صفحه اصلی / مقالات علمی / بارداری گربه و نکات مراقبتی

بارداری گربه و نکات مراقبتی

بارداری گربه و نکات مراقبتی
  • حاملگی گربه ها و داشتن بچه گربه های زیبا در خانه بسیار جالب و احساسی است و در دوران بارداری گربه ها باید مراقبت های لازم انجام شود تا گربه مادر بچه های خود را به دنیا آورد که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بارداری گربه و نکات مراقبتی می پردازیم.

     

    مراقبت از گربه باردار

    برای درک بهتر از موضوع بارداری گربه و نکات مراقبتی می توان گفت که مدت بارداری گربه ها حدود ۲ ماه یا ۶۳ روز است که زایمان گربه ها هم مانند انسان ها می باشد و در زمان بارداری این موجودات نیاز به حمایت و تغذیه مناسب دارند و معمولا بین ۴ تا ۶ گربه به دنیا می آورند و در یک سال می توانند یک یا دو بار حامله شوند.
    وقتی گربه باردار است چه باید کرد؟

     

    از دامپزشک مشاوره بگیرید

    بارداری گربه و نکات مراقبتی آن بسیار اهمیت دارد و شما می توانید با دامپزشک در مورد سلامتی گربه خود مشاوره بگیرید و تاریخ زایمان آن توسط دامپزشک مشخص می شود و یک دامپزشک شرایط نگهداری از گربه باردار را به شما آموزش می دهد و داروها و واکسیناسیون گربه در دوران بارداری را تجویز می کند.

     

    تغذیه گربه باردار

    یک برنامه تغذیه مناسب برای گربه توسط دامپزشک مشخص می شود که بارداری آن راحت تر و تغذیه آن باید دارای کالری بالا باشد تا بتواند شیر بچه گربه ها را تامین کند که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی اورنگ پت به صورت آنلاین ارتباط و در زمینه غذای تر گربه باردار و اطلاع از قیمت پوچ گربه مشاوره و راهنمایی بگیرید.
    رفتارهای گربه خود را زیر نظر بگیرید
    در هفته های اول بارداری تغییری در رفتار گربه ها ایجاد نمی شود ولی در هفته دوم خواب گربه بیشتر می شود و کمتر میل به غذا دارد. بهترین راه این است که شما در زمان مناسبی آن را از خواب بیدار کنید و ظرف غذا و آب را به آن نشان دهید که باید آب و غذا بخورد. از دیگر رفتارهای نزدیک به زایمان گربه لیسیدن سینه خود است که این کار طبیعی است چون باعث آرامش گربه می شود و از فشار وارد به بدن گربه در زمان شیردادن جلوگیری می کند.

    مولتی ویتامین گربه نیز می‌تواند به افزایش ایمنی بدن گربه تان کمک کند.

     

    دست زدن به گربه و در آغوش گرفتن آن

    بارداری گربه و نکات مراقبتی
    یکی از موارد مهم در بارداری گربه و نکات مراقبتی این است که گربه باردار به علت تغییرات هورمونی بسیار مهربان و نیاز به نوازش و محبت دارد که این امر باعث ایجاد احساس امنیت در آن می شود. سعی کنید در روزهای آخر بارداری گربه را از فعالیت سنگین دور کنید و آن را به آرامی و بدون استرس در خانه نگهداری کنید. درصورتی که گربه شما وضع حمل کرد و شما تصمیم به عقیم کردن او گرفتید باید دقت داشته باشید که برای او غذای گربه عقیم شده خریداری کنید تا از اضافه وزن او جلوگیری کنید.

     

    ظرف خاک لبه کوتاه برای گربه انتخاب کنید

    از دیگر مسائل مهم برای بارداری گربه و نکات مراقبتی ظرف خاک گربه است چون گربه در زمان بارداری شکم آن بزرگ است توانایی برای رفتن به روی ظرف خاک خود را ندارد و باید از ظرف های که کوتاه و پهن است استفاده کنند و در روز دو بار خاک آنها را تعویض کنید.

    بارداری گربه و نکات مراقبتی

     

    چگونه به زایمان گربه خود کمک کنید؟

    یکی دیگر از موارد مهم در بارداری گربه و نکات مراقبتی این است که قبل از زایمان محلی را برای آن درست کنید که بهترین راه درست کردن یک جعبه مقوایی کوتاه است و آن را در یک اتاق آرام قرار دهید. شروع زایمان گربه به صورتی است که شروع به نفس نفس زدن می کند و حداقل ۴ ساعت طول می کشد تا بچه گربه ها متولد شوند. بعد از تولد مادر گربه ها از توله های خود مراقبت می کند و به دلیل ظریف و شکننده هستند و مادر گربه می تواند آنها را جا به جا کند و شما فقط به بچه گربه ها می توانید دست بزنید چون مادر می فهمد که نباید بچه های خود را رها کند که به همین منظور شما می توانید به سایت اورنگ پت مراجعه و نحوه خرید انواع محصولات پت از جمله اسباب بازی گربه را مشاهده نمایید.

     

    سخن پایانی
    در مورد بارداری گربه و نکات مراقبتی صحبت کردیم که بهترین کار مشاوره با دامپزشک است و سلامتی و رژیم غذایی مناسب در طول بارداری بسیار مهم است که شما باید به آن توجه کنید تا به راحتی گربه شما زایمان خود را انجام دهد که به همین منظور شما می توانید با فروشگاه اینترنتی اورنگ پت ارتباط و از نحوه سفارش انواع لوازم پت اطلاع حاصل کنید. اورنگ پت پت شاپ بزرگ ایران

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد