صفحه اصلی / مقالات علمی / آلرژی به غلات در سگ ها🐶

آلرژی به غلات در سگ ها🐶

سگ سفید در حال خاراندن گوش هایش
  • آلرژی به غلات در سگ ها، حساسیت به غلات در سگ ها

    آلرژی و حساسیت حیوانات خانگی به غلات، مخصوصا در سگ ها به وفور یافت می شود.تهیه و پخت غذایی که عاری از هرگونه از غلات باشد شاید برای شما آن هم برای مدت زمانی طولانی، کاری پر دردسر و پر هزینه باشد.به این علت تولید مواد غذایی بدون غلات، معمولا توسط شرکت های تولید مواد غذایی مخصوص حیوانات، در آزمایشگاه های تخصصی انجام می شود.

    آلرژی معمولا در اثر مصرف طولانی مدت غذای حاوی غلات ایجاد می شود.

    شایع ترین علائم آلرژی و حساسیت به غلات خارش شدید، قرمز شدن و التهاب پوست، عفونت مزمن گوش ها و همچنین تغییر رنگ پاها به دلیل لیس زدن زیاد آن توسط می باشد.

    درمان این آلرژی کاری پیچیده ای نیست.تنها کاری که شما باید انجام بدهید حذف کامل هرگونه غذا و تشویقی طعم دار و حاوی غلات است.پس از حذف این خوراکی ها علائم آلرژی باید کاهش یابد.

    البته قابل ذکر است حساسیت و آلرژی تنها توسط مواد غذایی حاوی غلات ایجاد  نمیشوند و در بعضی سگ ها ممکن است عوامل دیگری مانند کنه ها، گرد و غبار و یا گرده های گل باعث به وجود آمدن این علائم باشند.

    آلرژی به غلات در سگ ها🐶

    علائم آلرژی به غلات در سگ ها

    علائم آلرژی غلات می تواند از سگی به سگ دیگر متفاوت باشد. علائم ممکن است شامل شود

    • خارش پوست
    • پوسته پوسته شدن و خشک شدن پوست
    • ریزش مو
    • راش پوست
    • عفونت گوش
    • لیسیدن یا جویدن وسواس گونه پا
    • التهاب و قرمز شدن پنچه
    • مشکلات دستگاه گوارش

    انواه غلاتی که در غذای سگ شما یافت می شوند عبارتند از گندم، چاودار، جو، برنج، تاج خروس، گندم سیاه، ذرت، ارزن، کینوا و برخی از لوبیاها.

    “گلوتن”نام پروتعین گیاهی است که در برخی از غلات ذکر شده وجود دارد.باید توجه داشته باشید که نباید رژیم غذایی بدون گلوتن را با رژیم غذایی بدون غلات را اشتباه بگیرید.گلوتن فقط در برخی از دانه هایی که در بالا به آن ها اشاره شد است وجود دارد و اگر تشخیص دامپزشکشما این است که سگ شما به غلات حساسیت دارد حتما باید رژیم غذایی بدون هر گونه غلات را برای تغذیه سگ خود رعایت کنید.

    برای تهیه غذای سگ فله فروشگاه آنلاین شاپ اورنگ پت محصولات با کیفیت و قیمت مناسب برای حیوان خانگی‌تان در نظر دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

    آلرژی به غلات در سگ ها🐶

    علت های آلرژی به غلات در سگ ها

    آلرژی در سگ ها به دلیل پاسخ اشتباه دستگاه ایمنی بدن سگ به مواد وارد شده به آن اتفاق می افتد و در واقع مکانیزم دفاعی بدن سگ در مقابل تحدید های داخلی بدن او است و این در حالی است که مواد وارد شده به بدن سگ هیچ گونه ضرری برای او ندارند.قابل ذکر است بروز علائم حساسیت ممکن است بلافاصله بعد از مصرف غذای حاوی غلات و یا بعد از مصرف چندین ساله مواد غذایی حاوی غلات اتفاق بی افتد.همچنین ممکن است علائم حساسیت به این نوع مواد غذایی بعد از تجربه یک دوره عفونت معده و روده ظاهر شوند.

    نیاز غذایی هر سگ به غلات متفاوت است.در برخی از سگ ها نیاز به غلات برای داشتن پوست و خزی سالم ضروری است، سگ دیگری ممکن است با هربار مصرف غلات دچار عفونیت گوش شود، سگ دیگری ممکن است به غلات در رژیم غذایی خود نیاز داشته باشد تا وزن مناسبی داشته باشد، به خصوص اگر بسیار فعال باشد. نیاز های تغذیه ای هر سگ متفاوت است و ممکن است به مواد متعددی نیاز داشته باشد به همین علت قطع مواد غذایی حاوی غلات بدون مشورت با دامپزشک به هیچ عنوان توصیه نمیشود.

    آلرژی به غلات در سگ ها🐶

    درمان آلرژی غلات در سگ

    تسکین نشانه های آلرژی در سگ شما ممکن است تا چندید هفته زمان ببرد.روند درمان باحذف مواد غذایی حاوی غلات شروع شده و با تجویز داروهای مخصوص حساسیت ادامه می یابد.

    حذف کامل مواد غذایی حاوی غلات باعث بهبود کامل نشانه های عفونت و علائم حساسیت می شود.توجه داشته باشید اگر به این نشانه ها توجهی نشود وبرای طولانی مدت باقی بمانند باعث تضعیف دستگاه ایمنی بدن سگ میشوند و مشکلات جدی تری را به همراه دارند.

    همچنین غذاهایی وجود دارند که به طور تخصصی برای سگ های حساس به غلات تهیه و تولید شده اند و شما می توانید در فروشگاه آنلاین اورنگ پت برای تهیه این غذا ها اقدام کنید.این دو غذا عبارت اند .

    رویال کنین هایپو آلرژنیک

    آلرژی به غلات در سگ ها🐶

    جوسرا جونیور سنسیتیو

    غذای خشک توله سگ حساس جوسی مدل Junior Sensitive بسته 900 گرمی

    سخن آخر

    بهترین راه درمان و پیشگیری از آلرژی در سگ ها کنترل دقیق غذایی است که به سگ خود می دهید.درمان سگی که دچار نشانه های حساسیت به غذاهای حاوی غلات شده است می تواند کاری زمان بر شاید خسته کننده باشد.امروزه بسیاری از برند های مواد غذایی غذاهای بدون غلات را در سبد محصولی خود ارائه می دهند و شما می توانید با تهیه آن ها از به وجود آمدن نشانه های آلرژی در سگ خود پیشگیری کنید.

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد
    نیاز به راهنمایی دارید؟ در خدمتتون هستیم
    ×
    فرزاد شکوهی Whatsapp chat
    سمیرا خاتونی Whatsapp chat