صفحه اصلی / مقالات علمی / آکنه در گربه😺

آکنه در گربه😺

آکنه در گربه
  • آکنه در گربه

    تمامی افراد چه پیر چه جوان ممکن است در طول دوره ای از زندگیشان از جوش و آکنه رنج ببرند، و این موضوع برایشان ناراحت کننده باشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید فقط انسان ها دچار جوش و آکنه نمی شوند و گربه ها هم ممکن است از این موضوع رنج ببرند.

    جوش و آنه شاید باعث نشود اعتماد بنفسشان پایین بیاید، اما برخی از مشکلات را برای گربه ایجاد میکند و حتی در مواردی ممکن است نشانه یک بیماری در بدن گربه باشد. تا آخر این مطلب ما را همراهی کنید تا اگر روزی این جوش و آکنه ها را در بدن گربه خود مشاهده کردید، بدانید با چه چیزی طرف هستید و راه حل این مشکل چیست.  

    همانطور که گفتیم شاید برای گربه های خانگی جوش های سرسیاه و سرسفید عاملی برای کمبود اعتماد به نفسشان نباشد، اما این را باید به شما بگوییم که این جوش ها ممکن است برای گربه شما دردناک باشند، به طور مثال وقتی غذا میخورد باعث ناراحتی و آزردگی او شود. با این حال حتی اگر گربه شما متوجه این جوش ها نشود، شما باید به سلامت پوست و موی گربه خود توجه لازم را داشته باشید تا از مشکلات جدی تر جلوگیری بشود. در این مقاله راجع به آکنه و جوش در گربه ها مفصل توضیح می دهیم پس تا آخر این مقاله همراه ما باشید.

    آکنه در گربه😺

    نشانه های آکنه در گربه

    آکنه در گربه، مانند انسان ها به صورت لکه های ریز و سیاه رنگی ظاهر می شوند.این آکنه ها معمولا در نقاط خاصی مثل قسمت زیر چانه یا در کناره لب ها قرار دارند (به همین علت اسم دیگر آنها آکنه چانه گربه ای است.) توجه داشته باشید آن ها را با کثیفی اشتباه نگیرید. اگر این نقطه های سیاه رنگ را مشاهده کردید ضمن حفظ آرامش خود، یک یا دو روز صبر کنید تا ببینیم  خودشان از بین می روند یا نه. اگر پس از گذشت چند روز، جوش ها از بین نرفتند و یا حتی بدتر شدند یا حتی در موارد حاد تر منجر به خونریزی و درد در گربه شما شد، باید سریعا برای درمان اقدام کنید، موارد حاد آکنه می تواند باعث ایجاد درد در ناحیه فک گربه مخصوصا در زمان غذا خوردن شده و در نتیجه این درد، گربه کمتر تمایل به غذا خوردن خواهد داشت که همین موضوع می تواند سر منشاء مشکلات گوارشی و داخلی شود. پس حتما پس از گذشت چند روز از ظاهر شدن آکنه در گربه و عدم رفع آنها، به دامپزشک مراجعه کنید.

    آکنه در گربه😺

    چه عوامی باعث آکنه در گربه میشه؟

    علت های بروز آکنه در گربه ها به طور کامل شناخته شده نیست، اما عوامل متعددی میتواند در به وجود آمدن آن نقش داشته باشد:

    •  در داخل چانه گربه ها چندین غدد ترشح چربی وجود دارد که یکی از کار هایی که گربه با استفاده از این چربی انجام میدهد علامت گذاری نقاط مختف منزل شما و مشخص کردن قلمرو برای خود است.حتما تا حالا باید دیده باشید که یک گربه دارد پوزه اش را به پلاک ماشین یا به یک میله داخل خیابون می مالد. اینکار برای نشان دادن مالکیت آن وسیله می باشد.این غدد روغنی ترشح می‌کنند که می‌تواند فولیکول‌های مو داخل چانه گربه را مسدود کند و باعث ایجاد جوش های سرسیاه در سطح پوست گربه بشود.این را هم باید بگوییم که همیشه این جوش ها سرسیاه نیستن و ممکن است سرسفید هم باشند . در برخی موارد، این فولیکول های مسدود شده میتوانند برای گربه شما درد ناک باشند و حتی باعث ایجاد عفونت بشوند.
    • باکتری ها و قارچ های میکروسکوپی در سطوح محل زندگی گربه میتوانند باعث به وجود آمدن این جوش ها بشوند.
    • فشار و استرس شدید هم یکی دیگر از عواملیست که در به وجود اومدن جوش های سر سفید و سر سیاه نقش موثر دارد مثلا در زمان سفر علل مختلفی مثل حرکت در ماشین>، یا سوار شدن به هواپیما و حتی وارد شدن به محیط جدید به علت اینکه استرس زیادی به گربه وارد می کنند ممکن است باعث بروز جوش و آکنه در سطح پوست گربه شوند.
    • بعضی اوقات گربه شما ممکن است به برخی از ماده ها، مثلا بعضی از پارچه ها و یا ظرف های پلاستیکی حساسیت داشته باشندن و در اثر تماس با آن ها این مدل جوش ها روی بدنش ظاهر شوند.
    • همیشه سعی کنید موهای اطراف پوزه گربه رو تا حد امکان با قیچی کوتاه نگه دارید که باکتری و قارچ کمتر در اون محیط ها تجمع و رشد کنند.

    غذا، مکمل و ابزار هایی وجود دارند که شما به عنوان سرپرست یک گربه می توانید با کمک آن ها از بروز مشکل آکنه در گربه خود جلو گیری کنید.

    به طور مثال استرس یکی از عوامل به وجود آمدن آکنه در گربه می باشد که شما به راحتی میتوانید با استفاده از خمیر آرام بخش گربه gimcat  که در وبسایت اورنگ پت موجود است، در مواقع استرس زا از آن استفاده نمایید تا تا حد امکان سطح استرس گربه خود را کاهش دهید.

     

    خمیر آرامش بخش گربه GimCat مدل Relax Paste

     

     

    از عوامل مهم دیگر در ایجاد آکنه باکتری ها و قارچ ها هستند، برای مقابله با این عوامل می توانید با استفاده از مواد ضد عفونی کننده غیر الکلی و مناسب حیوانات خانگی مانند: مایع ضد عفونی کننده سطوح غیر الکلی زیپاک محیط را برای گربه خود، تمیز و ضد عفونی شده نگاه دارید.
    مایع ضدعفونی کننده سطوح غیر الکلی زیپاک
    برای مراقبت از پوست گربه نیز غذاهای مراقبتی مثل رویال کنین hair and skin care  یا جوسرا Culinesse وجود دارند که با استفاده از آن ها سلامتی و شادابی پوست گربه شما تضمین می شوند.
    غذای خشک گربه رویال کنین مدل Hair and Skin وزن 10

    سخن آخر

    برای محافظت از پوست گربه باید محیط زندگی او را تمیز و عاری از هرگونه باکتری و مواد حساسیت زا نگه دارید.ظرف آب و غذا،جای خواب گربه و همچنین کف منزل شما باید همیشه ضد عفونی و عاری از گرد و غبار باشد.
    مهم تریم نکته و توصیه تیم اورنگ پت به شما این است که به هیچ عنوان برای مدت طولانی به گربه خود غذای خانگی ندهید .تهیه و پخت غذای گربه نیازمند دانش کافی در این زمینه است و عوامل زیادی در اون دخیلند. فقط این نکته رو در نظر داشته باشید که اگر گربه شما به یک ماده غذایی حساسیت داشته باشد ممکن است باعث هزینه سنگین جسمی و روانی برای شما و دوست کوچولوتون بشود.
    اگر دوست دارید اطلاعات بیشتری راجع به آکنه در گربه ها بدانید از طریق سایت بیمارستان دامپزشکی VCA می توانید به اطلاعات کاملتر پزشکی و درمانی در این مورد دست پیدا کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد