صفحه اصلی / مقالات علمی / پاروویروس در سگ ها

پاروویروس در سگ ها

پاروویروس در سگ ها
  • یکی از بیماری های ویروسی که به‌ شدت واگیر دارد و ابتلا به آن می‌تواند سبب مرگ حیوان شود، پاروویروس در سگ ها است. این ویروس با قدرت و قابلیت‌های خود در بازه زمانی بسیار کوتاه به سلول‌ های میزبانی که در حال تقسیم هستند، از قبیل سلول‌های بافت اپیتلیوم، گریپت ها روده‌ ای، گلبول‌های سفید و سلول‌های پیش ساز مغز و استخوان حمله می کند. البته تنها مشکلات و عواقب ورود این ویروس به بدن حیوان به تنها به موارد فوق ختم نمی‌شود. بلکه این ویروس به عضلات قلب نیز آسیب وارد کرده و امراض قلبی را نیز به وجود می‌آورد.

    در نتیجه سگ شما تحت تأثیر این ویروس علاوه‌ بر ضعف شدید بدنی به عارضه‌های قلبی نیز دچار می‌شود. در صورتی‌ که علایم مربوط به این ویروس را از قبیل بی‌حالی، اسهال خونی و بدبو، از دست دادن اشتها یا استفراغ شدید را در حیوان خود دیدید، بدون هیچ درنگی برای معاینه‌ی حیوان به دام‌پزشکی مراجعه کرده و او را تحت درمان پزشک قرار دهید. چون مصرف هرگونه دارو به‌ صورت خودسرانه می‌تواند به مرگ حیوان شما ختم شود. پس بنا بر توضیحات فوق به این نتیجه می‌رسیم که ابتلا به این بیماری می‌تواند عواقب جبران‌ ناپذیری را برای حیوان خانگی شما به‌ دنبال داشته باشد.

    پس بلافاصله باید به درمان و برطرف کردن این مشکل به‌ طور کاملاً تخصصی بپردازید. در این مقاله برای آشنایی هرچه بیشتر شما به توضیحات لازم در رابطه با پاروویروس در سگ‌ ها می‌پردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

    پاروویروس در سگ ها

    علایم مربوط به پاروویروس در سگ ‌ها

    تمامی امراض چه برای انسان‌ها چه برای حیوانات دارای یکسری نشانه هستند که با در نظر گرفتن آن علایم و نشانه‌ها می‌توان به تشخیص دادن مشکل و بیماری پرداخت. برای پارا ویروس در سگ‌ها نیز یک سری علایم وجود دارد که در این قسمت به چند مورد از آن‌ها به‌طور مختصر اشاره می‌کنیم.

    از دست دادن اشتها و بی حالی در حیوان دیده می‌شود.

    مشاهده اسهال خونی و بدبو

    استفراغ بسیار شدید

    عفونت ثانویه باکتریایی

    دهیدراتاسیون

    این علایم از مجموعه نشانه‌های اصلی ابتلا به پارو ویروس بوده که در برخی حیوانات برحسب سیستم ایمنی و قدرت بدنی شدت متفاوتی دارد. البته برحسب سن و وزن سگ نیز ممکن است این بیماری با شدت بیشتر یا کمتری بروز کند‌.

    چگونگی انتقال پارو ویروس

    این بیماری بسیار مسری بوده و به واسطه انسان، حیوان یا هر وسیله‌ای که با مدفوع سگ در تماس باشند، می‌تواند انتقال یابد. مقاومت بسیار بالای پاروویروس سبب شده تا در یک محیط چندین ماه ماندگار باقی بماند. پس بنا بر توضیحات فوق این نتیجه محرز می‌شود که این بیماری  برحسب قدرت و ماندگاری می‌تواند از طریق اجسام مورد نیاز حیوان نیز در بدن او رخنه کند.

    برای‌ اینکه بتوان این مشکل و بیماری را به حداقل رساند، یک راهکار وجود دارد. آن‌ هم واکسینه کردن سگ است. البته این نوع واکسینه باید در زمان درست و به‌ موقع صورت بگیرد. به تمامی افرادی که از سگ به‌ عنوان حیوان خانگی نگه‌داری می‌کنند، توصیه می‌کنیم تا پیش‌ از واکسینه شدن اجازه برقراری ارتباط سگ خود را با سگ‌های دیگر ندهند. چون احتمال انتقال بیماری در این حیوان به‌ شدت بالا است.

    پاروویروس در سگ ها را چگونه تشخیص دهیم؟

    دام‌ پزشکان و متخصصین حیوانات طبق اعلام، تست‌های آزمایشگاهی و تاریخچه، پاروویروس را در حیوان بررسی کرده و در صورت وجود آن را تشخیص می‌دهند. یکی از روش‌های بسیار ساده که در بازه زمانی کوتاه می‌تواند نتیجه بسیار خوبی داشته باشد، بهره‌گیری از کیت های مخصوص پاروویروس است.  این کیت ویروس مدفوع را ردیابی می‌کند. اما گاهی اوقات به دلیل وجود یکسری مشکلات پزشک به نتیجه‌ کیت پارو ویروس اکتفا نکرده و پس‌ از انجام آزمایش‌های متعدد به بررسی این بیماری می‌پردازد.

    پاروویروس در سگ

    کلام آخر

    همان‌ طور که مشاهده کردید در این مقاله به بررسی موضوع پاروویروس در سگ‌ ها پرداختیم. این بیماری می‌تواند به‌ شدت بدن حیوان را تضعیف کرده و حتی باعث مرگ آن شود. پس باید در همان ابتدای ابتلا درمان به‌ صورت درست و تخصصی از سوی متخصصین و دام‌پزشکان صورت بگیرد. برای‌ اینکه بتوانید با متخصصان حاذق و ماهری در این زمینه مشورت به عمل آورید، توصیه می‌کنیم  به سایت اورنگ پت مراجعه کنید تا بتوانید اطلاعات دقیق در این زمینه کسب کرده و عملکرد درست و دقیق داشته باشید.

    بیشتر بخوانید!

    اسباب بازی و اسکراچر گربه

    خرید غذا خشک پرنده

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد