صفحه اصلی / مقالات علمی / باهوش ترین سگ های جهان کدام اند؟ + نحوه نگهداری سگ های باهوش

باهوش ترین سگ های جهان کدام اند؟ + نحوه نگهداری سگ های باهوش

باهوش ترین نژاد سگ
  • بارها به عنوان ‌هایی مانند باهوش ترین نژاد سگ در دنیا برخورد کرده اید. سگ ها حیوانات بسیار باهوشی هستند؛ البته هوش سگ اغلب مانند انسان ها از سگی به سگ دیگر متفاوت است. حتی سطوح مختلف هوش در نژادهای مختلف سگ وجود دارد.

    یکی از مسائلی که بسیاری از صاحبان سگ در مورد آن کنجکاو هستند این است که سگ های آنها چقدر باهوش هستند و چقدر می‌توانند میزان هوش آنها را توسعه دهند. اگر چه امروزه تست های زیادی در سراسر جهان برای درک هوش سگ استفاده می‌شود، اما در واقع هیچ تستی وجود ندارد که بتواند هوش علمی باهوش‌ترین سگ جهان را به طور کامل تشخیص دهد.

    با این حال، بر اساس تحقیقات طولانی مدت، تصور می‌شود که هوش سگ ها معادل هوش یک کودک 3 ساله است. در واقع، با توجه به نتایج به دست آمده در طی آزمایشات، مشخص شده است که باهوش ترین سگ های جهان می‌توانند نزدیک به 200 کلمه را درک کنند.

     

    ویژگی سگ های باهوش چیست؟

    برخی از سگ‌ها در حل کردن یک اسباب‌بازی سخت، بسیار ماهر هستند. این نشانه واضحی است که سگ شما در مقایسه با سایر سگ های متوسط از سطح هوش بالاتری برخوردار است.

    وقتی سگ شما سعی می‌کند با شما ارتباط برقرار کند، حتی اگر فقط برای درخواست غذا یا نیاز به بیرون رفتن باشد، نشانه هوش بالاتر سگ نیز هست. اما به خاطر داشته باشید که باید همان زمان به سگ توجه داشته باشید تا بتوانید بگویید چه زمانی او سعی در برقراری ارتباط دارد.

    سگ ها به طور کلی خوشحال هستند و به دلیل انجام کارهای مختلفی که نباید در خانه انجام دهند، دچار استرس می‌شوند. تئوری این است که آنها ممکن است فقط تحریک شده باشند اما اگر متوجه شدید که سگ شما خوشحال نیست، به خاطر داشته باشید که ممکن است به دلیل نوعی استرس باشد که او تجربه می‌کند و اصلاً خسته نیست. سعی کنید بازی های مخفی کردن، پازل سگ یا بازی های دیگری را انجام دهید که آنها را مشغول نگه دارد.

    سگ شما در حالت عادی در محیط های جدید دچار استرس و اضطراب می شود، این استرس می تواند منجر بروز رفتارهای پرخاشگرانه در حیوان خانگی شما شود، شما برای پیشگیری از این رفتارها می‌توانید از باکس سگ استفاده کنید.

    سگ های باهوش بازی با اسباب بازی های چالش برانگیز را دوست دارند و این، نشانه هوش است. در واقع اسباب‌بازی‌های زیادی وجود دارند که به شما می‌گویند سگ شما چقدر «باهوش» است. اگر سگ شما باهوش‌تر از حد متوسط باشد، به هیچ وجه ناامید نمی‌شود، در عوض وقت خود را صرف این بازی می‌کند تا روش حل کردن آن را پیدا کند. حتی اگر سگ شما نمی‌تواند این نوع اسباب بازی ها را به همان سرعتی که شما می‌خواهید حل کند، به این معنی نیست که او خنگ است. آنها فقط میزان متفاوتی از هوش دارند.

    برای فهمیدن میزان هوش سگ حتی می‌توان از بازی های ساده شروع کرد، می‌توانید در خانه امتحان کنید. برخی از سگ‌ها می‌توانند خوراکی‌های پنهان را خیلی سریع پیدا کنند، در حالی که برخی دیگر به زمان بیشتری برای یافتن آن نیاز دارند. اما حتی اگر سگ‌های شما گیج شده‌اند و به نظر نمی‌رسد که نتوانند هدف مورد نظر را پیدا کنند، ممکن است به این معنی باشد که او بیننده خوبی نیست یا شاید درست متوجه نشده باشد که بازی چگونه انجام می‌شود.

    همچنین برای خرید اسباب بازی سگ می‌توانید از طریق این صفحه اقدام به تهیه آن کنید تا میزان هوش سگ‌تان را از این طریق متوجه شوید. 

    برای سگ‌هایی که راه خود را در خانه می‌دانند و حتی نحوه باز کردن در یخچال و یا برداشتن چیزی از پیشخوان، که ممکن است مشکل به نظر بیایند را به خوبی انجام می‌دهند، در واقع نشانه‌ای از داشتن مهارت خوب در حل مسئله است. بهترین راه برای مقابله با این موضوع این است که به جای تنبیه سگ، او را به رفتارهای قابل قبول تری هدایت کنید.

     

    نحوه نگهداری از سگ های باهوش

    یکی از موارد مهم برای زندگی بهتر با سگ های باهوش جهان داشتن مهارت و دانستن نحوه نگهداری از سگ های باهوش است. برخی از کارشناسان بر این باور هستند که روش های مراقبت از باهوش ترین سگ دنیا متفاوت است. بحث ها و کارشناسی های زیادی در این زمینه انجام شده که به جدیدترین نتایج و داده ها در جامعه جهانی رسیده است.

    سگ های باهوش عمدتا انرژی و هیجان بیشتری دارند که صاحبان باهوشترین نژاد سگ باید به این توجه کنند که حتما به روش های متفاوت این انرژی‌های مضاعف را تخلیه کنند مانند پیاده روی‌های روزانه، بازی‌های روزانه و سرگرمی بسیار پیشنهاد می‌شود.

    همچنین نژاد باهوش ترین سگ دنیا به دلیل داشتن درک بسیار بالا و داشتن عواطف و احساسات بسیار بالا، نسبت به سایر سگ ها رفتار متفاوتی دارند. به همین علت حتی این گونه سگ ها می‌توانند کوچک ترین رفتار‌ها را شناسایی کنند. رفتار صاحبان سگ های باهوش باید نسبت به سگ های معمولی بسیار متفاوت باشد.

    طبق تحقیقات جدیدی که تایید شده است در صورت بدرفتاری با سگ های باهوش احتمال بروز افسردگی و آشفتگی در آنها نسبت به سگهای معمولی بیشتر خواهد بود. این تفاوت به این علت است که چنین سگ هایی توانایی ویژه ای در شناخت واژه هایی که می‌شوند دارند.

    خوشبختانه وعده های تغذیه و میزان خواب و موارد بهداشتی این نوع سگ ها، مشابه سایر سگ ها می‌باشد. با این‌حال بهتر است برای ارتباط گیری بیشتر با سگ‌های باهوش سعی کنید روزانه آموزش های مختلفی را با آنها تمرین کنید، در کنار همه این مسایل ممکن است به فکر تهیه جای خواب سگ باشید، تا سگ باهوش‌تان خوابی راحت‌تر داشته باشد.

    با وجود این آموزش ها و تمرین های روزانه شما ارتباط بهتری با حیوان خانگی خود خواهید داشت. هرچند برنامه غذایی سگ ‌های باهوش کاملا نرمال و عادی می‌باشد ولی با وجود هوش بالای این نژادهای باهوش در تشخیص مزه‌ها، اغلب ممکن است نسبت به مصرف برخی خوراکی های خاص امتناع ورزند. پیشنهاد می‌کنیم از غذای خشک جوسرا در برنامه غذایی سگ خود استفاده کنید.

     

    نحوه افزایش هوش سگ

    تامین تغذیه خوب، مصرف مولتی ویتامین سگ و مواد معدنی لازم برای بهبود هوش سگ ها در اولویت است. علاوه بر این، مراقبت خوب و محیط زندگی سالم نیز به رشد هوشی سگ ها کمک می‌کند. ارتباطی که با سگ خود برقرار می‌کنید نیز در توسعه هوش آنها نقش بسیار موثری دارد.

    اجتماعی کردن سگ ها با معرفی آنها به سایر حیوانات خانگی و افراد نیز برای افزایش سطح هوش آنها مهم است. آموزش حرفه ای و جدی به سگ، کمک می‌کند سریعتر از آنچه فکر می‌کنید یاد بگیرد و ارتباط برقرار کند. افزایش هوش، که از طریق آموزش به دست می‌آید، می‌تواند از طریق بازی هایی که با اسباب بازی های سگ انجام می‌شود نیز ارتقا یابد.

    شباهت بین هوش سگ و هوش انسان عمدتاً از نحوه یادگیری آنها ناشی می‌شود. سگ ها می‌توانند از مواردی که قبلاً می‌‌دانستند برای یادگیری چیزهای جدید استفاده کنند. به این می‌گویند ایجاد ارتباط با ایجاد یک پیش زمینه و این دقیقاً همان کاری است که کودکان چند ساله انجام می‌دهند. البته دلایل مختلفی وجود دارد که چرا هوش سگ ها به اندازه انسان ها رشد نمی‌کند. این فقط برای سگ ها صدق نمی‌کند، برای بسیاری از گروه های مختلف حیوانات نیز صادق است.

    غذای تشویقی سگ یا جایزه سگ نیز در تربیت سگ جایگاه خوبی دارد و غذا خشک سگ در کنار یک اسباب بازی آموزشی، بهترین انتخاب است.
    به طور کلی هوش سگ ها خود به خود رشد نمی‌کند. باید گفت که شرایط ایجاد زمینه هایی که سگ ها برای یادگیری از آن استفاده میپ‌کنند توسط انسان محدود شده است. به عبارت دیگر، این ثابت می‌کند که صاحبان آنها تأثیر مستقیمی بر هوش سگ دارند. سگ ها برای یادگیری به راهنمایی صاحبانشان نیاز دارند.

     

     

    انواع مختلفی از اسباب بازی ها برای آموزش سگ ها و رشد هوش آنها طراحی شده است. ما می‌توانیم با این اسباب‌بازی‌ها که یادآور اسباب‌بازی‌های کودکان 0 تا 3 ساله هستند، به رشد حافظه و هوش سگ‌هایمان کمک کنیم.

     

    معرفی ۱۰ تا از باهوش ترین سگ های دنیا

    در تحقیقی که برای باهوش ترین سگ دنیا انجام شد، سگ ها بر اساس توانایی آنها در یادگیری و اجرای دستورات ارزیابی شدند. نژادهایی که در این رتبه بندی جزو 10 سگ برتر هستند و باهوش ترین نژاد سگ محسوب می‌شوند می‌توانند هر فرمانی را در کمتر از 5 تکرار یاد بگیرند و با سرعت 95 درصد می‌توانند دستورات را با موفقیت انجام دهند.

    حدود 30 مسابقه در سطح 6 وجود دارد. این سگ ها هر دستوری را در 100 تکرار یاد می‌گیرند و میزان اجرای دستور پس از یادگیری 30 درصد است. با این حال، سرعت اجرای دستور را نباید مستقیماً با هوش مقایسه کرد. این میزان می‌تواند به طور مستقیم با لجبازی سگ تغییر کند.

    در ادامه به شما در کنار معرفی چند سگ‌ های باهوش، عکس سگ باهوش هم برای شما قرار داده‌ایم با ما همراه باشید.

     

    ۱. بردر کولی

    بردر کولی ها، نژادی بسیار پرانرژی، دوست داشتنی و بازیگوش، به عنوان سگ هایی شناخته می‌شوند که سال ها وظیفه گله داری گوسفندان را با موفقیت انجام داده اند. این سگ ها، یکی از سه زیرگونه نژاد کولی، به لطف بستگان خود که زمانی در سریال های تلویزیونی بازی می‌کردند، محبوب شدند. این نژاد سگ با هوش تیزش توانسته همه را مجذوب خود کند.

    باهوش ترین نژاد سگ

     

    2. پودل

    اگر چه نژاد پودل در 3 سایز مختلف هستند، کاندیدای شگفت انگیزی برای لیست باهوش ترین سگ خانگی جهان است، اما این نژاد با هوش بالای خود توانسته توجه ها را به خود جلب کند. این نژاد که در فرانسه به عنوان سگ شکاری مورد استفاده قرار می‌گیرد، با ظاهر جذاب خود توانسته است دل بسیاری از دوستداران حیوانات را نیز به دست آورد. می‌توانید با اسباب بازی های سگی با این گونه سگ ها که با هوش خود متمایز هستند، از بازی با آنها لذت می‌برند و هوش آنها را بیشتر توسعه می‌دهند.

    باهوش ترین سگ دنیا

     

    3. ژرمن شپرد

    این نژاد که به عنوان باهوش ترین نژاد های سگ نیز شناخته می‌شود، به دلیل موفق بودن در ماموریت و عملیات های جستجو و نجات با پلیس یا سربازان شناخته شده است. آنها علاوه بر اینکه یک عضو وفادار خانواده هستند، اکثرا آنها را به عنوان دوستان خوب کودکان می‌شناسند. این سگ ها انقد وفادار و باهوش هستند که نیازی به قلاده سگ ندارند فقط از آن در زمان آموزش به او استفاده نمایید.

    باهوش ترین سگ دنیا

     

    4. گلدن رتریور

    نژاد رتریور که به عنوان سگ خندان نیز شناخته می‌شود، یک سگ باهوش، دوستانه و فداکار است. اگرچه این سگ های مو طلایی هوش لازم برای موفقیت در هر زمینه ای را دارند که در آن کار می‌کنند، مهم است که حتما آموزش کافی دریافت کنند زیرا به راحتی کم حافظه می‌شوند.

    5-دوبرمن
    این نژاد که با ساختار بدنی عضلانی و باریک خود ظاهری بسیار چشمگیر دارد با هوش خود نیز توانسته نظرها را به خود جلب کند. این نژاد که در بین باهوش ترین سگ ها رتبه 5 را دارد به عنوان باهوش ترین سگ پلیس خوب شناخته می‌شود.

    سگ های باهوش

     

    6. سگ گله شتلند شیپداگ

    این سگ ها هم نگهبان خوب هستند و هم دوستان خانوادگی دوست داشتنی. این نژاد که خیلی خوب با بچه ها کنار می‌آید در لیست باهوش ترین سگ دنیا رتبه 6 را دارد. این سگ ها که همیشه نسبت به خانواده خود وفادار و محافظ هستند، ممکن است رفتار پرخاشگرانه ای نسبت به غریبه ها داشته باشند.

    سگ های باهوش

     

    7. لابرادور

    لابرادورها که از محبوب ترین نژادهای سگ در آمریکا هستند، ممکن است در نگاه اول هوش خود را نشان ندهند. با این حال، این نژاد که هم به عنوان سگ راهنما و هم به عنوان سگ جستجو و نجات بسیار موفق است، جزو باهوش ترین سگ های دنیا می‌باشد.

    سگ های باهوش

     

    8. پاپیون

    این سگ ها که بازیگوش، پرانرژی هستند و دوست دارند خانواده خود را با ترفندهای مختلف سرگرم کنند، ساختار گوش بسیار مشخص و معروفی دارند. این سگ‌ها که به‌خاطر گوش‌های پروانه‌مانندشان پاپیون نامیده می‌شوند، به داشتن هوش سرشار نیز شهرت دارند. توجه به رژیم غذایی این سگ باهوش یکی از مهم ترین اصول نگه داری از آن است. شما می توانید از غذای خشک سگ ht استفاده کنید تا بتواند نیازهای ضروری بدن این حیوان باهوش را به خوبی رفع کنید.

    باهوش ترین سگ های جهان

     

    9. بلادهوند

    بلادهوند چهره ای دراز و چروکیده، گوش های درشت و ظاهری آرام دارد. این نژاد در نگاه اول چندان باهوش به نظر نمی‌رسد و برای کسانی که با این سگ ها روبرو می‌شوند، باهوشی آنها گمراه کننده است. اگرچه انتظار می‌رود که یک بیگل از این نژاد باهوش‌تر باشد، اما ساختار پر جنب و جوش و چشم‌های اجنه‌مانند آنها، بزرگ‌ترین دلیل فریب دادن ظاهری این نژاد است.

    باهوش ترین سگ های جهان

     

    10. روتوایلر

    نژاد روتوایلر که به عنوان یک سگ نگهبان بسیار موفق با آرواره های قوی، بدن عضلانی و بزرگ شناخته می‌شود، در بین لیست ۱۰ نمونه از باهوش ترین سگ های جهان قرار دارد. این نژاد که نقش بسیار فعالی در عملیات جستجو و نجات، عملیات پلیسی و حفاظت از گله در کنار چوپان دارد. همچنین می‌تواند به عنوان سگ درمانی نیز آموزش ببیند و این سگ هم به عنوان باهوش ترین سگ پلیس شناخته می‌شود.

    سگ های باهوش جهان

     

    11.سگ نژاد اشناورز

    این نوع سگ ریش‌دار به نام اشناورز مینیاتوری، کوچک‌ترین نژاد از سگ‌های باهوش شناخته می‌شود. این سگ‌ها به دلیل چابکی بدنی‌شان و هوش برجسته در فعالیت‌های مختلف، وارد لیست سگ‌های باهوش جهان شده‌اند. اشناورز مینیاتوری علاوه بر چابکی جسمی، در فعالیت‌هایی که ذهن را به چالش می‌کشند، نیز برجسته است.
    این سگ‌های باهوش خانگی، مطیع و باهوش هستند و از نظر فرز و چالاکی نیز برجسته‌اند. این نژاد باهوش، از جمله زرنگ ترین سگ جهان است؛ ابتدا برای کار در مرزعه و کنترل آفات پرورش داده شدند. اشناورزها از آن‌ها برای پیدا کردن آفت‌ها و جوندگان با استفاده از بو، بهره‌مند می‌شوند.

    زرنگ ترین سگ جهان

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد