین، بهتر است از بستنی های مخصوص سگ استفاده کنید که حاوی مواد مضر برای سگ ها مانند شکلات، کشمش و آجیل نیستند.

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد