صفحه اصلی / مقالات علمی / توصیه هایی برای تغذیه گربه😺 ها

توصیه هایی برای تغذیه گربه😺 ها

گربه ای گرسنه به ظرف غذا نگاه می کند
  • توصیه هایی برای تغذیه گربه😺 ها

    غذا دادن به گربه به طور حتم فرصت مناسبی برای ارتباط بیشتر با او می باشد.

    گربه ها موجودات منحصر به فردی هستند و ممکن است در مورد طعم، بو و بافت غذایشان علایق مختلفی داشته باشند. پیدا کردن غذایی کامل و خوشمزه که او از آن لذت می برد، اولین قدم در انتخاب تغذیه مناسب و مطلوب گربه شماست.

    در غذا دادن به گربه چندین عامل مختلف وجود دارد که باید در نظر بگیرید، نوع ظرفی که استفاده می‌کنید، محل قرار دادن ظرف او و اینکه چقدر و چند وقت یکبار باید به او غذا بدهید.

    یکی از نکاتی که کمتر کسی رعایت می کند استفاده نکردن از ظرف غذای پلاستیکی برای گربه است. این نوع ظرف غذا ها دارای حفره های میکروسکوپی در سطح خود هستند، که باعث تجمع باکتری و در نهایت ایجاد حساسیت و همچنین جوش های سرسیاه در لب و زبان گربه میشود.

    پیشنهاد اورنگ پت استفاده از ظرف غذا های استیل و سرامیکی مانند ظرف آب و غذای سرامیکی حیوانات کوکوپت که سلامت دهان گربه شما را تضمین می کنند.

    توصیه هایی برای تغذیه گربه😺 ها

    جهت خرید ظرف غذای گربه در انواع مختلف، کلیک کنید.

     

    راهنمای تغذیه یک گربه

    1. غذای مناسب گربه خود را انتخاب کنید

    در اولین قدم شما باید غذای مناسب برای گربه خود را پیدا کنید. در این راه، شما باید سن، وزن، سلامت کلی گربه و اینکه آیا گربه داخل خانه است یا خیر را در نظر بگیرید.

    سن گربه، نکته ای حیاتی است و شما باید دقیق سن گربه ی خود را بدانید تا بتوانید متناسب با سن او، غذای مناسب را انتخاب کنید. در نظر داشته باشید انتخاب غذای اشتباه میتواند، آسیب های جبران ناپذیری را برای دوست کوچولوی شما داشته باشد. همچنین اگر گربه شما دچار بیماری مانند مشکلات کبدی و یا مشکلات کلیوی است بایستی غذایی متناسب با وضعیت او در نظر بگیرید  مشکلات کلیوی گربه ها را می توان با پوچ رنال رویال کنین کنترل کرد.

    بچه گربه ها ( تا 12 ماه) در دوران طلایی رشد عمر خود هستند، غذای مناسب بچه گربه تمام نیاز آن ها، در این دوران را فراهم میکند، در حالی که گربه های بالای هفت سال ممکن است از غذای مخصوص گربه های سالمند استفاده کنند. در این بین میتوان به غذای مخصوص بچه گربه رویال کنین اشاره کرد.همچنین غذاهای درمانی و روزانه در فروشگاه اورنگ پت وجود دارند که شما میتوانید از طریق فروشگاه آنلاین اورنگ پت نسبت به تهیه غذای گربه رویال کنین اقدام کنید.

    توصیه هایی برای تغذیه گربه😺 ها

    غذا گربه به دو دسته اصلی تقسیم می‌شود: غذاهای خشک و غذاهای تر( پوچ گربه ، کنسرو گربه و…). متخصصان و دام پزشکان توصیه میکنند، انتخاب شما برای غذا دادن به گربتون، ترکیبی از غذای خشک و تر باشد. نکته حیاتی دیگر که باید در رژیم غذایی آن ها رعایت شود، مصرف میزان کافی آب در طول روز است.

    گربه ها ممکن است طعم ها و بافت های متفاوتی را دوست داشته باشند برای همین در پیدا کردن غذای مناسب عجله نداشته باشید و انواع طعم ها و بافت ها را امتحان نمایید.

    2. مقدار غذای مورد نیاز را تعیین کنید

    صرف نظر از نوع غذایی که انتخاب می کنید، مقدار غذایی که به گربه خود میدهید بسیار اهمیت دارد. تغذیه بیش از حد می تواند منجر به افزایش وزن گربه شود و برعکس آن نیز باعث کم شدن شدید وزن و مشکلاتی مثل ریزش مو و پوکی استخوان می شود.برای رفع ریزش موی گربه می توانید از قرص ضد ریزش مو گربه جیم کت استفاده کنید.

    برای تعیین میزان غذا دادن به گربه در روز، به دستورالعمل های تغذیه روی برچسب غذای گربه مراجعه کنید . اگر متوجه شدید که گربه شما اضافه وزن پیدا کرده است، برای جلوگیری از تغذیه بیش از حد، باید مقادیر توصیه شده روی بسته بندی غذا را کاهش دهید، ممکن است شما از آن دسته از افرادی باشید که سلامت جسمی گربه خود را در اولویت اول خود قرار می‌دهید در این صورت از برند ویسکاس برای غذای گربه خود استفاده کنید.

    علاوه بر این برند، جوسرا نیز با تولید محصولات متنوع و کاربردی توانسته نظر کاربرانی که گره دارند را جلب کند. غذای گربه جوسرا کولینس یکی از بهترین غذاهای مورد پسند اکثر گربه ها میباشد.

    به خاطر داشته باشید که عقیم کردن کردن گربه باعث کاهش 30 درصدی سوزاندن کالری در بدن اون میشود.پس باید توجه داشت که انتخاب شما در این دوران بسیارحائز اهمیت است. پبشنهاد ما به شما، غذاهای مخصوص گربه عقیم شده است. همچنین اگر در اثر عقیم شدن گربه شما دچار مشکلات ادراری شود می توانید از غذای گربه رویال کنین یورینری اس او ۷ کیلویی استفاده کنید.

    از غذا های مخصوص گربه های عقیم شده میتوان به غذای مخصوص گربه عقیم شده رویال کنین و یا غذای مخصوص گربه عقیم شده غذای رفلکس گربه استفاده کرد.

    توصیه هایی برای تغذیه گربه😺 ها

    توصیه هایی برای تغذیه گربه😺 ها

    3. ظرف غذای مناسبی انتخاب کنید

    سبیل گربه ها به آن ها کمک می کند تا در محیط اطراف خود حرکت کنند، عرض مسیر هایی را که می خواهند از آن عبور کنند را تعیین کنند .

    ظرف های عمیق با کناره‌های بلند ممکن است، سبیل‌های گربه‌تان را تحریک کنند، که همین موضوع می‌تواند، هنگام غذا خوردن او را اذیت کند. به این پدیده “استرس سبیل” گفته می شود و می تواند برای او ناراحت کننده باشد .

    بهترین ظرف غذا برای گربه، ظرفی کم عمق و پهن با لبه ای کوچک است. این نوع ظروف به گربه شما این امکان را می دهد که بدون هیچ گونه تحریک سبیل، غذا بخورد. همچنین یک ظرف کم عمق، به او اجازه می‌دهد هنگام غذا خوردن از محیط اطراف خود آگاه باشد و این باعث می‌شود او احساس راحتی و امنیت بیشتری کند.

    همچنبن ظرف های پهن راحت تر تمیز می شوند  .

    توصیه هایی برای تغذیه گربه😺 ها

    سخن آخر:

    غذا دادن و تامین نیاز های گربه به کمی توجه و حساسیت نیاز دارد.به هیچ عنوان غذای خانگی را آزادانه و در مدت زمان طولانی در اختیار گربه خود قرار ندهید.

    غذا های خانگی به هیچ عنوان جایگزین غذای های خشک و تر مخصوص حیوانات خانگی نمی باشند. غذای نامناسب باعث ایجاد مشکلات گوارشی در گربه شما در دراز مدت می شود برای رفع این مشکلات می توانید از رویال کنین دایجستیو استفاده کنید.

    تیم اورنگ پت با سال ها تجربه و تخصص در زمینه غذا و ملزومات گربه، آماده تامین نیاز های شما دوستان عزیز می باشد.

    منبع:www.purina.com

     

     

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    ورود | ثبت نام
    شماره موبایل یا پست الکترونیک خود را وارد کنید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    رمز عبور را وارد کنید
    رمز عبور حساب کاربری خود را وارد کنید
    برگشت
    درخواست بازیابی رمز عبور
    لطفاً پست الکترونیک یا موبایل خود را وارد نمایید
    برگشت
    کد تایید را وارد کنید
    کد تایید برای شماره موبایل شما ارسال گردید
    ارسال مجدد کد تا دیگر
    ایمیل بازیابی ارسال شد!
    لطفاً به صندوق الکترونیکی خود مراجعه کرده و بر روی لینک ارسال شده کلیک نمایید.
    تغییر رمز عبور
    یک رمز عبور برای اکانت خود تنظیم کنید
    تغییر رمز با موفقیت انجام شد