صفحه اصلی / مقالات علمی / چگونه جلوی گاز گرفتن توله سگ را بگیریم؟

چگونه جلوی گاز گرفتن توله سگ را بگیریم؟

چگونه جلوی گاز گرفتن توله سگ
  • در این مقاله به بررسی نحوه جلوگیری از گاز گرفتن توله سگ خواهیم پرداخت با ما همراه باشید. را بدرحال‌حاضر نگهداری سگ‌های خانگی به یک سرگرمی‌ برای افراد تبدیل‌شده و تمامی افراد چه زن چه مرد و حتی بچه در صدد هستند که این حیوان خانگی را برای خود داشته باشند. اما بزرگ‌ترین مشکل برمی‌گردد به گاز گرفتن توله سگی این توله‌سگ ممکن است، بنا به دلایلی خوی وحشی در آن اثر کرده و گاز بگیرد. اما راه‌حل‌های متعددی برای برطرف کردن این مشکل وجود دارد.

    برای مثال شما می‌توانید پس‌از مشاهده این مشکل با یک دام‌پزشک مشورت کرده یا به‌صورت حضوری توله‌سگ را برای معاینه پیش آن شخص ببرید. درصورتی‌که وقت و هزینه کافی را برای اختصاص دادن به نحوه درمان دام‌پزشک نداشتید، می‌توانید به منابع معتبر مراجعه کرده و یا از کتاب‌هایی که در رابطه با این مسئله اطلاعات دقیقی را ارائه داده‌اند، کمک بگیرید. پس‌از عیب‌یابی این مشکل شما می‌توانید با شیوه‌های درمانی و حتی بازی حیوان خود را رام کرده تا گاز گرفتن توله سگ در مواقع گوناگون رخ ندهد.

    البته ناگفته نماند گاز گرفتن حیوان در هنگام نوزادی گاهی نیز یک امر طبیعی بوده و دال بر بیماری نیست. پس شما باید در وهله اول علت آن را بیابید و سپس اگر نیاز بود به درمان آن بپردازید. ما در این مقاله در رابطه با علت گاز گرفتن توله سگ و نحوه درمان اصولی آن مطالبی را برای شما عزیزان شرح می‌دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    چگونه جلوی گاز گرفتن توله سگ را بگیریم؟

     

    علت گاز گرفتن توله سگ

    اختصاص دادن تایم زیادی به جویدن، بازی و کنجکاوی در رابطه با اشیا برای توله سگ‌ها یک امر کاملاً عادی است. سگ از دهان و دندان‌هایش در فعالیت‌های مختلف استفاده می‌کند که می‌توان به گاز گرفتن اشاره کرد. به عنوان مثال گاهی‌ اوقات درهنگام بازی با انسان‌ها نیز آن‌ها را گاز می‌گیرد که این گاز گرفتن برای توله‌سگ یک بازی و سرگرمی به حساب می‌آید. بارزترین علت گاز گرفتن توله سگی به این مسئله برمی‌گردد که علاقه بسیار زیادی دارند که به واسطه دندان‌های خود همه‌چیز را لمس و درک کنند.

    پس در حالت کلی در این محدوده سنی گاز گرفتن برای توله‌سگ غیرعادی نبوده ولی باید کنترل شود. چون در تربیت آن ناخودآگاه تاثیر می‌گذارد. گاز گرفتن سگ درست است در وهله اول یک سرگرمی بامزه به حساب می‌آید اما اگر همچنان ادامه پیدا کند این عادت و خلق‌وخو در وجود پول سگ استحکام پیدا کرده و حتی با گذشت زمان نیز این عادت را ترک نمی‌دهد.

    چون از نظر او این حرکت یک بازی و سرگرمی است و متوجه دردی که به فرد اعمال می‌شود، نیست. پس شما باید این عادت بد را از همان ۳ تا ۴ ماهگی در حیوان خود ترک دهید و به وسیله آموزش روش‌های سرگرمی دیگری را جایگزین آن کنید.

     

    چگونه می‌توان از گاز گرفتن توله سگ جلوگیری کرد؟

    همان‌طور که گفته شد اگر در زمان درست جلوی گاز گرفتن حیوان گرفته نشود این‌موضوع با گذر زمان به یک معضل تبدیل‌شده که نحوه زندگی حیوان و حتی شخصی که از آن نگهداری می‌کند تحت تاثیر قرار می‌گیرد. پس شما باید به‌خوبی و از همان ۳تا ۴ ماهگی این عادت بد را در حیوان متوقف کنید. برای این‌که بتوانید از این اتفاق جلوگیری کنید چند راه‌حل پیش روی شما است که در این قسمت به تمام آن‌ها اشاره می‌کنیم.

    • در وهله اول نباید از کلمات و اصطلاحات نادرست و یا حتی تنبیه فیزیکی برای حیوان استفاده کنید. درحقیقت این اصطلاحات و نحوه صحبت کردن با توله‌سگ نه‌تنها رفتار درست به او نمی‌آموزد. بلکه سبب بروز یکسری مشکلات نیز می‌شود. پس شما باید از کلمات درست استفاده کرده و از تنبیه بپرهیزید.
    • همان‌طور که گفتیم گاز گرفتن توله سگ درواقع یک بازی و سرگرمی برای آن است. شما با در اختیار گذاشتن وسایل و اسباب‌بازی‌های مختلف می‌توانید توله سنگ را سرگرم کرده تا رفته‌رفته از گاز گرفتن فاصله بگیرد و این عادت را ترک کند.
    • همچنین شما می‌توانید توله سگ را در یک سری کلاس‌های اجتماعی که تحت نظارت مشاوره حیوانات برگزار می‌شود برده و نحوه تربیت و آموزش‌های مختلف را به آن بیاموزید.

    راه حل دیگری که می‌توانید سگ را آرام کنید و گاز گرفتن او جلوگیری کنید، خرید اسباب بازی برای سگ است که یکی بهترین روش هاست.

    سگ شما ممکن است پس از گاز گرفتن دچار بیماری‌هایی شود برای این مورد بهتر است از غذای درمانی سگ استفاده کنید، البته این مورد باید زیر نظر دامپزشک انجام شود تا منجرب به بیماری‌ یا عوارض دیگر نشود.

    گاز گرفتن توله سگ

     

    جمع بندی

    اطلاعات لازم درباره علت گاز گرفتن توله سگ و رفع این مشکل برای شما شرح داده شد. گاز گرفتن در اکثر مواقع در بین توله سگ ها طبیعی بوده اما گاهی نیز خبر از یک مشکل هورمونی و ژنتیکی می دهد. شما باید در هر شرایطی با طولانی شدن این اتفاق حتما به دامپزشک متخصص مراجعه کنید.

    بیشتر بخوانید!

    تشویقی گربه

    تشویقی سگ

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد