صفحه اصلی / مقالات علمی / جدا کردن کنه از بدن سگ

جدا کردن کنه از بدن سگ

جدا کردن کنه از بدن سگ
  • آیا می دانید چگونه باید کنه را از سگ جدا کرد؟ آیا شما در رابطه با این موضوع اطلاعاتی دارید؟ ما می خواهیم دراین مقاله در رابطه با این موضوع  اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار دهیم، اگر شما نیز جزو کسانی هستید که می خواهید در رابطه با این موضوع اطلاعاتی کسب کنید پس تا انتهای مطالب همراه ما بمانید.

    جدا کردن کنه از بدن سگ
    جدا کردن کنه از بدن سگ

    جدا کردن کنه از سگ

    همانطور که میدانید سگ ها بیشتر به مشکلات پوستی مواجه می شوند.کنه یک نوع مشکلات پوستی می باشد که بیشتر مواقع لانه گزینی کنه در میان پوست و موی سگ ها اتفاق می‌افتد. اما شما باید با داشتن اطلاعات کافی از نحوه جدا کردن کنه ازبدن سگ ها آن ها را از این مشکلات رها کنید.

    کنه نیز نوعی انگل به شکل عنکبوت می باشد که به پوست میچسبد و از طریق خون تغذیه می شود. به همین دلیل می تواند باعث شود بیماریهای مختلفی به وجود بیاید، پس حتماً باید فورا برای جدا کردن کنه از بدن سگ اقدام کنید. برای جدا کردن کنه از سگ باید با استفاده از موچین کنه ها را از بدن سگ جدا کنید و باید مطمئن شوید که در بدن سگ نیش باقی نمی ماند.

    وجود کنه باعث چه بیماریی هایی در سگ می شود؟

    اگر سگ مبتلا شده به کنه درمان نشود می تواند با بیماری های مانند لیم، بابزیوبوزیس و غیره مبتلا شود.

    اما یکی دیگر از عوامل اصلی بروز کنه در بدن سگ باعث کم خونی و فلش شدن سگ می شود.

    تشخیص کنه در سگ

    نحوه تشخیص کنه در بدن سگ باید به طور معمول گوش ها بین انگشتان، داخل بینی،و اطراف دم سگ ها را مشاهده کنید که آنها معمولاً در بین این اجزا  بدن یافت می شوند.

    زمانی که شما متوجه کنه در بدن سگ شدید  قبل از انجام هر کاری اول باید با شامپو سگ و اسپری ضد کنه بدن سگ را بشویید یا میتوانید از قرص ضد کنه نیز برای از بین بردن کنه ها استفاده کنید این قرص ها برای از بین بردن کنه بسیار موثر می باشد. لازم است که بدانید استحمام زیاد برای سگ نیز می‌تواند باعث خشکی بدن سگ شود بنابراین در این مواقع باید کمتر این کار را انجام داد.

    نحوه جدا کردن کنه از سگ

    برای نحوه جدا کردن کنه از بدن سگ باید از نحوه جدا کردن آن اطلاعی داشته باشید قبل از هر چیزی لازم است که بدانید هنگام جدا کردن کنه از بدن سگ باید مراقب باشید که کنه به بدن شما نچسبد زیرا ممکن است شما را نیز آلوده کند، با استفاده از موچین می توان کنه را از بدن سگ بردارید و آن را از بین ببرید کنه قدرت مکش بالایی دارد. بنابراین باید این کار را با دقت بیشتری انجام داد که نیش کنه در بدن سگ باقی نماند.

    بعد از انجام این کار باید تا چند روز به دلیل زخم هایی که در بدن سگ به وجود آمده است از پماد آنتی بیوتیک و مواد ضدعفونی کننده مانند بتادین زخم ها را ضدعفونی کنید.روش های خانگی زیادی نیز وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها کنه را از بدن سگ جدا کنید.در آخر نیز برای از بین بردن کنه باید سم پاشی انجام دهید.

    جدا کردن کنه از بدن سگ

    چه علائمی نشان دهند کنه در بدن سگ است

    یکی از علائم هایی که می‌تواند شما را  از مطمئن کند که در بدن سگ کنه وجود دارد این است که سگ مدام خودش را می خاراند. کنه به دلیل اینکه از خون تغذیه می شود باعث فلج شدن سگ نیز می شود. علائم های مانند بیقراری حیوان به دلیل خارش شدید، خراشیده شدن پوست و ریزش مو نیز از علائم های وجود کنه در بدن سگ می باشد. اگر کنه به موقع درمان نشود می‌تواند باعث وجود بیماری های عفونی نیز شود.

    سخن آخر

    همانطور که در مطالب بالا متوجه شده اید کنه ها موجودات بسیار ریز و خطرناکی هستند که در صورت نادیده گرفتند، می توانند مشکلات بسیار بزرگی را به وجود بیاورند. وجود کنه در بدن سگ ممکن است باعث بیماری های مختلفی شوند. بنابراین باید هنگام مطلع شدن این موضوع، کنه ها را از روی بدن سگ جدا کنید و مراقب باشید که کنه به بدن شما بروز نکند. با مراجعه به سایت پت شاپ اورنگ پت می توانید اطلاعات بیشتری در این باره را کسب کنید.

    بیشتر بخوانید!

    اسباب بازی و اسکراچر گربه

    خرید غذا خشک پرنده

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    برای دریافت کد تایید، شماره زیر را با موبایل خود به صورت کاملاً رایگان شماره گیری کنید"
    تا لحظاتی دیگر برای اعلام کد تایید با شما تماس خواهیم گرفت
    ارسال مجدد کد تا دیگر

    روش دریافت کد تایید

    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد
    نیاز به راهنمایی دارید؟ در خدمتتون هستیم
    ×
    فرزاد شکوهی Whatsapp chat
    سمیرا خاتونی Whatsapp chat