صفحه اصلی / مقالات علمی / ادرار هیجانی سگ: چرا سگ شما این کار را میکند؟ و چطوری درمانش کنیم؟

ادرار هیجانی سگ: چرا سگ شما این کار را میکند؟ و چطوری درمانش کنیم؟

ادرار هیجانی سگ
  • ادرار هیجانی سگ واکنش غیرقابل کنترل و غریزی سگ به حضور سگ یا انسان دیگری است که احساس می‌کند برایشان برتر است یا برایشان ترسناک است. این یک پاسخ ناخودآگاه است که نمی توان آن را کنترل کرد. در حالی که این یک مشکل خانه‌شکنی نیست، اما زمانی که مثانه پر است، بیشتر اتفاق می‌افتد. این رفتار اغلب می تواند واکنشی به یک عمل خاص باشد، مانند بستن افسار روی سگ یا خم شدن به سمت پایین برای نوازش او.

    ادرار هیجانی از این جهت متفاوت است که توله سگ معمولاً از این واکنش رشد می کند. با این حال، ادرار هیجانی اغلب باید از طریق آموزش برطرف شود.

    سگ‌ها زبان بدن را فوق‌العاده خوب می‌خوانند، و ما به‌عنوان صاحب، گاهی سیگنال‌های نادرست می‌دهیم و در نتیجه سگ حرکات تسلیم‌کننده‌ای مانند ادرار کردن را نشان می‌دهد. ترس، عدم اعتماد به نفس، حساسیت، سردرگمی و عصبی بودن می تواند منجر به ادرار کردن هیجانی در سگ های مسن شود. همچنین می تواند از طریق تنبیه نامناسب ایجاد شود، اگرچه همیشه اینطور نیست.

    شما هرگز نباید ادرار هیجانی را مجازات کنید – این فقط مشکل را بدتر می کند. مهم است که به یاد داشته باشید که واکنش و زبان بدن شما به مشکل می تواند آن را تشدید کند، بنابراین مطمئن شوید که باعث ترس یا اضطراب برای سگ خود نمی شوید.

    کارهای زیادی وجود دارد که می توانیم انجام دهیم تا ادرار هیجانی را به حداقل برسانیم. هدف اصلی آموزش ایجاد اعتماد به نفس و هدایت ذهن سگ به کارهایی غیر از ادرار کردن در هنگام نگرانی یا هیجان است.

    در اینجا چند نکته برای کمک به حل این مشکل ارائه می دهیم:

    ادرار هیجانی سگ

     

    جهت اطلاع از قیمت سینی دستشویی سگ و مشاهده انواع مدل ها، کلیک کنید.

     

    نادیده گرفتن رفتار
    لطفاً سعی نکنید به سگ خود اطمینان دهید یا اقدامات او را تقویت کنید. ساکت باشید اما آرام. رفتار مشکل ساز او را نادیده بگیرید. وقتی واکنش شما به رفتار ناخواسته قابل توجه است، در حال پاداش دادن به رفتار هستید.

    کثیفی را به طور خصوصی پاک کنید
    اگر ادرار کرد، چیزی نگویید، او را بیرون بیاورید و سپس بدون اینکه ببیند شما این کار را انجام می دهید، او را تمیز کنید. با برداشتن این مرحله، می توانید از پاداش دادن به این رفتار خودداری کنید و همچنین او را شرطی کنید که ادرار را با بیرون رفتن همراه کند.

    رفتار خوب را با آرامش تحسین کنید
    وقتی بیرون از حیاط هستید او را نزد خود صدا نکنید، بلکه به آرامی با او راه بروید تا او را با محیط آشنا کنید. فقط در صورت اطاعت به او دستور ادرار بدهید و او را با آرامش تحسین کنید.

    آهسته و غیر تهدید کننده باشید
    همه کارها را به آرامی انجام دهید و سعی کنید زبان بدن خود را آرام و بی خیال کنید. صدای کلام را کم نگه دارید. غیر تهدید کننده باشید هر چه احساس می کنید به او خیره نشوید و ناراحتی خود را نشان ندهید.

    به سگ خود استراحت های منظمی بدهید
    سگ خود را مرتباً بیرون ببرید تا کارش را انجام دهد تا مثانه او فشار نیاورد. توله های کوچکتر باید بیشتر از سگ های بالغ بیرون آورده شوند. به سرنخ‌های رفتاری مانند پنجه زدن به در، بو کشیدن به اطراف، زدن پنجه به افسار یا نشستن و خیره شدن به شما توجه کنید. هنگامی که سرنخ‌هایی را که سگتان در زمان نیاز به استراحت می‌دهد را تشخیص دادید، می‌توانید از آشفتگی‌های برنامه‌ریزی نشده در خانه خود جلوگیری کنید.

    روش های آموزشی را برای جلوگیری از ادرار کردن هیجانی اتخاذ کنید
    روش‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید سگ خود را برای کنترل رفتارهای مطیعانه آموزش دهید.

    آموزش اطاعت
    در آموزش اطاعت اولیه شرکت کنید، آن را سرگرم کننده کنید و اعتماد به نفس او را تقویت کنید. این نوع آموزش حتی فراتر از مهار ادرار هیجانی برای سگ شما مفید است. از طریق آموزش، سگ شما یاد می گیرد که چگونه برای جلوگیری از پارس کردن، گاز گرفتن و سایر رفتارهای ضداجتماعی، رفتار و واکنش نشان دهد. نظم، ورزش و محبت در طول تمرین به خوبی با هم ترکیب می شوند.

    پیاده روی آموزشی داشته باشید
    زمانی را به نشستن در حالی که سگ خود در کنار شما روی بند او قرار دارد بگذرانید. او را به پیاده روی ببرید تا به تدریج او را در معرض موقعیت هایی قرار دهید که باعث ادرار او می شود. هرچه سگ خود را بیشتر در معرض موقعیت های جدید قرار دهید، فرصت های بیشتری برای آموزش رفتار مناسبی که انتظار دارید خواهید داشت.

    آموزش جعبه برای جلوگیری از ادرار هیجانی سگ
    زمانی که نمی توانید بر توله سگ خود نظارت کنید از جعبه استفاده کنید. جعبه را نزدیک یک در قرار دهید تا به او اجازه دهید سریعا بیرون بیاید و از اتفاق جلوگیری کنید. در مورد ادرار هیجانی نباید از جعبه به عنوان مجازات استفاده کرد. شما می خواهید توله سگتان به جعبه به عنوان یک تجربه مثبت فکر کند.

    نکات جعبه
    هنگام ورود به اتاق مستقیماً به سمت جعبه او نروید. قبل از اینکه او را رها کنید ابتدا به او اجازه دهید آرام شود. وقتی می روید او را بیرون بیاورید، این کار را بی سر و صدا انجام دهید. با او صحبت نکنید

    جعبه کردن توله سگ فواید زیادی دارد. یک جعبه به سگ شما اجازه می دهد تا فضایی کاملاً مختص به خود داشته باشد و همچنین به آموزش گلدان کمک می کند. با بزرگ شدن توله سگتان حتما یک جعبه بزرگتر تهیه کنید.

    جعبه باید به اندازه ای بزرگ باشد که سگ شما بایستد، بچرخد و دراز بکشد. اگر یکی از آنها خیلی بزرگ باشد، فضای کافی برای ادرار کردن در یک طرف و خوابیدن در انتهای دیگر وجود خواهد داشت، بنابراین داشتن اندازه مناسب کلید اصلی است.

    سگ خود را به تدریج با دیگران آشنا کنید
    او را به تدریج در مراحل کوچک با صداها، افراد و سگ های دیگر آشنا کنید. او را در موقعیت ها و تجربیات عجله نکنید. سطح راحتی او را به تدریج افزایش دهید.

    از موقعیت های استرس زا و غیر قابل کنترل با سگ خود اجتناب کنید
    از موقعیت ها و افرادی که نمی توانید آنها را کنترل کنید تا زمانی که سگ شما یاد نگیرد خود را کنترل کند و اعتماد به نفس پیدا کند، خودداری کنید. از دوستان بخواهید که بدون لمس کردن، صحبت کردن، تماس چشمی در اطراف او تمرین نکنند.

    وقتی در یک مکان عمومی هستید، راه هایی وجود دارد که می توانید با مهربانی از غریبه ها بخواهید که سگ شما را لمس نکنند. می توانید به مردم بگویید که سگ شما مضطرب است، به فضا نیاز دارد یا دوستانه نیست.

    هنگامی که تصمیم می گیرید سگ خود را از محیط خانه خود خارج کنید، مهم است که بر اساس آن برنامه ریزی کنید تا از مشکلات رفتاری جلوگیری کنید.

    برنامه ریزی کنید که کجا می روید
    آیا سگ های دیگری وجود خواهند داشت؟ شاید سگ خود را به پارکینگ مرکز خرید ببرید تا مقدمه ای برای عمومی بودن آن باشد.

    برنامه ریزی کنید چه ساعتی می روید
    گاهی اوقات نیم ساعت زودتر یا دیرتر رفتن می تواند تفاوت را ایجاد کند.

    ابزارهایی را که استفاده خواهید کرد برنامه ریزی کنید
    با یک کیسه خوراکی که به خود وصل کرده اید، خوراکی هایی همراه داشته باشید که به راحتی قابل دسترسی باشند. نگهدارنده (هالتر) سر ممکن است گزینه خوبی باشد زیرا به شما این امکان را می دهد که سر سگ خود را کنترل کنید.

    برنامه ریزی کنید که چگونه پاسخ دهید
    داشتن یک برنامه عمل در صورت بروز موقعیت برای حفظ کنترل احساسات و واکنش سگ شما ضروری است.

    ادرار هیجانی می تواند آزاردهنده باشد، اما نشان دادن ناامیدی خود به سگتان فقط آن را بدتر می کند. با کمی برنامه ریزی و تعدیل نگرش می توانید مشکل را به حداقل برسانید و بر آن غلبه کنید.

    نکات یا ترفندهایی دارید که برای شما مفید بوده است؟ لطفا در زیر (قسمت نظرات) به اشتراک بگذارید

    منبع: cesarsway

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد