صفحه اصلی / مقالات علمی / بارداری سگ و نکات مراقبتی

بارداری سگ و نکات مراقبتی

بارداری سگ و نکات مراقبتی
  • بارداری سگ ها و نگهداری از آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است تا سگ ها بتوانند توله های سالمی به دنیا بیاورند و به همین دلیل صاحبان سگ باید به سلامتی و تغذیه این موجودات زیبا توجه کنند که به همین منظور ما در این مقاله به بررسی بارداری سگ و نکات مراقبتی می پردازیم.

     

    مراقبت از سگ باردار چگونه است ؟

    در مورد بارداری سگ و نکات مراقبتی آن می توان گفت که دوره بارداری این موجودات بین ۵۵ تا ۷۲ روز است که از مهمترین مسائل آماده کردن سگ برای زایمان است و با یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم و مراقبت های پزشکی می توان توله های سالمی را به دنیا آورد.

     

    رژیم غذایی

    یکی از مهمترین نکات در بارداری سگ و نکات مراقبتی این است که به رژیم غذایی این موجودات توجه کنید و به مرور زمان می توانید مقدار غذا را افزایش و مصرف غذاهای مقوی را در برنامه غذایی آن اضافه کنید. در برنامه غذای سگ های باردار می توان غذاهای با کیفیت مانند پروتئین ، چربی و مواد معدنی را افزایش دهید.

     

     

    ورزش

    یکی دیگر از موارد مهم در نگهداری و مراقبت از سگ باردار ورزش منظم آن است چون وزن سگ بالا می رود بهتر است قدرت سگ را افزایش و از چاقی جلوگیری کرد. همچنین با مشاوره با یک دامپزشک برنامه غذایی و ورزش سگ باردار را تنظیم کنید. این حیوانات برای پیاده روی بسیار مناسب و سلامت آنها را تضمین می کند که به همین منظور شما می توانید با کارشناسان اورنگ پت به صورت آنلاین ارتباط برقرار کرده و در زمینه انواع وسایل سگ مشاوره و راهنمایی بگیرید.

    بارداری سگ و نکات مراقبتی

    واکسیناسیون

    واکسیناسیون برای سگ باردار ممنوع است و بسیار خطرناک می باشد. بنابراین در مورد بارداری سگ و نکات مراقبتی باید به این مسئله توجه کرد چون جنین مادر در حال رشد است و به آن ضرر می رسد. ایمنی کردن و واکسینه کردن سگ در زمان بارداری باعث افزایش سطح آنتی بادی بدن پت می شود و این خطرناک است.

     

    پیشگیری از عفونت هریس

    یکی از موارد دیگر در بارداری سگ و نکات مراقبتی جلوگیری از عفونت ویروس هریس است که باعث سرماخوردگی سگ باردار می شود. این بیماری باعث سقط جنین و مرگ توله های تازه متولد شده می شود و خطرناک است. بنابراین قبل و بعد زایمان نباید سگ باردار با حیوانات دیگر در تماس باشد و زمانی را فقط برای پیاده روی آنها بگذارید .

     

    اقدامات لازم هنگام بارداری سگ ها

    بارداری سگ و نکات مراقبتی

    در دوران بارداری سگ ها باید از سگ خود تست بارداری توسط دامپزشک گرفته شود و همچنین بهترین و سالم ترین مواد غذایی را با یک رژیم غذایی خوب می توانید برای پت خود داشته باشید. برای استراحت کردن سگ باردار یک مکان راحت و مناسب آماده کنید چون سگ ها در دوران بارداری بسیار حساس ، مضطرب و بی قرار می‌شوند و برای حفظ آرامش آنها را از استرس و سر و صدا دور کنید برای این کار می‌توانید اقدام به خرید جای خواب سگ ارزان کنید تا سگ‌تان احساس آرامش بیشتری کند.

     

     

    با انجام فعالیت های روزمره مانند پیاده روی باعث کاهش وزن سگ خود شوید. با دامپزشک پنت خود مشاوره کنید و با تشخیص دامپزشک ویتامین های مورد نیاز سگ مادر را تهیه و خریداری کنید و طبق برنامه تنظیم شده دامپزشک آنها را به سگ بدهید.

    سگ‎‌ها ممکن است در محیط بیرون از خانه دچار استرس شوند برای همین برای جابجایی سگ در محیط‌های شلوغ بهتر است از باکس سگ استفاده کنید تا شاهد رفتارهای پرخاشگرانه آن نشوید.

    برای آماده شدن سگ باردار وسایل لازم برای زایمان مانند محل خواب و استراحت مناسب سگ ، ملحفه و پتو تمیز ، حوله تمیز و خشک برای پاک کردن توله ها ، قیچی برای بریدن ناف توله ها ، دماسنج برای اندازه گیری دمای سگ مادر و غیره را تهیه کنید و آماده زایمان سگ خود باشید که به همین منظور شما می توانید به سایت پت شاپ اورنگ پت مراجعه و نحوه قیمت غذای سگ و قیمت غذای خشک سگ را مشاهده نمایید.

     

    سخن پایانی

    در مورد بارداری سگ و نکات مراقبتی صحبت کردیم که به دنیا آمدن توله سگ ها هم مانند بچه انسان بسیار هیجان انگیز است و با یک برنامه ریزی دقیق می توانید دوران حاملگی از سگ خود مراقبت کنید تا دوران بارداری بدون دردسری سگ شما داشته باشد و توله های سالم  به دنیا بیاورد. بنابراین سلامتی مادر و توله ها در زمان قبل از زایمان و بعد از زایمان بسیار اهمیت دارد که به همین منظور شما می توانید با پت شاپ اینترنتی اورنگ پت ارتباط و در مورد نحوه سفارش انواع وسایل و مواد غذایی پت ها اطلاع حاصل کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد